Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
Erasmus code: 08.2
ISCED code: 0221
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Theology
Spiritual theology II 1500-TDUCH-4-8-DM
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Nakład pracy studenta wynosi łącznie 60 godz., co odpowiada 2 punktom ECTS.
Udział w wykładach - 30 godz.
Przeczytane lektury obowiązkowe - 15 godz.
Napisanie pracy zaliczeniowej (ok. 10 stron wydruku komputerowego A-4) - 15 godz.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1 - Opisuje powołanie do świętości jako uniwersalne Boże wezwanie (K_W11).
W2 - Wyjaśnia znaczenie laikatu w życiu Kościoła oraz określa źródła duchowej postawy chrześcijanina i charakteryzuje świeckość życia w świecie - w oparciu o ChL (K_W12).
W3 - Potrafi określić rolę i znaczenie małżeństwa jako drogi życia świeckiego w świecie oraz podaje definicję duchowości małżeństwa w oparciu o nauczanie Jana Pawła II (List do Rodzin) - (K_W09).
W4 - Wyjaśnia na czym polega rola pracy w uświęceniu życia świeckich (K_W12).
W5 - Potrafi wskazać rolę i znaczenie życia konsekrowanego dla Kościoła i opisuje różne jego formy w oparciu o VC - (K_W12).
W6 - Wyjaśnia na podstawie Pisma Świętego rozumienie rad ewangelicznych i ich odniesienie do ślubów zakonnych (K_W06).
W7 - Opisuje naturę duchowości kapłańskiej oraz wyjaśnia na czym polega powszechne i hierarchiczne kapłaństwo oraz poznaje wartości podmiotowe i przedmiotowe kapłaństwa oraz charakteryzuje i uzasadnia potrzebę celibatu kapłaństwa hierarchicznego w oparciu o PDV (K_W11).
W8 - Opisuje rolę pasterską kapłana w oparciu o Instrukcję "Pasterz i przewodnik wspólnoty parafialnej" (K_W09).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1 - Interpretuje i uzasadnia rolę i znaczenie obecności w życiu duchowym Kościoła trzech stanów: świeckiego, konsekrowanego i kapłańskiego (K_U01; K_U02).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1 - Wyjaśnia potrzebę każdego ze stanów życia duchowego w Kościele, jako naturalną drogę Kościoła i uczestnictwo każdego chrześcijanina w dobru jakim jest jedna wspólnota Kościoła (K_K02).
Expository teaching methods
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Przed przystąpieniem do wykładów student powinien znać naturę i cel teologii duchowości oraz podstawowe czynniki rozwijające życie duchowe chrześcijanina (rok IV semestr zimowy).
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: