Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
Erasmus code: 08.2
ISCED code: 0221
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Theology
Dogmatic theology (theTrinity) 1500-TDTRYN-DM
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Całkowity nakład pracy studenta wynosi 60 godzin, co odpowiada 2 punktom ECTS (przy założeniu, że 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom nakładu pracy studenta).
Szczegółowy nakład pracy studenta:
- udział w wykładach - 28 godzin,
- przeczytanie lektury obowiązkowej - 10 godzin
- powtórzenie materiału i przygotowanie się do egzaminu ustnego z zakresu treści wykładów i literatury obowiązkowej - 22 godzin
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu specyfikę przedmiotową i metodologiczną teologii, w szczególności w zakresie teologii systematycznej (trynitologii - nauki o Trójcy Świętej), którą jest w stanie rozwijać i twórczo stosować w działalności profesjonalnej - K_W01
W2: Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu
terminologię nauk teologicznych, zwłaszcza w zakresie traktatu De Deo Uno et Trino - K_W03
W3: Student zna i rozumie uporządkowaną, pogłębioną, szczegółową wiedzę z zakresu teologii systematycznej, zwłaszcza dogmatycznej, prowadzącą do specjalizacji - K_W 07
W3: Student zna i rozumie pogłębioną wiedzę o powiązaniach nauk teologicznych z innymi dziedzinami nauki, a zwłaszcza z eklezjologią i naukami o rodzinie, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych - K_W13
W4: Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu współczesne dokonania, ośrodki i szkoły badawcze w zakresie nauk teologicznych w zakresie nauki o Trójcy Świętej - K_W14
W5: Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu terminologię nauk teologicznych i ich korzenie grecko-łacińskie w odniesieniu do nauki o Trójcy Świętej - K_W20
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Student potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy z wykorzystaniem wiedzy teologicznej z zakresu trynitologii - K_U01
U2: Student potrafi na podstawie pogłębionych umiejętności badawczych w zakresie trynitologii, obejmujących zwłaszcza analizę tekstów filozoficznych, biblijnych i teologicznych, dokonywać syntezy różnych idei i poglądów, prawidłowo dobierać metody i twórczo konstruować narzędzia badawcze, pozwalające na oryginalne rozwiązywanie złożonych problemów - K_U02
U3: Student potrafi prawidłowo interpretować podstawowe źródła teologiczne, korzystając z języków oryginalnych - K_U04
U4: Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze w zakresie nauki o Trójcy Świętej - K_U05
U5: Student potrafi prawidłowo analizować dzieła św. Tomasza z Akwinu, szczególnie w zakresie nauki o Trójcy Świętej, implikując je do wyjaśniania współczesnej sytuacji człowieka w kontekście relacji międzyosobowych - K_U20
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Student jest gotów do krytycznej i świadomej oceny poziomu posiadanej wiedzy i umiejętności oraz odbieranych treści z zakresu nauki o Trójcy Świętej - K_K01
K2: Student jest gotów rozumieć potrzebę intelektualnego oraz religijno-duchowego formowania się przez całe życie oraz potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny, szczególnie z zakresu nauki o Kościele i nauki o rodzinie - K_K02
K3: Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy trynitarnej w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu relacji międzyosobowych w Kościele i w rodzinie - K_K03
Teaching methods
(in Polish) Wykład informacyjny (konwencjonalny)
Wykład problemowy
Wykład konwersatoryjny
Klasyczna metoda problemowa
Metoda panelowa
Metoda seminaryjna
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- seminar
- classic problem-solving
- panel
- classic problem-solving
- panel
Online teaching methods
- integrative methods
- evaluative methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
- evaluative methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Przed rozpoczęciem wykładu student powinien posiadać wiedzę zdobytą na na wykładzie z filozofii Boga (II rok) oraz na wykładach z teologii dogmatycznej (Introdukcja, O wierze) (III rok, sem. 1).
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: