Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0218
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Fine Arts
Diploma seminar in technology and art techniques 1402-SDTT-5Z-Sj
This course has not yet been described...
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli:
-Godziny kontaktowe: 15 godz.
Łącznie godziny realizowane z udziałem nauczycieli 15 (0.5ECTS)
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
- zapoznanie się z literaturą dotyczącą badanego zabytku i badań koniecznych w realizacji projektu konserwacji-restauracji 5 godz
- przygotowanie prezentacji multimedialnej badań budowy technicznej obiektu 5 godz
Łącznie czas poświęcony na pracę indywidualną studenta 10 godz. (0,5ECTS)
Łącznie 30 godzin (1ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1 - wykazuje zrozumienie wzajemnych korelacji pomiędzy teoretycznym opracowaniem zagadnień związanych z dokumentowanym zabytkiem oraz wynikami badań jego budowy otrzymanych podczas ćwiczeń praktycznych. (K_W02)
W2 - zna mechanizmy oddziaływania fizycznych chemicznych i biologicznych czynników środowiskowych na materię dzieł sztuki i zabytków i potrafi wykorzystać tą wiedzę w ocenie stanu zachowania zabytku. (K_W04)
W3 - posiada wiedzę w zakresie materiałoznawstwa substancji zabytkowej. (K_W05)
W4 - zna podstawowe metody fizyczne i chemiczne badania dzieł sztuki i zabytków. (K_W06)
W5 - posiada wiedzę dotyczącą dawnych technologii i technik artystycznych. (K_W09)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1 - umie przeprowadzić rozpoznanie stanu zachowania zabytku, określić przyczyny zniszczeń.(K_U01)
U2 - potrafi określić, rozpoznać i opisać budowę techniczną dzieła sztuki i zabytku z uwzględnieniem oryginału i warstw wtórnych. ( K_U02)
U3 - potrafi zaplanować, zinterpretować i powiązać wyniki badań chemicznych, fizycznych i biologicznych z konserwatorskimi i technologicznymi z wykorzystaniem wiedzy na temat dawnych i współczesnych technik oraz tradycji warsztatowych. (K_U08)
U4 – rozpoznaje rodzaje technik sztuk plastycznych i zdobniczych w zabytkach (K_U10)
U5 - posiada umiejętność przygotowania rozbudowanych prac pisemnych i wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością, z wykorzystaniem podstawowych pojęć teoretycznych, a także różnych źródeł (K_U07), (K_U18)
U6 - ma umiejętności językowe z zakresu specjalistycznego słownictwa w zakresie techniki wykonania i oceny stanu zachowania zabytku .( K_U19)
U7 - w sposób odpowiedzialny podchodzi do publicznych wystąpień związanych z prezentowaniem zagadnień konserwatorskich.( K_U20)
U8 - posiada umiejętność przygotowania klarownych i spójnych wystąpień ustnych, dotyczących szczegółowych zagadnień konserwacji-restauracji i ochrony zabytków .(K_U21)
U9 - potrafi przedstawić wyniki swojej pracy w postaci prezentacji multimedialnej. (K_U22)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1 – ma świadomość znaczenia wartości (artystycznej, historycznej, emocjonalnej itd.) dzieł sztuki i zabytków, ich nie odtwarzalności i obowiązku ich respektowania w procesie konserwacji-restauracji. (K_K01)
K2 - ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej i profesjonalizmu w działaniach konserwatorskich.(K_K02)
K3 - ma świadomość i rozumie skutki działań konserwatorskich, ich wpływu na zabytek i związanej z tym odpowiedzialności. (K_K03)
K4 - ma świadomość i rozumie konieczność uwzględniania kontekstu kulturowego dzieła sztuki lub zabytku w decyzjach konserwatorskich.( K_K04)
K5 - rozumie potrzebę dalszego kształcenia, pogłębiania wiedzy i umiejętności (także interpersonalnych) oraz potrzebę włączenia specjalistów z innych dziedzin do rozwiązywania szczególnie złożonych zagadnień konserwatorskich.( K_K05)
Teaching methods
(in Polish) Metody dydaktyczne poszukujące
• klasyczna metoda problemowa
• seminaryjna
• referatu
• sytuacyjna
• okrągłego stołu
• giełda pomysłów
Observation/demonstration teaching methods
- display
Exploratory teaching methods
- round table
- brainstorming
- seminar
- presentation of a paper
- situational
- brainstorming
- seminar
- presentation of a paper
- situational
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- exchange and discussion methods
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: