Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
Erasmus code: 12.1
ISCED code: 0912
ECTS credits:
7
Language:
Polish
Organized by:
Department of Anatomy
(for:
Faculty of Medicine)
Anatomy 1600-Lek11ANAT-NJ
This course has not yet been described...
|
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 30 godz.
- udział w ćwiczeniach: 80 godz.
- przeprowadzenie zaliczenia: 10 godz.
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 120 godzin, co odpowiada 4,8 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 30 godz.
- udział w ćwiczeniach: 80 godz.
- przygotowanie do ćwiczeń: 45 godz.
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 10+10 = 20 godz.
Łączny nakład pracy studenta wynosi 175 godzin, co odpowiada
7 punktowi ECTS
3. Bilans nakładu pracy związany z realizacją efektów uczenia się w warunkach symulacji medycznej (grupa A): Nie dotyczy
4. Bilans nakładu pracy związany z realizacją efektów uczenia się odnoszących się do komunikacji medycznej: Nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Opisuje budowę ciała ludzkiego w podejściu topograficznym
i czynnościowym, w tym stosunki topograficzne między poszczególnymi narządami, wraz z mianownictwem anatomicznym, histologicznym i embriologicznym (A.W1.)
W2: Charakteryzuje mikroarchitekturę tkanek, macierzy pozakomórkowej i narządów (A.W3.)
W3: Omawia stadia rozwoju zarodka ludzkiego, charakteryzuje budowę i czynność błon płodowych i łożyska, etapy rozwoju poszczególnych narządów oraz wpływ czynników szkodliwych na rozwój zarodka i płodu (teratogennych) (A.W4.)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Prawidłowo wyjaśniać anatomiczne podstawy badania przedmiotowego (A.U3.)
U2: Wnioskuje o relacjach między strukturami anatomicznymi na podstawie przyżyciowych badań diagnostycznych, w szczególności z zakresu radiologii (A.U4.)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Okazuje szacunek dla ciał donatorów wykorzystywanych
w procesie dydaktycznym, a także okazuje zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych (K_K01)
K2: Prawidłowo podejmuje działania wobec donatora w oparciu
o zasady etyczne, ze świadomością społecznych uwarunkowań
i ograniczeń wynikających z choroby (K_K04)
K3: Dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń oraz dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych (K_K05)
K4: Poprawnie korzystania z obiektywnych źródeł informacji (K_K07)
K5: Wykazuje odpowiedzialność związaną z decyzjami podejmowanymi w ramach działalności zawodowej, w tym
w kategoriach bezpieczeństwa własnego i innych osób (K_K11)
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• wykład informacyjny,
• wykład konwersatoryjny,
• dyskusja dydaktyczna,
• analiza przypadków.
Ćwiczenia:
• pokaz z wykorzystaniem preparatów formalinowanych i modeli anatomicznych,
• preparacja anatomiczna,
• przedłużona obserwacja,
• dyskusja dydaktyczna,
• analiza przypadków z wykorzystaniem filmów preparacyjnych i plansz anatomicznych.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- practical
- laboratory
- laboratory
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student rozpoczynający kształcenie z przedmiotu powinien posiadać wiedzę i umiejętności wynikające z nauczania przedmiotu biologia na poziomie rozszerzonym w zakresie szkoły średniej.
Course coordinators
Term 2025/26Z: | Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Bibliography
|
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: