Conducted in
term:
2022/23L
ISCED code: 0228
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Expertise in early modern, modern and contemporary sculpture 1402-ZRzN-3L-S1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Alicja Saar-Kozłowska:
Uczestnictwo w zajęciach, prezentacjach multimedialnych oraz dyskusjach dotyczących materiałów, technik oraz formy i zagadnień rekonstrukcji nowożytnej rzeźby; opanowaniew materialu faktograficznego, zaliczenie pisemne przedmiotu w zakresie teorii oraz ikonografii.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Alicja Saar-Kozłowska:
K_W03 Student ma wiedzę z zakresu dziejów sztuki europejskiej
od starożytności do czasów współczesnych z podziałem na sztukę powszechną i polską (tu: z zakresu dziejów rzeźby europejskiej
czasów nowożytnych);
H1A_W03; H1A_W04;
K_W09 zna podstawowe techniki sztuk plastycznych, właściwośStudent ma wiedzę z zakresu dziejów rzeźby europejskiej
czasów nowożytnych w zakresie materiałów, technik oraz formy rzeźby;
H1A_W04;
K_W02 zna podstawową terminologię sztuk plastycznych ( w zakresie technik rzeźbiarskich).
K_W11 rozumie interdyscyplinarny charakter interpretacji dzieła sztuki w różnychaspektach (z uwzględnieniem historii, filozofii, teologii, technik i technologii sztuk plast. itd.)
H1A_W05
H1A_W02 ;
K_W14 zna i rozumie podstawowemetody analizy i interpretacji dzieł sztuki w zakresie rzeźby nowożytnej H1A_W07;
K_W16 uzyskuje pogłębioną świadomość warsztatu naukowego, problemów badawczych i zastosowania metod historii sztuki do konkretnych problemów badawczych.
H1A_W07;
Student ma wiedzę z zakresu dziejów rzeźby europejskiej
czasów nowożytnychdotyczącą materiałów, technik oraz formy; zyskuje podstawową wiedzę na temat problemów rekonstrukcji pierwotnej formy zabytkow rzeźbiarskich oraz architektoniczno-rzeźbiarskich w pracy badawczej historyka sztuki jako studiującego dzieje, interpretatora formy i treści zabytków oraz konsultanta w praktycznych działaniach konserwatorów.
Learning outcomes - skills
(in Polish) K_U07 potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi i pojęciami właściwymi dla historii sztuki, ochrony zabytków i muzeologii oraz wykorzystywać tę umiejętność w sytuacjach profesjonalnych, wymagających analizy struktury, sensu i wartości zabytku
H1A_U04;
K_U11 opisuje od strony formy i analizuje dzieła: architektury, rzeźby, malarstwa (o różnej klasie artystycznej i różnym poziomie wartości), wiążąc je z poszczególnymi stylami / kierunkami w sztuce
H1A_U05;
K_U12 posługuje się analizą porównawczą opartą na kwerendzie zabytkoznawczej H1A_U05;
K_U14 identyfikuje podstawowe materiały plastyczne występujące w zabytkach, na
podstawie analizy wizualnej określa techniki sztuk plastycznych
H1A_U05;
K_U04 na poziomie podstawowym analizuje problemy badawcze historii sztuki, posługując się metodami i narzędziami badawczymi, wskazanymi przez
opiekunów naukowych (analiza stylistyczno-formalna, ikonograficzna,
typologiczna itp.)
H1A_U02.
Student zyskuje umiejętność wnikliwej obserwacji zabytków rzeźby w celu rozpoznaia matrialu z jakiego została ona wykonana, zastosowanych technik oraz narzędzi rzeźbiarskiech; rozwija umiejętnośc analizy formy rzeźby; ćwiczy badanie zabytków pod kątem rozpoznawania ich partii oryginalnych oraz rekonstruowanych.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K_K01 ma świadomość poziomu swojej wiedzy – swych kompetencji i niedostatków,
rozumie potrzebę ciągłego rozwoju naukowego i zawodowego
H1A_K01;
K_K03 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania a w podejściu do dóbr kultury kieruje się zasadami etyki zawodowej
H1A_K03;
K_K04 jest wrażliwy na problematykę właściwego podejścia do materialnego
dziedzictwa kulturowego, potrafi dostrzec i ocenić niewłaściwe postępowanie w tym zakresie
H1A_K04
H1A_K05;
K_K05 dostrzega i formułuje dylematy, związane z ochroną zabytków, jest świadom H1A_K04
swej odpowiedzialności decyzyjnej w zakresie kompetencji zawodowych H1A_K05;
K_K06 ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego
regionu, kraju, Europy
H1A_K05.
Student ma świadomość w swojej pracy badawczej wagi rozpoznania oryginalnych partii zabytkow rzeźby dzięki umiejętności analizowania zastosowanego materialu rzeźbiartskiego, metod i technik pracy oraz organizacji warsztatu z uwagi na efekty jego studiów, a także działania zmierzająće do zachowania substancji materialnej zabytkow oraz ich ksztaltu formalnego i wymowy ideowej.
Teaching methods
(in Polish) A. Saar-Kozłowska:
wyklad informacyjny, wyklad problemowy z elementami dyskusji studentow, ćwiczeniowa, przedstawianie wybranych zagadnień poprzez prezentacje multimedialne oraz materialy ćwiczeniowe (materialy rzeźbiarskie - charakterystyka i proba rozpoznawania); prezentacja materiałow, technik oraz metod konserwacji rzeźby w pracowni konserwatorskich.
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Zaliczenie przedmiotów podstawowego kursu historii sztuki z zakresu starożytności, średniowiecza oraz nowożytności na pierwszym i drugim roku studiów I stopnia.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: