Conducted in
term:
2025/26Z
Erasmus code: 08.2
ISCED code: 0221
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Theology
(in Polish) Seminarium dyplomowe pt. Współczesne problemy bioetyczne w perspektywie personalistycznej 1571-SE-PST
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Łączny nakład pracy studenta w semestrze I wynosi 60 godz., co odpowiada 2 punktom ECTS.
Szczegółowy nakład pracy studenta:
- Udział w zajęciach seminaryjnych = 18 godz.
- Indywidualne konsultacje = 2 godz.
- Lektura wskazanych tekstów i przygotowanie do dyskusji podczas seminarium = 20 godz.
- Kwerenda bibliograficzna do artykułu i przygotowanie relacji z badań własnych w formie prac pisemnych = 20 godz.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Po ukończeniu przedmiotu student w sposób pogłębiony:
W1: wyjaśnia normatywny i interdyscyplinarny charakter bioetyki (K_W03, K_W21)
W2: wyjaśnia na czym polega pluralizm nurtów bioetycznych ze względu na różne sposoby uzasadnienia norm i ocen etycznych (K_W01)
W3: wyjaśnia znaczenie antropologicznego fundamentu rozwiązań konkretnych kwestii bioetycznych (K_W07)
W4: wyjaśnia fundamentalne znaczenie statusu ludzkiego embrionu dla oceny wielu działań biomedycznych związanych z początkiem ludzkiego życia (K_W07)
W5: nazywa i opisuje poszczególne działania biomedyczne, które podlegają refleksji i ocenie bioetycznej (K_W07)
W6: wskazuje na współczesne dokumenty Kościoła służące teologicznomoralnej refleksji nad zagadnieniami bioetycznymi (K_W12)
W7: wskazuje na konkretne postawy, działania i zadania chrześcijanina w obszarze zagadnień bioetycznych, które odpowiadają personalistycznej wizji człowieka (K_W07)
Learning outcomes - skills
(in Polish) Po ukończeniu przedmiotu student:
U1: analizuje wybrane dokumenty Kościoła dotyczące zagadnień bioetycznych, w szczególności pod kątem obecności i rodzaju uzasadnień konkretnych ocen i rozwiązań moralnych (K_U01)
U2: analizuje wypowiedzi i publikacje na tematy bioetyczne, w szczególności pod kątem sposobu argumentacji i przynależności do konkretnego nurtu bioetyki oraz zgodności lub nie z nauczaniem Kościoła (K_U01)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Po ukończeniu przedmiotu student:
K1: Ma świadomość złożoności zagadnień bioetycznych i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do ich rozwiązywania (K_K05)
K2: Dostrzega dylematy etyczne związane z rozwojem i osiągnięciami biomedycyny i proponuje ich rozstrzygnięcia (K_K06)
K3: ma świadomość indywidualnej odpowiedzialności za podejmowanie działań służących profilaktyce zdrowia i obronie życia ludzkiego od poczęcia do naturalnej śmierci (K_K7)
K4: Proponuje i wyjaśnia, jak wykorzystać treści dokumentów Kościoła dla promocji bioetyki personalistycznej (K_K02)
Teaching methods
(in Polish) Wykład konwersatoryjny z prezentacją multimedialną.
Expository teaching methods
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- seminar
- presentation of a paper
- presentation of a paper
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Przed rozpoczęciem nauki student powinien mieć wiedzę zdobytą podczas studiów magisterskich na wykładach z etyki (rok II), teologii moralnej fundamentalnej (rok III), teologii moralnej szczegółowej (rok IV i V).
W związku z nauczaniem zdalnym konieczny będzie dostęp do Internetu podczas zajęć on-line oraz aktywowanie konta Microsoft Teams
Link do grupy zajęciowej Studia Podyplomowe z Teologii – Seminarium 2025-2026:
https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3A3vXsUcdHFfpMUKStO-FJprTWlmIhInfznh9hyeMzcB01%40thread.tacv2/General?groupId=1fdf2c1b-ea90-4786-8e08-b6b8a632771c&tenantId=e80a627f-ef94-4aa9-82d6-c7ec9cfca324
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: