(in Polish) Wykład monograficzny 1402-WM-HS-1-Z
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczyciela:
- udział w wykładach – 30 godz. (1 ECTS)
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
- zapoznanie się ze specjalistyczną literaturą dotyczącą tematyki wykładu w celu przygotowania się do zaliczenia przedmiotu – 30 godz. (1 ECTS)
-zwiedzanie wystaw i kolekcji muzealnych - 30 godz. (1 ECTS)
-kwerendy biblioteczne - 30 godz. (1 ECTS)
- przygotowanie recenzji lub omówienia wybranej wystawy sztuki, stałej ekspozycji muzealnej lub wydarzenia kulturalnego, takiego jak konkurs, biennale lub triennale artystyczne - 30 godz. (1 ECTS)
Łącznie: 5 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student/tka
W 1 Ma wiedzę na temat różnych definicji modernizmu i awangardy w sztuce XX w. (K_W01)
W 2 Ma wiedzę na temat "zwrotu ku figuratywności" w sztuce XX w. (K_W07)
W 3 Charakteryzuje złożoność i geokulturowe zróżnicowanie modernistycznego nurtu (K_W09)
W 4 Ma wiedzę na temat chronologii formowania się i rozwoju modernizmów
w Europie i Stanach Zjednoczonych (K_W01)
W 5 Charakteryzuje procesy transpozycji wzorów, adaptacji i akulturacji w ramach modernizmów i nurtów tradycjonalistycznych w XX w. (K_W01)
W 6 Opisuje analogiczne postawy i opozycyjne napięcia, zbieżności i konflikty na mapie modernistycznych i tradycjonalistycznych fenomenów w Europie i Stanach Zjednoczonych (K_W02).
W 7 Ma wiedzę na temat możliwości narodowej i ponadnarodowej kontekstualizacji modernizmu i sztuki figuratywnej (K_W01)
W 8 Ma wiedzę na temat autoreferencyjnego charakteru modernizmu (K_W01)
W 9 Charakteryzuje relacje łączące modernistyczne środowiska w krajach europejskich i Stanach Zjednoczonych (KW-02)
W 10 Charakteryzuje uniwersalistyczne ambicje modernistycznej awangardy, oraz narodowy aspekt neoklasycyzmów i neorealizmów (K_W02)
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student/tka
U 1 Analizuje modernistyczną estetykę (K_U02)
U 2 Analizuje nurty sztuki tradycjonalistycznej: neoklasycyzmów, neorealizmów i koloryzmów (K_U05)
U 3 Identyfikuje główne centra modernizmu w Europie (K_U05)
U 4 Analizuje gęstą sieć modernistycznych relacji i oddziaływań między poszczególnymi ośrodkami kulturowymi w Europie i Ameryce Północnej (K_U02)
U 5 Wyjaśnia wieloaspektowość modernistycznego nurtu na świecie (K_U05)
U 6 Wyjaśnia narodowe, regionalne i lokalne odrębności europejskich i amerykańskich modernizmów i tradycjonalizmów (K_U05)
U 7 Analizuje technologiczne innowacje modernistów (K_U02)
U 8 Analizuje warsztatowe umiejętności "solidnego" warsztatu tradycjonalistów (K_U02)
U 9 Analizuje formalne eksperymenty w modernistycznym malarstwie, rzeźbie, grafice, fotografii i fotomontażu (K_U02)
U 10 Wyjaśnia proces odchodzenia od figuracji w sztukach plastycznych i narodziny abstrakcji oraz proces powrotu do figuracji (K_U05)
U 11 Analizuje relacje między sztuką wysoką a kulturą masową pierwszych dekad XX w. (K_U05)
U 12 Wyjaśnia relacje między modernizmami a anty-modernistycznymi trendami w Europie i Ameryce Północnej . (K_U05)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K 1 Ma świadomość zróżnicowanych metod prezentowania odrębności narodowej, regionalnej i lokalnej w sztuce w skali globalnej (K_K03)
K 2 Ma świadomość złożoności geokulturowej świata (K_K02)
K 3 Posiada umiejętność charakterystyki wielokulturowego środowiska (K_K03)
K 4 Ma świadomość procesów globalizacji, akulturacji i glokalizacji w Europie (K_K02)
K 5 Ma świadomość kulturowej odrębności narodowych, etnicznych i religijnych mniejszości (K_K03)
Teaching methods
(in Polish) Audiowizualny wykład prezentujący bardzo obszerny materiał wizualny pochodzący z muzeów i galerii w Stanach Zjednoczonych
Interaktywny charakter wykładu umożliwiający wymianę opinii na temat prezentowanej sztuki i sposobu jej prezentowania, zadawania pytań i wskazywania problemów badawczych przez studentów.
Metoda dydaktyczna eksponująca:
pokaz
Metody dydaktyczne podające
wykład konwersatoryjny
wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące:
klasyczna metoda problemowa
oxfordzka
metody kształcenia online:
rozwijające refleksyjne myślenie
prezentacja treści
wymiana i dyskusja
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
- problem-based lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- Oxford
- Oxford
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
Type of course
elective course
Prerequisites
Basic knowledge of European culture of the 19th and 20th centuries.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: