Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
Erasmus code: 08.2
ISCED code: 0221
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Theology
(in Polish) Psychologia 1500-PSWR-SJ-22
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Wykład - Całkowity nakład pracy studenta: 30 godz. W tym:
Udział w zajęciach = 15h - 0,5 ects
Przygotowanie do egzaminu = 15h - 0,5 ects
Ćwiczenia:
udział w zajęciach - 15h - 0.5 ects
przygotowanie do zajęć - 15h-0,5 ects
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Po ukończeniu zajęć student:
Wykład:
B.1.W2. proces rozwoju ucznia w okresie dzieciństwa, adolescencji i wczesnej dorosłości: rozwój fizyczny, motoryczny i psychoseksualny, rozwój procesów poznawczych (myślenie, mowa, spostrzeganie, uwaga i pamięć), rozwój społeczno-emocjonalny i moralny, zmiany fizyczne i psychiczne w okresie dojrzewania, rozwój wybranych funkcji psychicznych, normę rozwojową, rozwój i kształtowanie osobowości, rozwój w kontekście wychowania, zaburzenia w rozwoju podstawowych procesów psychicznych, teorie integralnego rozwoju ucznia, dysharmonie i zaburzenia rozwojowe u uczniów,
zaburzenia zachowania, zagadnienia: nieśmiałości i nadpobudliwości, szczególnych uzdolnień, zaburzeń funkcjonowania w okresie dorastania, obniżenia nastroju, depresji, krystalizowania się tożsamości, dorosłości, identyfikacji z nowymi rolami społecznymi, a także kształtowania się stylu życia;
B.1. W3. Zna teorię spostrzegania społecznego i komunikacji. W tym informacje na temat różnych zachowań społecznych, komunikacji interpersonalnej, stresu i frustracji oraz sposobów radzenia sobie z nimi. Ma wiedze na temat rodzajów komunikacji, barier jakie występują w komunikowaniu się i przeciwdziałaniu oraz niwelowaniu tych barier. Zna techniki skutecznej komunikacji, autoprezentacji oraz ma wiedze na temat stereotypów i ich wpływu na postrzeganie grup i osób w sytuacjach konfliktowych;
B.1.W4. Ma wiedze na temat procesów uczenia się oraz modeli uczenia się. Ma świadomość trudności jakie mogą wystąpić w uczeniu się, ich przyczyny i strategie ich przezwyciężania, metody i techniki identyfikacji. Ma wiedze na temat metod wspomagania rozwoju dziecka oraz technik i metod usprawniania komunikacji z uczniem oraz między uczniami
Ćwiczenia:
B.1.W2. proces rozwoju ucznia w okresie dzieciństwa, adolescencji i wczesnej dorosłości: rozwój fizyczny, motoryczny i psychoseksualny, rozwój procesów poznawczych (myślenie, mowa, spostrzeganie, uwaga i pamięć), rozwój społeczno-emocjonalny i moralny, zmiany fizyczne i psychiczne w okresie dojrzewania, rozwój wybranych funkcji psychicznych, normę rozwojową, rozwój i kształtowanie osobowości, rozwój w kontekście wychowania, zaburzenia w rozwoju podstawowych procesów psychicznych, teorie integralnego rozwoju ucznia, dysharmonie i zaburzenia rozwojowe u uczniów, zaburzenia zachowania, zagadnienia: nieśmiałości i nadpobudliwości, szczególnych uzdolnień, zaburzeń funkcjonowania w okresie dorastania, obniżenia nastroju, depresji, krystalizowania się tożsamości, dorosłości, identyfikacji z nowymi rolami społecznymi, a także kształtowania się stylu życia;
B.1.W3. teorię spostrzegania społecznego i komunikacji: zachowania społeczne i ich uwarunkowania, sytuację interpersonalną, empatię, zachowania asertywne, agresywne i uległe, postawy, stereotypy, uprzedzenia, stres i radzenie sobie z nim, porozumiewanie się ludzi w instytucjach, reguły współdziałania, procesy komunikowania się, bariery w komunikowaniu się, media i ich wpływ wychowawczy, style komunikowania się uczniów i nauczyciela, bariery w komunikowaniu się w klasie, różne formy komunikacji
B.1.W4. proces uczenia się: modele uczenia się, w tym koncepcje klasyczne i współczesne ujęcia w oparciu o wyniki badań neuropsychologicznych, metody i techniki uczenia się z uwzględnieniem rozwijania metapoznania, trudności w uczeniu się, ich przyczyny i strategie ich przezwyciężania, metody i techniki identyfikacji oraz wspomagania rozwoju uzdolnień i zainteresowań, bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z uczniem oraz między uczniami;
Learning outcomes - skills
(in Polish) Po ukończeniu zajęć student umie:
Wykład:
B.1.U1. obserwować procesy rozwojowe uczniów;
B.1.U2. obserwować zachowania społeczne i ich uwarunkowania;
B.1.U5. Analizuje i rozpoznaje bariery i trudności uczniów w procesie uczenia się;
B.1.U6. identyfikować potrzeby uczniów w rozwoju uzdolnień i zainteresowań;
Ćwiczenia:
B U 1Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg wybranych procesów i zjawisk społecznych,
B U 03 Prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Po ukończeniu zajęć student:
Wykład:
B.1. K1. Posiada umiejętność autorefleksji nad własnym rozwojem zawodowym;
B.1.K2. Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy psychologicznej do analizy zdarzeń pedagogicznych
Ćwiczenia:
B.1.K2. wykorzystania zdobytej wiedzy psychologicznej do analizy zdarzeń
Teaching methods
(in Polish) Wykład - metoda dydaktyczna podająca:
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład problemowy: opis, omówienie, pokaz
- wykład konwersatoryjny
Ćwiczenia:
- studium przypadku
- ćwiczeniowa
- doświadczeń
- sytuacyjna
- obserwacji
-
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- narration
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- description
- narration
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- description
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
Type of course
teaching qualifications (attribute withdrawn)
Prerequisites
(in Polish) Brak
Course coordinators
Term 2023/24L: | Term 2024/25L: | Term 2022/23L: |
Notes
Term 2024/25L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: