Conducted in
terms:
2022/23Z, 2022/23L, 2023/24Z, 2023/24L, 2024/25Z, 2024/25L
Erasmus code: 08.2
ISCED code: 0221
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Theology
Teaching Religious Education 1500-DREL-3-DM
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Łączny nakład pracy studenta wynosi 120 godz., co odpowiada 4 punktom ECTS.
• Udział w wykładach = 45 godz.
• Aktywny udział w ćwiczeniach = 25 godz.
• Obserwacja lekcji (tzw. praktyka śródroczna) w szkole podstawowej = 5 godz.
• Przygotowanie sprawozdań z obserwowanych lekcji = 2 godz.
• Konsultacje indywidualne (konspekt lekcji wraz z prezentacją multimedialną) = 1 godz.
• Powtórzenie materiału i przygotowanie do kolokwium pisemnego (z zakresu treści wykładów i literatury obowiązkowej) oraz przeczytanie lektury obowiązkowej = 42 godz.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Definiuje pojęcia: proces nauczania - uczenia się, kształcenie, kompetencje, dydaktyka ogólna, dydaktyka szczegółowa.
W2: Wymienia cele i zadania katechezy/lekcji religii.
W3: Wyjaśnia cele operacyjne, proces operacjonalizacji celów ogólnych, taksonomię celów operacyjnych.
W4: Wymienia i klasyfikuje formy organizacyjne kształcenia religijnego.
W5: Wskazuje na różnice i podobieństwa między lekcją religii a innymi przedmiotami szkolnymi.
W6: Szczegółowo opisuje ogniwa jednostki katechetycznej/lekcji religii.
W7: Wyjaśnia pluralizm metod nauczania, zna kryteria doboru metod w katechezie.
W8: Wyróżnia toki lekcyjne – typy lekcji i wymienia ich ogniwa.
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Potrafi dokonywać obserwacji lekcji prowadzonej przez innego nauczyciela, potrafi ją omówić.
U2: Operacjonalizuje cele ogólne i porządkuje je wg taksonomii ABCD.
U3: Wykorzystuje metody integracyjne dla konstruowania dobrej atmosfery w klasie.
U4: Stosuje wybrane metody aktywizujące, przygotowuje niezbędne pomoce dydaktyczne.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Samodzielnie przygotowuje konspekt lekcji religii (aplikacja Notatnik) z prezentacją multimedialną (aplikacja Keynote).
K2: Odpowiedzialnie przygotowuje się do lekcji religii, projektuje i wykonuje zadania opisane w „Instrukcji praktyk”.
Teaching methods
(in Polish) Wykład z prezentacją i wykorzystaniem Internetu, wykład z wykorzystaniem iPadów, metody wymiany myśli i dyskusji - prywatna grupa „iKatecheza” na Facebooku (fakultatywnie).
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- practical
- practical
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- exchange and discussion methods
Type of course
teaching qualifications (attribute withdrawn)
Prerequisites
(in Polish) Przed rozpoczęciem nauki student powinien posiadać:
• Wiedzę i umiejętności zdobyte podczas praktyk pedagogicznych (rok III).
• Umiejętność posługiwania się komputerem oraz Internetem.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: