Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24Z, 2023/24L, 2024/25Z, 2024/25L
Erasmus code: 08.2
ISCED code: 0221
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Theology
Specific moral Theology - bioethical issues 1500-TMORA9-5-DM
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Łączny nakład pracy studenta wynosi 100 godzin, co odpowiada 4 punktom ECTS, w tym około 50 godzin w ramach wykładu (2 ECTS) oraz około 50 godzin w ramach ćwiczeń (2 ECTS).
Szczegółowy nakład pracy studenta związany z wykładem to:
- Udział w wykładach = 28 godz.
- Indywidualne konsultacje i egzamin = 2 godz.
- Lektura obowiązkowa oraz przygotowanie do egzaminu ustnego = 20 godz.
Szczegółowy nakład pracy studenta związany z ćwiczeniami to:
- Udział w ćwiczeniach = 14 godz.
- Lektura obowiązkowa i przygotowanie do sprawdzianów pisemnych = 36 godz.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Po ukończeniu przedmiotu student:
W1: definiuje bioetykę, podkreślając jej normatywny i interdyscyplinarny charakter (K_W03, K_W21)
W2: wyjaśnia na czym polega pluralizm nurtów bioetycznych ze względu na różne sposoby uzasadnia norm i ocen etycznych (K_W01)
W3: wyjaśnia znaczenie antropologicznego fundamentu rozwiązań konkretnych kwestii bioetycznych (K_W07)
W4: wyjaśnia fundamentalne znaczenie statusu ludzkiego embrionu dla oceny wielu działań biomedycznych związanych z początkiem ludzkiego życia (K_W07)
W5: nazywa i opisuje poszczególne działania biomedyczne, które podlegają refleksji i ocenie bioetycznej (K_W07)
W6: wskazuje na współczesne dokumenty Kościoła służące teologicznomoralnej refleksji nad zagadnieniami bioetycznymi (K_W12)
W7: wskazuje na konkretne postawy, działania i zadania chrześcijanina w obszarze zagadnień bioetycznych, które odpowiadają personalistycznej wizji człowieka (K_W07)
Learning outcomes - skills
(in Polish) Po ukończeniu przedmiotu student:
U1: analizuje wybrane dokumenty Kościoła dotyczące zagadnień bioetycznych, w szczególności pod kątem obecności i rodzaju uzasadnień konkretnych ocen i rozwiązań moralnych (K_U01)
U2: analizuje wypowiedzi i publikacje na tematy bioetyczne, w szczególności pod kątem sposobu argumentacji i przynależności do konkretnego nurtu bioetyki oraz zgodności lub nie z nauczaniem Kościoła (K_U01)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Po ukończeniu przedmiotu student:
K1: Ma świadomość złożoności zagadnień bioetycznych i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do ich rozwiązywania (K_K05)
K2: Dostrzega dylematy etyczne związane z rozwojem i osiągnięciami biomedycyny i proponuje ich rozstrzygnięcia (K_K06)
K3: ma świadomość indywidualnej odpowiedzialności za podejmowanie działań służących profilaktyce zdrowia i obronie życia ludzkiego od poczęcia do naturalnej śmierci (K_K7)
K4: Proponuje i wyjaśnia, jak wykorzystać treści dokumentów Kościoła dla promocji bioetyki personalistycznej (K_K02)
Teaching methods
(in Polish) Wykład z prezentacją multimedialną.
Expository teaching methods
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- informative (conventional) lecture
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Przed rozpoczęciem nauki student powinien mieć wiedzę zdobytą na wykładach z etyki (rok II), antropologii teologicznej (rok II), teologii moralnej fundamentalnej (rok III) i teologii moralnej szczegółowej (rok IV).
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: