Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0218
ECTS credits:
1
Language:
Polish
Conservation diploma seminar in conservation of paper and leather 1402-SDK-PIS-5L-SJ
This course has not yet been described...
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: godziny kontaktowe: 15
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu, tj. wcześniejsze przygotowanie i
uzupełnienie notatek; zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć, wymagane powtórzenie materiału, pisanie prac, projektów,
czytanie literatury:30
3.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania (np. w egzaminach): 45
Łącznie 90 (3ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W 1: ma gruntowną wiedzę w zakresie ogólnym i szczegółowym dotyczących obszarów sztuki i nauki przydatną do formowania i rozwiązywania złożonych zagadnień związanych z obiektem dyplomowym w zakresie konserwacji-restauracji papieru i skóry z uwzględnieniem specyfiki tego obiektu (K_W01);
W2: wykazuje głębokie zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami konserwacji zabytków, a także potrafi wykorzystać tę wiedzę do opracowania programu konserwatorskiego dla obiektu dyplomowego na podłożu papierowym, ze skóry oraz tekstylnego, mając na względzie złożoność problematyki wynikającej ze wspomnianych korelacji (K_W02);
W3: ma szczegółową wiedzę teoretyczną i praktyczną z metodyki działań konserwatorskich w zakresie konserwacji-restauracji papieru i skóry oraz materiałów towarzyszących zabytkom na podłożu papierowym, ze skóry oraz tekstylnym (K_W03);
W4: posiada wiedzę w zakresie materiałoznawstwa substancji zabytkowej oraz historycznych i współczesnych materiałów konserwatorskich związanych z zabytkowym obiektem dyplomowym na podłożu papierowym, ze skóry oraz tekstylnym (K_W05);
W5: zna podstawowe metody fizyczne i chemiczne badania dzieł sztuki i zabytków na podłożu papierowym , ze skóry oraz tekstylnych (K_W06);
W6: zna podstawy fotografii i technik dokumentacji dzieł sztuki, zabytków na podłożu papierowym , skórzanych oraz tekstylnych, badań i procesów konserwatorsko-restauratorskich związanych ze specyfiką obiektu dyplomowego (K_W12).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: umie przeprowadzić rozpoznanie stanu zachowania zabytku na podłożu papierowym, skórzanego oraz tekstylnego, określić przyczyny zniszczeń i sformułować program prac badawczych oraz konserwatorskich i restauratorskich (K_U01);
U2: posiada umiejętności wykorzystania wiedzy konserwatorskiej, technologicznej oraz wiedzy z zakresu nauk humanistycznych i przyrodniczych dla przygotowania projektu konserwatorskiego w odniesieniu do obiektu dyplomowego na podłożu papierowym, skórzanego lub tekstylnego (K_U04);
U3: posiada umiejętności wykonywania wszystkich zabiegów konserwatorskich i restauratorskich w odniesieniu do zabytków na podłożu papierowym, ze skóry oraz tekstylnych z uwzględnieniem specyfiki materiałów, z których wykonany jest obiekt dyplomowy (K_U05);
U4: posiada umiejętność wykonania dokumentacji badań dzieł sztuki i zabytków na podłożu papierowym, skórzanych oraz tekstylnych zwracając uwagę na specyfikę poszczególnych materiałów związanych z obiektem dyplomowym (K_U07);
U5: posiada umiejętność opracowania kompleksowej dokumentacji konserwatorskiej dla obiektu dyplomowego na podłożu papierowym, skórzanego oraz tekstylnego (K-U09).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: ma świadomość znaczenia wartości artystycznej, historycznej i emocjonalnej dzieł sztuki i zabytków, ich nieodtwarzalności i obowiązku ich respektowania w procesie konserwacji-restauracji obiektu dyplomowego na podłożu papierowym, skórzanego oraz tekstylnego (K_K01);
K2: ma świadomość znaczenia profesjonalizmu i konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej podczas procesu konserwacji-restauracji obiektu dyplomowego na podłożu skórzanym, ze skóry oraz tekstylnego (K_K02);
K3: ma świadomość i rozumie aspekty i skutki działań konserwatorskich ich wpływ na dzieło sztuki lub zabytek i środowisko naturalne oraz świadomość związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje podczas procesu konserwacji- restauracji obiektu dyplomowego na podłożu papierowym, ze skóry oraz tekstylnego (K_K03);
K4: zna ograniczenia własnej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz potrzebę włączania specjalistów z innych dziedzin do rozwiązywania szczególnie złożonych zagadnień konserwatorskich w odniesieniu do obiektu dyplomowego na podłożu papierowym, ze skóry oraz tekstylnego (K_K05).
Teaching methods
(in Polish) Student przygotowuje multimedialne wystąpienie, w którym przedstawia podsumowanie analizy wartościującej i cele projektu konserwatorskiego. W trakcie semestru relacjonuje przebieg prac konserwatorskich. Stosowane metody konserwatorskie są analizowane i dyskutowane przez uczestników seminarium.
Exploratory teaching methods
- seminar
Prerequisites
(in Polish) Warunkiem uczestnictwa w seminarium jest zaliczenie seminarium konserwatorskiego oraz pracowni konserwatorskiej w semestrze 9, a także wykonanie badań konserwatorskich obiektu. Celem przedmiotu jest przedstawienie przez studenta projektu konserwatorskiego, którego praktyczna realizacja jest wykonywana nad obiektem dyplomowym w ramach pracowni konserwatorskiej. Projekt konserwatorski poprzedza analiza wartościująca. Zakres przedstawionych prac wynika ze specyfiki obiektu.
Course coordinators
Term 2023/24L: | Term 2024/25L: | Term 2022/23L: | Term 2025/26L: |
Bibliography
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Notes
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: