Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z
ISCED code: 0228
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Contemporary issues of art criticism 1402-WZKA-1Z-KA-S2
This course has not yet been described...
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: godziny kontaktowe: 30 - 1 pkt ECTS
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta, potrzebny do zaliczenia przedmiotu (zebranie materiałów, zapoznanie się z literaturą), przyswajanie i powtarzanie na bieżąco materiału z zajęć: 30 godzin - 1 pkt ECTS
3. Konsultacje z prowadzącym, czas wymagany do przygotowania pracy pisemnej na uzgodniony z prowadzącym temat 30 - 1 pkt ECTS
Łącznie godzin: 90 - 3 pkt ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student(ka):
W1: Ma pogłębioną wiedzę o specyfice przedmiotowej
i metodologicznej współczesnej teorii sztuki i krytyki artystycznej, którą jest w stanie twórczo rozwijać w działalności naukowej i profesjonalnej
oraz integrować z metodami innych dyscyplin. (K_W01),
W2: Zna podstawy metodologiczne badań w dziedzinie humanistyki, z naciskiem na współczesną krytykę artystyczną. (K_W02),
W3: Ma szczegółową orientację
w zakresie problematyki współczesnej krytyki artystycznej wybranej w ramach ścieżki specjalnościowej (teorie i doktryny, konteksty, kierunki badań i problemy metodologiczne, terminologia). (K_W04)
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student(ka):
U1: Szczegółowo analizuje problemy i formułuje hipotezy
w wybranym obszarze krytyki artystycznej, posługując się odpowiednimi metodami, pojęciami i narzędziami badawczymi, właściwymi dla nauk
o sztuce, które twórczo dobiera / przystosowuje / lub samodzielnie opracowuje (K_U02),
U2: Potrafi integrować wiedzę z zakresu nauk o sztuce z wiedzą z innych dyscyplin oraz stosować ją w sytuacjach profesjonalnych o różnym stopniu złożoności, związanych z dylematami krytyki artystycznej (K_U03),
U3: Potrafi w sposób spójny
i fachowy komunikować się na tematy
z zakresu nauk o sztuce z różnymi kręgami odbiorców (w tym środowiskiem specjalistycznym),
z wykorzystaniem różnych kanałów komunikacji (K_U04),
U4: Ma pogłębioną umiejętność samodzielnego przygotowania tekstów z zakresu krytyki artystycznej w oparciu
o warsztat badawczy i z wykorzystaniem metod, ćwiczonych w ramach ścieżki specjalnościowej Krytyka artystyczna. (K_U05),
U5: Potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz w wyższym stopniu w zakresie specjalistycznej terminologii teorii i krytyki sztuki nowoczesnej i współczesnej (K_U08).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student(ka):
K1: Podejmuje autonomiczne działania, zmierzające do kierowania swym stałym rozwojem krytyka i teoretyka sztuki, ukierunkowując także innych w tym zakresie (K_K02),
K2: Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania, a w pracy krytyka sztuki i kuratora kieruje się fachową wiedzą, samokrytycyzmem, opinią ekspercką i własną zdolnością oceny działań innych (K_K03),
K3: Jest gotowy(a) do podejmowania wyzwań zgodnych z etosem zawodowym krytyka sztuki – potrafi być wytrwały(a) w realizacji indywidualnych i zespołowych działań w zakresie propagowania kultury regionu, kraju
i świata (K_K06).
Teaching methods
(in Polish) -wprowadzenie do zagadnień przedmiotu, określenie ram i kontekstów podejmowanych zagadnień
-inicjowanie dyskusji wśród studentów dotyczących podejmowanych zagadnień
-wybór literatury przedmiotu oraz jej analiza i interpretacja w grupie
-analiza wybranych aktualnych wystaw sztuki bądź wydarzeń związanych z krytyką artystyczną (wystąpień, paneli, dyskusji, polemik prasowych) w grupie
-wskazanie tematów do opracowania przez studentów oraz analiza i ocena przygotowanych przez studentów referatów.
Zajecia mogą być prowadzone w trybie stacjonarnym lub zdalnie, za pomocą platformy MS Teams.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
- discussion
- discussion
Exploratory teaching methods
- presentation of a paper
- case study
- practical
- brainstorming
- panel
- case study
- practical
- brainstorming
- panel
Online teaching methods
- methods developing reflexive thinking
- integrative methods
- content-presentation-oriented methods
- integrative methods
- content-presentation-oriented methods
Prerequisites
(in Polish) Podstawowa wiedza na temat historii politycznej i społecznej Polski po 1945 roku, ugruntowana wiedza na temat najważniejszych nurtów i tendencji w sztuce polskiej po 1945 roku.
Course coordinators
Bibliography
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Notes
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: