Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
Erasmus code: 13.0
ISCED code: 0512
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Department of Physical Chemistry
(for:
Faculty of Medicine)
Physical Chemistry 1600-BM21CHFI-1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Bilans nakładu pracy studenta:
1. Godziny obowiązkowe realizowane z udziałem nauczyciela:
- udział w wykładach: 15 godzin
- udział w laboratoriach: 30 godzin
- dodatkowa możliwość konsultacji z osobami prowadzącymi zajęcia: 2 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 47 godzin, co odpowiada 1.88 punktom ECTS.
2. Bilans pracy studenta:
- udział w wykładach: 15 godzin
- udział w laboratoriach: 30 godzin
- konsultacje: 2 godziny
- zebranie i dobór odpowiednich materiałów do zajęć: 5 godzin
- przygotowanie i uzupełnienie notatek: 5 godzin
- wymagane powtórzenie materiału: 10 godzin
- przygotowanie sprawozdań z wykonanych ćwiczeń: 10 godzin
- czytanie wskazanej literatury: 5 godzin
- przygotowanie do zaliczenia i egzaminu: 18 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 100 godzin, co odpowiada 4.00 punktom ECTS.
3. Nakład pracy związany z prowadzeniem badań naukowych:
- udział w zajęciach objętych aktywnością (z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): 30 godzin
- konsultacje badawczo-naukowe: 2 godziny
- udział w wykładach (z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): 15 godzin
- zebranie i wybór odpowiednich materiałów naukowych: 5 godzin
- czytanie wskazanego piśmiennictwa naukowego: 5 godzin
- przygotowanie do zajęć objętych aktywnością naukową: 10 godzin
- przygotowanie do zaliczenia w zakresie aspektów badawczo-naukowych dla realizowanego przedmiotu: 8 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 75 godzin, co odpowiada 3.00 punktom ECTS.
4. Czas wymagany do przygotowania się i uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zajęć: 10 godzin (0.40 punktu ECTS)
- przygotowanie do kolokwiów: 8 godzin (0.32 punktu ECTS)
- przygotowanie do egzaminu: 8 godzin (0.32 punktu ECTS)
5. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki: nie dotyczy.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Posiada podstawową wiedzę w zakresie chemii fizycznej (B1_W01)
W2: Zna podstawowe narzędzia i techniki badawcze stosowane w chemii fizycznej (B1_W02)
W3: Zna podstawową terminologię z zakresu chemii fizycznej (B1_W03)
W4: Posiada wiedzę umożliwiającą opisywanie i analizę obserwacji z zakresu chemii fizycznej (B1_W04)
W5: Zna zasady dobrej praktyki laboratoryjnej, przepisy BHP obowiązujące w laboratorium chemii fizycznej oraz zagrożenia związane z pracą w laboratorium i sposoby zapobiegania im (B1_W23)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Wykorzystuje techniki i narzędzia badawcze właściwe dla chemii fizycznej (B1_U01)
U2: Samodzielnie opracowuje założenia badań i realizuje projekty badawcze (B1_U02)
U3: Korzysta z narzędzi informatycznych w celu pozyskiwania danych (B1_U03)
U4: Uczy się samodzielnie i potrafi pozyskać źródła wiedzy niezbędne do opanowania zadanego tematu z zakresu chemii fizycznej (B1_U05)
U5: Umiejętnie wykorzystuje różne źródła w procesie pozyskiwania wiedzy i danych z zakresu chemii fizycznej (B1_U06)
U6: Potrafi wykonać i zarejestrować podstawowe pomiary prostych parametrów fizykochemicznych (B1_U07)
U7: Samodzielnie wykonuje badania według instrukcji i pod nadzorem (B1_U08)
U8: Prowadzi dokumentację pracy w laboratorium chemicznym (B1_U09)
U9: Przygotowuje pisemne opracowanie i dokumentację zadanego problemu naukowego (B1_U10)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Potrafi działać i pracować w grupie (B1_K01)
K2: Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (B1_K02)
K3: Rozumie potrzebę podnoszenia i aktualizacji wiedzy (B1_K03)
K4: Posiada świadomość ograniczeń własnej wiedzy i wie, kiedy zasięgać porady innych specjalistów (B1_K04)
K5: Odpowiedzialnie traktuje własną pracę i powierzony sprzęt oraz szanuje pracę innych (B1_K07)
K6: Rozumie znaczenie nowoczesnych metod badawczych z zakresu chemii fizycznej (B1_K09)
Teaching methods
(in Polish) Wykład:
1. Metody podające
- wykład tradycyjny wspomagany technikami multimedialnymi, wykład interaktywny, wykład informacyjny
2. Metody aktywizujące
- metoda przypadków, dyskusja, dyskusja nieformalna, debata „za” i „przeciw”
3. Metody problemowe
- giełda przypadków (burza mózgów), klasyczna metoda problemowa
4. Metody eksponujące
- pokaz wybranych zjawisk
Laboratoria:
1. Metody ćwiczeniowo - praktyczne
- ćwiczenia praktyczne, pomiar i obserwacja, doświadczenia
2. Metody podające:
- opis, pogadanka, programy komputerowe, uczenie wspomagane technikami multimedialnymi
3. Metody aktywizujące
- metoda przypadków, dyskusja, dyskusja "nieformalna", debata „za” i „przeciw”
4. Metody problemowe
- giełda przypadków (burza mózgów), klasyczna metoda problemowa
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- discussion
- description
- description
Exploratory teaching methods
- practical
- brainstorming
- classic problem-solving
- experimental
- observation
- laboratory
- brainstorming
- classic problem-solving
- experimental
- observation
- laboratory
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- cooperation-based methods
- methods developing reflexive thinking
- methods referring to authentic or fictitious situations
- cooperation-based methods
- methods developing reflexive thinking
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Do realizacji opisywanego przedmiotu niezbędne jest posiadanie podstawowych wiadomości z zakresu chemii fizycznej, a ponadto chemii ogólnej, matematyki i fizyki (poziom rozszerzony z matury).
Course coordinators
Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: