Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0218
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Fine Arts
Diploma seminar in technology and art techniques 1402-SDTT-5Z-Sj
This course has not yet been described...
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli:
-Godziny kontaktowe
15 godz.wykładu,
Łącznie godziny realizowane z udziałem nauczycieli 15 (0.5ECTS)
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
- zapoznanie się z literaturą dotyczącą badanego zabytku i badań koniecznych w realizacji projektu konserwacji-restauracji 5h
- przygotowanie prezentacji multimedialnych 5h
- przygotowanie treści referatów 5h
Łącznie czas poświęcony na pracę indywidualną studenta 15(0,5ECTS)
Łącznie 30 godzin (1ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1 - wykazuje zrozumienie wzajemnych korelacji pomiędzy teoretycznym opracowaniem zagadnień związanych z dokumentowanym zabytkiem oraz wynikami badań jego budowy otrzymanych podczas ćwiczeń praktycznych K_W02
W2 - zna mechanizmy oddziaływania fizycznych chemicznych i biologicznych czynników środowiskowych na materię dzieł sztuki i zabytków i potrafi wykorzystać tą wiedzę w ocenie stanu zachowania zabytku K_W04
W3 - posiada wiedzę w zakresie materiałoznawstwa substancji zabytkowej K_W05
W4 - zna podstawowe metody fizyczne i chemiczne badania dzieł sztuki i zabytków K_W06
W5 - posiada wiedzę dotyczącą dawnych technologii i technik artystycznych K_W09
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1 - umie przeprowadzić rozpoznanie stanu zachowania zabytku, określić przyczyny zniszczeń - K_U01
U2 - potrafi określić, rozpoznać i opisać budowę techniczną dzieła sztuki i zabytku z uwzględnieniem oryginału i warstw wtórnych - K_U02
U3 - potrafi zaplanować, zinterpretować i powiązać wyniki badań chemicznych, fizycznych i biologicznych z konserwatorskimi i technologicznymi z wykorzystaniem wiedzy na temat dawnych i współczesnych technik oraz tradycji warsztatowych - K_U08
U4 – rozpoznaje rodzaje technik sztuk plastycznych i zdobniczych w zabytkach z papieru i skóry – K_U10
U5 - posiada umiejętność przygotowania rozbudowanych prac pisemnych i wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością, z wykorzystaniem podstawowych pojęć teoretycznych, a także różnych źródeł - K_U18
U6 - ma umiejętności językowe z zakresu specjalistycznego słownictwa w zakresie techniki wykonania i oceny stanu zachowania zabytku - K_U19
U7 - w sposób odpowiedzialny podchodzi do publicznych wystąpień związanych z prezentowaniem zagadnień konserwatorskich K_U20
U8 - posiada umiejętność przygotowania klarownych i spójnych wystąpień ustnych, dotyczących szczegółowych zagadnień konserwacji-restauracji i ochrony zabytków - K_U21
U9 - potrafi przedstawić wyniki swojej pracy w postaci prezentacji multimedialnej - K_U22
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1 – ma świadomość znaczenia wartości (artystycznej, historycznej, emocjonalnej itd.) dzieł sztuki i zabytków, ich nieodtwarzalności i obowiązku ich respektowania w procesie konserwacji-restauracji - K_K01
K2 - ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej i profesjonalizmu w działaniach konserwatorskich - K_K02
K3 - ma świadomość i rozumie skutki działań konserwatorskich, ich wpływu na zabytek i związanej z tym odpowiedzialności - K_K03
K4 - ma świadomość i rozumie konieczność uwzględniania kontekstu kulturowego dzieła sztuki lub zabytku w decyzjach konserwatorskich - K_K04
K5 - rozumie potrzebę dalszego kształcenia, pogłębiania wiedzy i umiejętności (także interpersonalnych) oraz potrzebę włączenia innych ludzi specjalistów z innych dziedzin do rozwiązywania szczególnie złożonych zagadnień konserwatorskich - K_K05
Teaching methods
(in Polish) Metody dydaktyczne poszukujące
• klasyczna metoda problemowa
• seminaryjna
• referatu
• sytuacyjna
• okrągłego stołu
• giełda pomysłów
Observation/demonstration teaching methods
- display
Exploratory teaching methods
- round table
- brainstorming
- seminar
- presentation of a paper
- situational
- brainstorming
- seminar
- presentation of a paper
- situational
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- exchange and discussion methods
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: