Conducted in
terms:
2021/22L, 2022/23L, 2023/24L
Erasmus code: 12.1
ISCED code: 0912
ECTS credits:
10
Language:
Polish
Organized by:
Department of Anatomy
(for:
Faculty of Medicine)
Anatomy 1600-Lek12ANAT-NJ
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
1. udział w wykładach: 60 (30/30) godzin
2. udział w ćwiczeniach: 145 (80/65) godzin
3. udział w seminariach: 15 (0/15) godzin
4. przeprowadzenie zaliczenia teoretycznego i praktycznego: 10 (5/5) godzin
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 230 godzin, co odpowiada 9,2 punka ECTS
Bilans nakładu pracy studenta:
1. udział w wykładach: 60 godzin
2. udział w ćwiczeniach: 145 godzin
3. udział w seminariach: 15 godzin
4. przygotowanie do ćwiczeń, w tym czytanie wskazanej literatury: 180 godzin
5. przygotowanie do egzaminu + egzamin: 40 + 10 = 50 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 450 godzin, co odpowiada 18 punktom ECTS
Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
1. czytanie wskazanej literatury naukowej: 40 godzin
2. udział w wykładach (z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): 50 godzin
3. udział w ćwiczeniach objętych aktywnością naukową (z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): 90 godzin
4. przygotowanie do ćwiczeń objętych aktywnością naukową: 40 godzin
5. przygotowanie do zaliczenia w zakresie aspektów badawczo – naukowych dla danego przedmiotu: 10 godzin
6. przygotowanie do egzaminu w zakresie aspektów badawczo – naukowych dla danego przedmiotu: 20 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 250 godzin, co odpowiada 10 punktom ECTS
Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
1. przygotowanie do egzaminu + egzamin: 40 + 10 = 50 godzin, co odpowiada 2 punktom ECTS
Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
1. udział w ćwiczeniach: 145 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 145 godz., co odpowiada 5,8 punktu ECTS
Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki: nie dotyczy
II semestr
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
1. udział w wykładach: 30 godzin
2. udział w ćwiczeniach: 65 godzin
3. udział w seminariach: 15 godzin
4. przeprowadzenie zaliczenia teoretycznego i praktycznego: 10 godzin
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 120 godzin, co odpowiada 4,8 punkta ECTS
Bilans nakładu pracy studenta:
1. udział w wykładach: 30 godzin
2. udział w ćwiczeniach: 65 godzin
3. udział w seminariach: 15 godzin
4. przygotowanie do ćwiczeń, w tym czytanie wskazanej literatury: 100 godzin
5. przygotowanie do egzaminu + egzamin: 40 + 10 = 50 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 250 godzin, co odpowiada 10 punktom ECTS
Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
1. czytanie wskazanej literatury naukowej: 35 godzin
2. udział w wykładach (z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): 25 godzin
3. udział w ćwiczeniach objętych aktywnością naukową (z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): 35 godzin
4. przygotowanie do ćwiczeń objętych aktywnością naukową: 25 godzin
5. przygotowanie do zaliczenia w zakresie aspektów badawczo – naukowych dla danego przedmiotu: 10 godzin
6. przygotowanie do egzaminu w zakresie aspektów badawczo – naukowych dla danego przedmiotu: 20 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 140 godzin, co odpowiada 5,6 punktu ECTS
Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
przygotowanie do egzaminu + egzamin : 40 + 10 = 50 godzin, co odpowiada 2 punktom ECTS
Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
1. udział w ćwiczeniach: 65 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 65 godz., co odpowiada 2,6 punktu ECTS
Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki: nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: zna międzynarodowe mianownictwo anatomiczne w języku polskim i angielskim lub łacińskim (A.W1).
W2: zna budowę ciała ludzkiego w ujęciu topograficznym: kończyna górna i dolna, klatka piersiowa, brzuch, miednica, grzbiet, szyja, głowa
(A.W2).
W3: zna budowę ciała w ujęciu czynnościowym: układ narządu ruchu, układ krążenia, układ oddechowy, układ pokarmowy, układ moczowo-płciowy , układ nerwowy ośrodkowy, układ nerwowy obwodowy i narządy zmysłów (A.W2).
W4: opisuje stosunki topograficzne między poszczególnymi narządami (A.W3).
W5: zna mikroarchitekturę wybranych struktur anatomicznych i narządów (A.W5)
W6: zna etapy rozwoju wybranych układów i narządów (A.W6)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: wyjaśnia anatomiczne podstawy badania przedmiotowego (A.U3).
U2: wnioskuje o relacjach między strukturami anatomicznymi na podstawie znajomości anatomii topograficznej i przyżyciowych badań diagnostycznych, w szczególności z zakresu radiologii: zdjęcia przeglądowe, badania z użyciem środków kontrastowych, tomografia komputerowa oraz magnetyczny rezonans jądrowy (A.U4).
U3: posługuje się w mowie i piśmie międzynarodowym mianownictwem anatomicznym (A.U5).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Absolwent jest gotów do:
K1: korzystania z obiektywnych źródeł informacji (K.K01).
K2: przyjęcia odpowiedzialności związanej z decyzjami podejmowanymi w ramach działalności (K.K02).
K3: dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń oraz dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych (K.K07).
K4: okazuje szacunek dla ciał donatorów wykorzystywanych w procesie dydaktycznym (K.K08).
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• wykład informacyjny z wykorzystaniem slajdów anatomicznych oraz prezentacji multimedialnych,
• wykład konwersatoryjny,
• dyskusja dydaktyczna,
• analiza przypadków.
Ćwiczenia:
• pokaz z wykorzystaniem preparatów formalinowanych i modeli anatomicznych,
• preparacja anatomiczna,
• przedłużona obserwacja.
Seminaria:
• dyskusja dydaktyczna
• analiza przypadków z wykorzystaniem filmów preparacyjnych i plansz anatomicznych
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- practical
- seminar
- laboratory
- seminar
- laboratory
Type of course
(in Polish) przedmiot obowiązkowy
Prerequisites
(in Polish) Przed rozpoczęciem nauki Student powinien posiadać wiedzę i umiejętności wynikające z nauczania przedmiotu biologia na poziomie rozszerzonym w zakresie szkoły średniej.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: