Conducted in
terms:
2022/23Z, 2022/23L, 2023/24Z, 2023/24L, 2024/25L
Erasmus code: 08.0
ISCED code: 0220
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Theology
Responsible parenthood 1500-ORODZ-S2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Łączny nakład pracy studenta wynosi około 55 godzin, co odpowiada 2 punktom ECTS (1 punkt =25-30 godz.)
Na szczegółowy godzinowy nakład pracy studenta w ramach ćwiczeń składają się:
- godziny kontaktowe (ćwiczenia + konsultacje): 15 godzin.
- praca własna studenta (przeczytanie literatury obowiązkowej oraz wybranych pozycji z literatury uzupełniającej -25 godz.
-praca własna studenta - analiza i interpretacja kart ćwiczeniowych z zakresu metody objawowo – termicznej – 7 godzin
-przygotowanie i wygłoszenie zadanego tematu z użyciem środków audiowizualnych – 8 godzin
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Student ma uporządkowaną, pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji wiedzę szczegółową
dotyczącą odpowiedzialnego rodzicielstwa, zna terminologię z tego zakresu (K_W01)
W2:Student ma wiedzę, związaną z naturalnymi metodami rozpoznawania płodności, a w szczególności z metodą objawowo - termiczną wg metody prof. J. Rötzera(K_W06);
W3:Student wyjaśnia różnicę między naprotechnologią a in vitro(K_W01, K_W05);
W4:Student zna i wyjaśnia różnicę między antykoncepcją a środkami wczesnoporonnymi, zna mechanizm działania tych środków, działania uboczne oraz powikłania(K_W06, K_W01)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Student potrafi rozpoznawać i wyznaczać okresy płodne i niepłodne w cyklu kobiecym przy pomocy metody objawowo-termicznej dra Josefa Rötzera(K_U2);
U2: Student posiada pogłębioną umiejętność przygotowania pracy z wykorzystaniem technologii informacyjnej na tematy biomedyczne, uwzględniające różnorodnego odbiorcę tych treści(K_U10, K_U05);
U3: Student posiada umiejętność przygotowania wystąpienia ustnego na tematy bioetyczne, np. na temat aborcji i jej skutków, roli naprotechnologii, antykoncepcji(K_U04).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Student ma krytyczną świadomość poziomu własnej wiedzy i umiejętności (K_K01);
K2: Student rozwija zainteresowania dotyczące współczesnych osiągnięć z zakresu metod rozpoznawania płodności, naprotechnologii(K_K01; K_K03)
K3: Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role (K_K07);
K4: Student ma świadomość konieczności dalszego rozwoju intelektualnego oraz rozumie potrzebę ciągłej formacji psychicznej i duchowej K_K08, K_K07, K_K05).
Teaching methods
(in Polish) pokaz
Observation/demonstration teaching methods
- display
Exploratory teaching methods
- presentation of a paper
- practical
- project work
- practical
- project work
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) 1. Podstawowa wiedza z zakresu anatomii, fizjologii układu płciowego kobiety i mężczyzny
2. Znajomość podstawowych zasad interpretacji cyklu kobiecego.
3. Znajomość podstawowych pojęć: np. hormon, menstruacja, naprotechnologia, tzw. aborcja, in vitro
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: