Conducted in
term:
2024/25L
Erasmus code: 12.3
ISCED code: 0911
ECTS credits:
1
Language:
Polish
Organized by:
Department of Medical Communication and Medical Humanities
(for:
Faculty of Medicine)
Medical Sociology 1600-LD12SMED-J
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 10 godz.
- udział w seminariach: 5 godz.
- przeprowadzenie zaliczenia: 1 godz.
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 16 godz., co odpowiada 0,64 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 10 godz.
- udział w seminariach: 5 godz.
- przygotowanie do seminarium (w tym czytanie wskazanej literatury): 5 godz.
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 4 + 1= 5 godz.
Łączny nakład pracy studenta wynosi 25 godz. co odpowiada
1 punktowi ECTS
3. Bilans nakładu pracy związany z realizacją efektów uczenia się w warunkach symulacji medycznej (grupa ….):
- udział w ćwiczeniach – 0 godz.
Łączny nakład pracy związany z realizacją efektów uczenia się w warunkach symulacji medycznej wynosi 0 godz, co odpowiada …. punktu ECTS; procent zajęć umożliwiających osiągnięcie efektów uczenia się: …..%
NIE DOTYCZY
4. Bilans nakładu pracy związany z realizacją efektów uczenia się odnoszących się do komunikacji medycznej:
- udział w ćwiczeniach: 0 godz.
Łączny nakład pracy związany z realizacją efektów uczenia się odnoszących się do komunikacji medyczne wynosi … godz., co odpowiada …. punktowi ECTS
NIE DOTYCZY
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Wymienia socjologiczne teorie, modele zdrowia i choroby oraz ich założenia (D.W1.)
W2: Wyjaśnia relację między zdrowiem a takimi czynniki społeczno- kulturowymi jak: status społeczny, przynależność do określonej kultury, więzi i relacje społeczne (D.W1)
W3: Ocenia poszczególne style życia i wybory w odniesieniu do problematyki zachowań pro i antyzdrowotnych (D.W2.)
W4: Zna społeczno-kulturowe uwarunkowania rozwoju uzależnień (D.W13.)
W5: Interpretuje proces leczniczy i terapeutyczny stosownie do założeń podejścia systemowego: rodzina, więzi, relacje, kultura (D.W8)
W6: Interpretuje proces leczniczy i terapeutyczny z uwzględnieniem roli społecznych reakcji na chorobę i niepełnosprawność (DW4.)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Potrafi przeprowadzić analizę oczekiwań (perspektyw) poszczególnych grup i typów pacjentów (D.U1)
U2: Potrafi wyliczyć możliwe konsekwencje (pozytywne i negatywne) i następstwa roli chorego (DU2.).
U3: Potrafi badać i oceniać jakość życia w kontekście zastosowania poszczególnych metod leczenia i terapii (D.U10.)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Cechuje się wrażliwością społeczną w relacji z pacjentem (K. K01.)
K2: W relacji z chorym stara się dokonać diagnozy jego sytuacji społecznej i jego oczekiwań ( K. K04.)
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
Wykład konwersatoryjny
Wykład informacyjny
Wykład problemowy
Seminarium:
Dyskusja w małych grupach
Projekt grupowy
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student rozpoczynający kształcenie z przedmiotu powinien wykazywać gotowość do zapoznania się z społeczno-kulturowymi aspektami pracy w zawodzie lekarza-dentysty.
Course coordinators
Bibliography
Term 2024/25L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: