Conducted in
terms:
2022/23Z, 2022/23L, 2023/24Z, 2023/24L, 2024/25Z, 2024/25L
Erasmus code: 14.4
ISCED code: 0313
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Theology
Psychology of Human Development 1500-PSROZ-2-DM
This course has not yet been described...
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim
- udział w wykładach: 30
- udział w konsultacjach: 10
2.Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego z wykładów: 20 godzin.
3. Łączny nakład pracy studenta: 60
4. Liczba punktów ECTS: 2
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Po ukończeniu zajęć student:
W1: Zna podstawową terminologię psychologiczną z obszaru psychologii rozwoju człowieka - K_W04.
W2: Wymienia, porównuje i opisuje podstawowe teorie rozwoju człowieka - K_W04.
W3: Wymienia, porównuje i opisuje okresy rozwojowe człowieka - K_W04.
W4: Zna specyfikę oraz uwarunkowania rozwoju fizycznego, psychicznego i społecznego - K_W04.
W5: Zna specyfikę oraz uwarunkowania rozwoju moralnego i religijnego - K_W04.
W6: Zna w zarysie chronologię dojrzewania poszczególnych procesów psychicznych - K_W04.
W1: Zna podstawowe koncepcje psychicznego rozwoju człowieka
W2: Rozumie rolę kultury, rodziny i zabawy w psychicznym rozwoju człowieka
w3:Ma pogłębioną wiedzą na temat specyfiki podstawowych okresów rozwoju od okresu prenatalnego, wczesnego, średniego i późnego dzieciństwa, adolescencji oraz wczesną, średnią i późną dorosłość.
Learning outcomes - skills
(in Polish) Po ukończeniu zajęć student:
U1: Potrafi oceniać możliwości i ograniczenia osób na poszczególnych etapach rozwoju - K_U01; K_U08; K_U10.
U2: Potrafi wyciągać wnioski o prawidłowościach rozwoju - K_U01; K_U08; K_U10..
U3: Potrafi pomagać w rozwiązywaniu problemów właściwych poszczególnym okresom rozwojowym - K_U01; K_U08; K_U10.
U4: Potrafi krytycznie analizować i oceniać wyniki badań naukowych z zakresu psychologii rozwoju człowieka - K_U01; K_U08; K_U10.
U1: potrafi samodzielnie analizować i oceniać informacje na tematy psychicznego rozwoju człowieka.
U2: Umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze w zakresie koncepcji psychicznego rozwoju człowieka.
U3: Posiada umiejętność prowadzenia merytorycznej dyskusji z wykorzystaniem wiedzy na temat rozwoju psychicznego człowieka w podstawowych okresach rozwojowych.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Po ukończeniu zajęć student:
K1: Jest zdolny do uwzględnienia w swoich działaniach różnorodności ludzi w zależności od ich grupy wiekowej oraz specyficznych potrzeb rozwojowych – K_K03; K_K04; K_K06.
K1: Ma krytyczną świadomość poziomu własnej wiedzy i umiejętności w zakresie psychologii rozwojowej.
K1: prawidłowo rozstrzyga kwestie związane z charakterystyką poszczególnych okresów psychicznego rozwoju człowieka.
K3: Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role wykorzystując swoją wiedzę i umiejętności w zakresie podstawowych okresów psychicznego rozwoju człowieka.
Teaching methods
(in Polish) Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Nie ma.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: