Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ISCED code: 0218
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Fine Arts
Diploma seminar in technology and art techniques 1402-SDTT-5L-Sj
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli:
-Godziny kontaktowe
15 godz.seminarium
Łącznie godziny realizowane z udziałem nauczycieli 15 (0.5ECTS)
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
- zapoznanie się z literaturą dotyczącą badanego zabytku i badań koniecznych w realizacji projektu konserwacji-restauracji 10h
- przygotowanie prezentacji multimedialnych 15h
- przygotowanie treści referatów 15h
Łącznie czas poświęcony na pracę indywidualną studenta 45(1,5ECTS)
Łącznie 60 godzin (2ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1 - wykazuje zrozumienie wzajemnych korelacji pomiędzy teoretycznym opracowaniem zagadnień związanych z dokumentowanym
zabytkiem oraz wynikami badań jego budowy otrzymanych podczas ćwiczeń praktycznych K_W02
W2 - zna mechanizmy oddziaływania fizycznych chemicznych i biologicznych czynników środowiskowych na materię dzieł sztuki i
zabytków i potrafi wykorzystać tą wiedzę w ocenie stanu zachowania zabytku K_W04
W3 - posiada wiedzę w zakresie materiałoznawstwa substancji zabytkowej K_W05
W4 - zna podstawowe metody fizyczne i chemiczne badania dzieł sztuki i zabytków K_W06
W5 - posiada wiedzę dotyczącą dawnych technologii i technik artystycznych K_W09
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1 - umie przeprowadzić rozpoznanie stanu zachowania zabytku, określić przyczyny zniszczeń - K_U01
U2 - potrafi określić, rozpoznać i opisać budowę techniczną dzieła sztuki i zabytku z uwzględnieniem oryginału i warstw wtórnych - K_U02
U3 - potrafi zaplanować, zinterpretować i powiązać wyniki badań chemicznych, fizycznych i biologicznych z konserwatorskimi i
technologicznymi z wykorzystaniem wiedzy na temat dawnych i współczesnych technik oraz tradycji warsztatowych - K_U08
U4 – rozpoznaje rodzaje technik sztuk plastycznych i zdobniczych w zabytkach z papieru i skóry – K_U10
U5 - posiada umiejętność przygotowania rozbudowanych prac pisemnych i wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych
związanych ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością, z wykorzystaniem podstawowych pojęć teoretycznych, a także różnych
źródeł - K_U18
U6 - ma umiejętności językowe z zakresu specjalistycznego słownictwa w zakresie techniki wykonania i oceny stanu zachowania zabytku
- K_U19
U7 - w sposób odpowiedzialny podchodzi do publicznych wystąpień związanych z prezentowaniem zagadnień konserwatorskich K_U20
U8 - posiada umiejętność przygotowania klarownych i spójnych wystąpień ustnych, dotyczących szczegółowych zagadnień konserwacjirestauracji
i ochrony zabytków - K_U21
U9 - potrafi przedstawić wyniki swojej pracy w postaci prezentacji multimedialnej - K_U22
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1 – ma świadomość znaczenia wartości (artystycznej, historycznej, emocjonalnej itd.) dzieł sztuki i zabytków, ich nieodtwarzalności i
obowiązku ich respektowania w procesie konserwacji-restauracji - K_K01
K2 - ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej i profesjonalizmu w działaniach konserwatorskich - K_K02
K3 - ma świadomość i rozumie skutki działań konserwatorskich, ich wpływu na zabytek i związanej z tym odpowiedzialności - K_K03
K4 - ma świadomość i rozumie konieczność uwzględniania kontekstu kulturowego dzieła sztuki lub zabytku w decyzjach konserwatorskich
- K_K04
K5 - rozumie potrzebę dalszego kształcenia, pogłębiania wiedzy i umiejętności (także interpersonalnych) oraz potrzebę włączenia innych
ludzi specjalistów z innych dziedzin do rozwiązywania szczególnie złożonych zagadnień konserwatorskich - K_K05
Teaching methods
(in Polish) Metody dydaktyczne poszukujące
• klasyczna metoda problemowa
• seminaryjna
• referatu
• sytuacyjna
• okrągłego stołu
• giełda pomysłów
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- description
Exploratory teaching methods
- brainstorming
- panel
- round table
- panel
- round table
Online teaching methods
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
Type of course
compulsory course
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: