Conducted in
terms:
2021/22L, 2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
Erasmus code: 08.2
ISCED code: 0221
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Theology
(in Polish) Wprowadzenie ogólne do Pisma Świętego 1500-WPSW2-1-DM
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Łączny nakład pracy studenta wynosi ok. 80 do 90 godzin co odpowiada 3 punktom ECTS (przy założeniu, że 1 punkt = od 25 do 30 godzin). - udział w wykładach - 30 godzin.
Szczegółowy nakład pracy studenta w ramach wykładu jest następujący:
- udział w wykładach - 30 godzin;
- przeczytanie lektur obowiązkowych oraz przygotowanie się do pisemnego testu kontrolnego z ich znajomości - 30 godzin;
- powtórzenie i utrwalenie materiału przed końcowym egzaminem pisemnym z materiału wykładowego - 20 godzin;
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Student zna genezę, naturę, okoliczności i etapy powstawania Pisma św. (K_W01; K_W04);
W2: Student ma wiedzę na temat środowiska Starego i Nowego Testamentu (tło historyczne, kulturowe i religijne) - (K_W 04);
W3: Student ma wiedzę na temat terminologii oraz podziału Pisma św. na poszczególne części i księgi (K_W01).
W4: Student posiada wiedzę na temat charyzmatu natchnienia biblijnego (pojecie, istota, natura, zakres i skutki natchnienia) (K_W01);
W5: Student zna podstawowe przekłady Biblii oraz potrafi wyjaśnić dzieje powstawania tekstu biblijnego (K_W01);
W6: Student posiada zarys wiedzy na temat literatury apokryficznej (K_W01; K_W04);
W7: Student rozpoznaje podstawowe metody interpretacji tekstu biblijnego (potrafi stosować zarówno diachroniczną, jak i synchroniczną analizę tekstu biblijnego) - (K_W 01);
W8: Student zna podstawowe założenia proforystyki biblijnej (rożnych sposobów przekazywania Słowa Bożego we współczesnym świecie) - (K_W13).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Student potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje na temat Pisma św. z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy z wykorzystaniem wiedzy teologicznej, zwłaszcza teologii biblijnej (K_U01; K_U02: K_U03).
U2: Student uwzględnia w badaniach teologicznych teksty biblijne (K_U01);
U3. Student wykorzystuje praktycznie teksty biblijne do rozwiązywania problemów teologicznych i egzystencjalnych (K_U01).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Student rozwija zainteresowania dotyczące współczesnych osiągnięć egzegezy, teologii biblijnej i tłumaczeń Pisma św. (K_K01; K_K02).
K2: Student posiada umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin w zakresie nauk humanistycznych oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach profesjonalnych (K_K01).
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) 1. Podstawowa wiedza biblijna na poziomie lekcji religii szkoły średniej.
2. Podstawowa wiedza z zakresu historii starożytności na poziomie szkoły średniej (Starożytny Egipt; Mezopotamia; Babilonia; Persja; Grecja: Rzym).
3. Znajomość podstawowych pojęć biblijnych na poziomie lekcji religii szkoły średniej.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: