Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24L, 2024/25L
Erasmus code: 08.2
ISCED code: 0221
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Theology
Elements of Family Assistant Law 1500-EPASR-S1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Bilans pracy studenta:
• udział w wykładach = 30 godz.
• zapoznanie się z treścią lektury obowiązkowej = 10 godz.
• analiza treści wybranej lektury dodatkowej (Prawo rodzinne i opiekuńcze, w: Szczurek Z., Prawo cywilne dla studentów administracji, wyd. 5, Wyd. Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa 2012, s. 455-538.) = 20 godz.
• opracowanie zasad organizacji pobytu dziecka w rodzinie zastępczej, rodzinnym domu dziecka lub placówce opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego = 10 godz.
• przygotowanie do testu końcowego = 20 godz.
Łączny nakład pracy studenta wynosi 90 godz., co odpowiada 3 punktom ECTS.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Definiuje pojęcia prawa rodzinnego oraz wymienia podstawowe akty prawne – K_W01.
W2: Wskazuje obowiązki, uprawnienia i wymagania zawodowe wobec asystenta rodziny – K_W01.
W3: Zna treść Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej – K_W14.
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Wymienia rodzaje relacji pomocowych i omawia funkcjonowanie placówek pomocowych – K_U10.
U2: Wyjaśnia zasady zatrudniania i zwalniania asystenta rodziny – K_U16.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Posiada zdolność współpracy w grupie i dostrzega konieczność samorozwoju oraz projektowania kariery zawodowej – K_K07, K_K02.
Teaching methods
(in Polish) Metoda wykładu z zastosowaniem prezentacji multimedialnych.
Zajęcia mogą być prowadzone zdalnie w formie synchronicznej on-line.
Observation/demonstration teaching methods
- simulation (simulation games)
- display
- display
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- brainstorming
- presentation of a paper
- case study
- expert panels
- observation
- classic problem-solving
- situational
- presentation of a paper
- case study
- expert panels
- observation
- classic problem-solving
- situational
Online teaching methods
- games and simulations
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- evaluative methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- evaluative methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Przed rozpoczęciem nauki student powinien posiadać podstawową wiedzę zdobytą na zajęciach z pedagogiki, socjologii i psychologii (rok I) oraz znać kluczowe terminy – dotyczące środowisk wychowawczych – zdobyte podczas wykładów z „Filozofii wychowania i edukacji” (rok I) czy "Pedagogiki społecznej" (rok I).
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: