Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
Erasmus code: 12.1
ISCED code: 0912
ECTS credits:
1.5
Language:
Polish
Organized by:
Laboratory for Medical Education
(for:
Faculty of Medicine)
First Aid 1600-Lek11PPOM-J
This course has not yet been described...
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 6 godzin
- udział w ćwiczeniach: 12 godzin
- przeprowadzenie zaliczenia: 3 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 21 godziny, co odpowiada 0,7 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 6 godzin
- udział w ćwiczeniach: 12 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń (w tym czytanie wskazanej literatury, opracowanie zadań): 10 godzin
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 8 + 3 = 11 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 39 godzin, co odpowiada
1,3 punktowi ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 6 godzin
- udział w wykładach (z uwzględnieniem wyników badań oraz opracowań naukowych z zakresu pierwszej pomocy): 4 godziny
- udział w ćwiczeniach (z uwzględnieniem wyników opracowań naukowych z zakresu pierwszej pomocy): 6 godzin
- przygotowanie do zaliczenia (z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu pierwszej pomocy): 6 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 22 godziny, co odpowiada 0,73 punktu ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa
w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia: 7 + 3 = 11 godzin (0,37 punktu ECTS)
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach (w tym zaliczenie praktyczne):
12 + 2 =14 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
14 godzin, co odpowiada 0,47 punktu ECTS
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Od roku akademickiego 2024/2025:
1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 8 godzin
- udział w ćwiczeniach: 15 godzin
- przeprowadzenie zaliczenia: 2 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 25 godzin, co odpowiada 0,83 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 8 godzin
- udział w ćwiczeniach: 15 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń (w tym czytanie wskazanej literatury): 8 godzin
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 12 + 2 = 14 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 45 godzin, co odpowiada
1,5 punktowi ECTS
3. Bilans nakładu pracy związany z realizacją efektów uczenia się w warunkach symulacji medycznej (grupa C):
- udział w ćwiczeniach – 13 godzin
Łączny nakład pracy związany z realizacją efektów uczenia się w warunkach symulacji medycznej wynosi 13 godzin, co odpowiada 0,43 punktu ECTS; procent zajęć umożliwiających osiągnięcie efektów uczenia się: 56,5%
4. Bilans nakładu pracy związany z realizacją efektów uczenia się odnoszących się do komunikacji medycznej:
nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1:Opisuje uwarunkowania prawne ratowania zdrowia i życia
w stanach zagrożenia zdrowia lub życia (F.W7)
W2:Charakteryzuje przyczyny nagłego zatrzymania krążenia (E.W6, F.W7)
W3:Odtwarza algorytm wykonywania podstawowych zabiegów resuscytacyjnych u osób w różnym wieku w stanach zagrożenia zdrowia lub życia (F.W7)
W4:Omawia zagrożenia dla ratującego w czasie udzielania pierwszej pomocy (F.W7)
W5: Wskazuje zasady udzielania pierwszej pomocy w przypadku wystąpienia różnych stanów zagrożenia zdrowotnego (E.W6, F.W7)
W6:Opisuje zasady użycia defibrylatora automatycznego
(F.W7)
W7:Określa zasady postępowania ratunkowego w wypadkach komunikacyjnych (F.W7)
Od roku akademickiego 2024/2025:
W1:Opisuje uwarunkowania prawne ratowania zdrowia i życia
w stanach zagrożenia zdrowia lub życia (D.W20, G.W5)
W2:Charakteryzuje przyczyny nagłego zatrzymania krążenia (C.W27)
W3:Odtwarza algorytm wykonywania podstawowych zabiegów resuscytacyjnych u osób w różnym wieku w stanach zagrożenia zdrowia lub życia (F.W9)
W4:Omawia zagrożenia dla ratującego w czasie udzielania pierwszej pomocy (C.W13, D.W20)
W5: Wskazuje zasady udzielania pierwszej pomocy w przypadku wystąpienia różnych stanów zagrożenia zdrowotnego (F.W10, C.W27)
W6:Opisuje zasady użycia defibrylatora automatycznego (B.W8, F.W10)
W7:Określa zasady postępowania ratunkowego w wypadkach komunikacyjnych (C.W13, C.W27, D.W20, F.W10 )
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1:Zapewnia bezpieczeństwo sobie i osobie ratowanej
(F.U10)
U2: Zabezpiecza miejsce wypadku komunikacyjnego (F.U10)
U3:Ocenia zagrożenie zdrowia lub życia w warunkach przedszpitalnych (E.U14, F.U10)
U4:Rozpoznaje zagrożenie zdrowotne w warunkach przedszpitalnych oraz czynniki ryzyka (E.U14, F.U10)
U5:Prawidłowo wykonuje podstawowe zabiegi resuscytacyjne u osób w różnym wieku w stanach zagrożenia zdrowotnego zgodnie z algorytmem (F.U10)
U6:Stosuje pierwszą pomoc w przypadku wystąpienia różnych stanów zagrożenia zdrowotnego pochodzenia wewnętrznego, dodatkowo z zastosowaniem wybranego sprzętu w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy (F.U10)
U7:Stosuje pierwszą pomoc w przypadku wystąpienia różnych stanów zagrożenia zdrowotnego pochodzenia urazowego
(E.U36, F.U8, F.U9, F.U10)
U8:Stosuje pierwszą pomoc w przypadku wystąpienia różnych stanów zagrożenia zdrowotnego pochodzenia środowiskowego (F.U10)
Od roku akademickiego 2024/2025:
U1:Zapewnia bezpieczeństwo sobie i osobie ratowanej (D.U9)
U2: Zabezpiecza miejsce wypadku komunikacyjnego (D.U9)
U3:Ocenia zagrożenie zdrowia lub życia w warunkach przedszpitalnych (D.U9, E.U3)
U4:Rozpoznaje zagrożenie zdrowotne w warunkach przedszpitalnych oraz czynniki ryzyka (C.U7)
U5:Prawidłowo wykonuje podstawowe zabiegi resuscytacyjne u osób w różnym wieku w stanach zagrożenia zdrowotnego zgodnie z algorytmem (D.U9, F.U9, F.U11)
U6:Stosuje pierwszą pomoc w przypadku wystąpienia różnych stanów zagrożenia zdrowotnego pochodzenia wewnętrznego, dodatkowo z zastosowaniem wybranego sprzętu w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy (D.U9, E.U14)
U7:Stosuje pierwszą pomoc w przypadku wystąpienia różnych stanów zagrożenia zdrowotnego pochodzenia urazowego
(D.U9, F.U6)
U8:Stosuje pierwszą pomoc w przypadku wystąpienia różnych stanów zagrożenia zdrowotnego pochodzenia środowiskowego (D.U9, F.U8)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1:Podejmuje próby rozwiązywania problemów etycznych (K_K08)
K2:Wykazuje postawę odnoszącą się do poczucia ratowania ludzkiego życia (K_K02)
Od roku akademickiego 2024/2025:
K1: Podejmuje próby rozwiązywania problemów etycznych (K_K04)
K2:Wykazuje postawę odnoszącą się do poczucia ratowania ludzkiego życia (K_K02)
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• wykład informacyjny
• wykład konwersatoryjny
• dyskusja dydaktyczna
• analiza przypadków
Ćwiczenia:
• pokaz z instruktażem
• ćwiczenia przedmiotowe
• analiza przypadków
• metody symulacyjne (studium przypadku; pacjent symulowany)
Od roku akademickiego 2024/2025:
Wykłady:
• wykład informacyjny
• wykład konwersatoryjny
• dyskusja dydaktyczna
• analiza przypadków
Ćwiczenia:
• pokaz z instruktażem
• ćwiczenia przedmiotowe
• analiza przypadków
• metody symulacyjne (studium przypadku; pacjent symulowany)
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student(ka) rozpoczynający/a kształcenie z przedmiotu pierwsza pomoc medyczna powinien/na posiadać wiedzę z zakresu fizjologii w odniesieniu do układu krążenia, układu oddechowego oraz centralnego układu nerwowego (zakres szkoły średniej).
Od roku akademickiego 2024/2025:
Student(ka) rozpoczynający/a kształcenie z przedmiotu pierwsza pomoc powinien/na posiadać wiedzę z zakresu fizjologii w odniesieniu do układu krążenia, układu oddechowego oraz centralnego układu nerwowego (zakres szkoły średniej).
Course coordinators
Bibliography
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: