Conducted in
term:
2024/25Z
Erasmus code: 12.3
ISCED code: 0911
ECTS credits:
5.5
Language:
Polish
Organized by:
Department of Anatomy
(for:
Faculty of Medicine)
Anatomy 1/2 1600-LD11ANAT-J
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 65 (30/35) godzin
- udział w ćwiczeniach: 80 (40/40) godzin
- przeprowadzenie zaliczenia teoretycznego i praktycznego: 10 (5/5) godzin
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 155 godzin, co odpowiada 6,2 punka ECTS
Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 65 godzin
- udział w ćwiczeniach: 80 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń, w tym czytanie wskazanej literatury: 105 godzin
- przygotowanie do egzaminu + egzamin: 40 + 10 = 50 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 300 godzin, co odpowiada 12 punktom ECTS
Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 25 godzin
- udział w wykładach (z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): 25 godzin
- udział w ćwiczeniach objętych aktywnością naukową (z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): 25 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń objętych aktywnością naukową: 15 godzin
- przygotowanie do zaliczenia w zakresie aspektów badawczo – naukowych dla danego przedmiotu: 10 godzin
- przygotowanie do egzaminu w zakresie aspektów badawczo – naukowych dla danego przedmiotu: 20 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 110 godzin, co odpowiada 4,4 punktu ECTS
I semestr
1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 30 godzin
- udział w ćwiczeniach: 40 godzin
- przeprowadzenie zaliczenia: 5 godzin
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 75 godzin, co odpowiada 3 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 30 godzin
- udział w ćwiczeniach: 40 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń, w tym czytanie wskazanej literatury: 50 godzin
- przeprowadzenie zaliczenia teoretycznego i praktycznego: 5 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 125 godzin, co odpowiada
5 punktowi ECTS
Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
przeprowadzenie zaliczenia teoretycznego i praktycznego: 5 godziny co odpowiada 0,2 punktu ECTS
Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
1. udział w ćwiczeniach: 40 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 40 godz., co odpowiada 1,6 punktu ECTS
Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki: nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: zna struktury organizmu ludzkiego: komórki, tkanki, narządy i układy, ze szczególnym uwzględnieniem układu stomatognatycznego.
W2: zna rozwój narządów i całego organizmu, ze szczególnym uwzględnieniem narządu żucia.
W3: zna budowę ciała ludzkiego w podejściu topograficznym i czynnościowym, ze szczególnym uwzględnieniem głowy i szyi
W4: rozumie rolę układu nerwowego w funkcjonowaniu poszczególnych narządów
W5: rozumie znaczenie czynnościowe poszczególnych narządów i tworzonych przez nie układów
W6: zna anatomiczne uzasadnienie badania przedmiotowego
W7: zna anatomię zębów naturalnych
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: potrafi interpretować relacje anatomiczne zilustrowane podstawowymi metodami badań diagnostycznych z zakresu radiologii (zdjęcia przeglądowe i z użyciem środków kontrastowych), ze szczególnym uwzględnieniem głowy i szyi
U2: potrafi rozpoznawać cechy anatomiczne zębów naturalnych (A.U4).
U3: posługuje się w mowie i piśmie międzynarodowym mianownictwem anatomicznym (A.U5).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student jest gotów do:
K1: korzystania z obiektywnych źródeł informacji (K.K01).
K2: przyjęcia odpowiedzialności związanej z decyzjami podejmowanymi w ramach działalności (K.K02).
K3: dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń oraz dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych (K.K07).
K4: okazuje szacunek dla ciał donatorów wykorzystywanych w procesie dydaktycznym (K.K08).
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• wykład informacyjny z wykorzystaniem slajdów anatomicznych oraz prezentacji multimedialnych,
• wykład konwersatoryjny,
• dyskusja dydaktyczna,
• analiza przypadków.
Ćwiczenia:
• pokaz z wykorzystaniem preparatów formalinowanych i modeli anatomicznych,
• preparacja anatomiczna,
• przedłużona obserwacja,
• dyskusja dydaktyczna,
• analiza przypadków z wykorzystaniem filmów preparacyjnych i plansz anatomicznych.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- practical
- observation
- laboratory
- observation
- laboratory
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student rozpoczynający kształcenie z przedmiotu powinien
posiadać wiedzę i umiejętności wynikające z nauczania przedmiotu biologia na poziomie rozszerzonym w zakresie szkoły średniej.
Course coordinators
Bibliography
Term 2024/25Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: