Conducted in
term:
2024/25Z
Erasmus code: 12.3
ISCED code: 0911
ECTS credits:
1.5
Language:
Polish
Organized by:
Department of Medical Communication and Medical Humanities
(for:
Faculty of Medicine)
Ethics and Deontology 1600-LD11EID-J
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 15 godzin
- udział w seminarium: 5 godzin
- przeprowadzenie zaliczenia: 2 godz.
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 22 godz., co odpowiada 0,9 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 15 godzin
- udział seminarium: 5 godzin
- przygotowanie do seminarium(w tym czytanie wskazanej literatury): 7 godzin
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 6 godz.+ 2 godz.= 8 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 35 godzin, co odpowiada
1,5 punktowi ECTS
3. Bilans nakładu pracy związany z realizacją efektów uczenia się w warunkach symulacji medycznej (grupa ….):
- udział w ćwiczeniach–
Łączny nakład pracy związany z realizacją efektów uczenia się w warunkach symulacji medycznej wynosi …..godzin, co odpowiada …. punktu ECTS; procent zajęć umożliwiających osiągnięcie efektów uczenia się: …..%
Nie dotyczy
4. Bilans nakładu pracy związany z realizacją efektów uczenia się odnoszących się do komunikacji medycznej:
- udział w ćwiczeniach: …. godziny
Łączny nakład pracy związany z realizacją efektów uczenia się odnoszących się do komunikacji medyczne wynosi … godziny, co odpowiada …. punktowi ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Wymienia zasady etyczne zawarte w Kodeksie Etyki Lekarskiej oraz w Kodeksie Etyki Lekarzy Dentystów CED (G.W15)
W2: Uzasadnia reguły postępowania lekarza- dentysty zgodnego z KEL (G.W15.)
W4: Rozwiązuje problemy moralne pojawiające się w praktyce lekarza- dentysty (G.W15.)
W5: Interpretuje zasady dobroczynienia, nieszkodzenia, autonomii i sprawiedliwości na gruncie praktyki lekarsko- dentystycznej (G.W15.)
W6: Przedstawia listę aktualnych problemów etycznych w praktyce lekarsko-dentystycznej (G.W15.)
W7: Interpretuje aktualne problemy etyczne w praktyce lekarsko- dentystycznej i współczesne problemy bioetyczne
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Analizuje normy etyczne zawarte w KEL w odniesieniu do konkretnych działań w praktyce lekarsko- dentystycznej (G.U12.)
U2: Przewiduje skutki niezgodnego z etyką zawodu postępowania w praktyce lekarsko- dentystycznej (G.U13.)
U3: Planuje działania zgodne z wzorcami etycznymi w praktyce lekarsko- dentystycznej (G.U13.)
U4: Uzasadnia na gruncie etycznym współpracę w zespole interdyscyplinarnym(G.U13.)
U5: Uzasadnia na gruncie etycznym prawa pacjenta w praktyce lekarsko- dentystycznej (G.U16.)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Przestrzega zasady okazywania szacunku pacjentowi (K.K01.)
K2:Planuje pracę zespołu w oparciu o zasadę dobra pacjenta (K.K02.)
K3: Przestrzega zasad zachowania tajemnicy lekarskiej (K.K03.)
K4: Podejmuje próby rozwiązywania problemów etycznych w relacji z pacjentem (K.K04.)
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• Wykład konwersatoryjny
• Wykład informacyjny
• Wykład problemowy
Seminarium:
• Analiza kazusów
• Dyskusja w małych grupach
• Projekt grupowy
• Rozwiązywanie problemów etycznych na podstawie filmu dokumentalnego
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student(ka) rozpoczynający/a kształcenie z przedmiotu powinien/na być świadomy(a), że współczesne społeczeństwo staje wobec wielości problemów bioetycznych i moralnych oraz wykazywać gotowość do zapoznania się z etycznymi problemami zawodu lekarza dentysty.
Course coordinators
Bibliography
Term 2024/25Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: