Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
Erasmus code: 08.2
ISCED code: 0221
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Theology
New Testament exegesis - Corpus Paulinum and the Epistle to the Hebrews 1500-EGNTCP-DM
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Całkowity nakład pracy studenta:
Całkowity nakład pracy wynosi 120 godzin, co odpowiada 4 punktom ECTS (zgodnie z zasadą, że 1 punkt ECTS to 25–30 godzin pracy studenta). Nakład pracy został rozdzielony na wykłady, ćwiczenia i pracę własną.
------
- Wykłady (kontaktowe): 28 godzin
Regularne uczestnictwo w wykładach, obejmujących analizę i omówienie zagadnień związanych z przedmiotem.
- Ćwiczenia (kontaktowe): 14 godzin
Zajęcia praktyczne z analizą tekstów oraz pracą grupową (np. dyskusje).
Praca własna: 78 godzin
W szczegółach:
- Przygotowanie do pisemnego kolokwium ze znajomości greckiej terminologii: 5 godzin
- Przygotowanie tłumaczenia perykop analizowanych podczas wykładów: 7 godzin
- Powtórka materiału i przygotowanie do egzaminu ustnego z zakresu treści wykładu: 20 godzin
- Przygotowanie prezentacji w PowerPoint na zadany temat w ramach ćwiczeń: 15 godzin
- Czytanie listów św. Pawła i Listu do Hebrajczyków w celu przygotowania do dyskusji podczas ćwiczeń: 13 godzin
- Przygotowanie do testu kontrolnego na podstawie lektury obowiązkowej oraz - Dziejów Apostolskich: 18 godzin
Łącznie: 120 godzin
42 godziny kontaktowe (28 godz. wykłady + 14 godz. ćwiczenia).
78 godzin pracy własnej.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Student objaśnia pojęcie "corpus Paulinum" (K-W06);
W2: Student wymienia i wyjaśnia przyczyny podobieństw i różnic między listami Pawłowymi oraz deuteroPawłowymi; a także podobieństwa i różnice między corpus Paulinum, a listem do Hebrajczyków (K_W06);
W3: Student zna krytykę historyczną (autorstwo, czas i miejsce powstania, adresaci), problematykę literacką (język, styl, struktura literacka, symbolika) oraz przesłanie teologiczne Listów św. Pawła i listu do Hebrajczyków (K_W06);
W4: Student zna egzegezę i przesłanie teologiczne wybranych perykop z Listów św. Pawła i listu do Hebrajczyków;
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Student analizuje wybrane perykopy z Pism Pawłowych i listu do Hebrajczyków z tekstu oryginalnego, wykorzystując dokonania różnych szkół i metod interpretacyjnych (K_U01; K_U02; K_U04; K_U05);
U2: Student uwzględnia w badaniach teologicznych teksty z Pism Pawłowych oraz listu do Hebrajczyków (K_U01; K_U04);
U3: Student wykorzystuje teksty z Listów Pawłowych w rozwiązywaniu konkretnych problemów teologicznych i egzystencjalnych (K_U01; K_U09).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Student rozwija zainteresowania dotyczące współczesnych osiągnięć egzegezy najważniejszych Listów św. Pawła i Listu do Hebrajczyków (K_K01; K_K02);
K2: Student potrafi współdziałać i pracować s grupie, przyjmując w niej różne role (K_K03).
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- participatory lecture
- discussion
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- discussion
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- panel
- brainstorming
- presentation of a paper
- practical
- brainstorming
- presentation of a paper
- practical
Prerequisites
(in Polish) 1. Podstawowa znajomość języka greckiego biblijnego.
2. Znajomość podstawowych zasad interpretacji tekstów biblijnych (metoda historyczno-krytyczna, podejście synchronicznego oraz zasady katolickiej interpretacji Biblii).
3. Znajomość Konstytucji Dogmatycznej "O Objawieniu Bożym" (Dei Verbum"), dokumentu Papieskiej Komisji Biblijnej "Interpretacja Biblii w Kościele" oraz adhortacji apostolskiej Benedykta XVI "Verbum Domini";
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: