Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0218
ECTS credits:
1
Language:
Polish
Theoretical and research diploma seminar in the field of techniques and technologies of painting and polychrome sculpture 1402-SDB-MiP-5L-SJ
This course has not yet been described...
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) Semestr 10
- udział w seminarium 15 godz. (0,5 ECTS) (tryb zdalny, synchroniczny) (tryb bezpośredni)
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (15 godz.) (0,5 ECTS):
- czytanie literatury 7 godz.,
- przygotowanie prezentacji do seminarium 8 godz.
Łącznie: 30 godz. (1 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: potrafi sformułować zagadnienia badawcze, zaplanować program badań i go zrealizować .(K_W01)
W2: wykazuje głębokie zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami studiów, a także potrafi wykorzystywać tę wiedzę dla realizacji założonego zadania badawczego.( K_W02)
W2: ma szczegółową wiedzę teoretyczną i praktyczną z metodyki działań konserwatorskich i badawczych w wybranej specjalności.(K_W03)
W3: posiada wiedzę w zakresie materiałoznawstwa substancji zabytkowej oraz historycznych i współczesnych materiałów konserwatorskich.(K_W05)
W4: zna podstawowe metody fizyczne i chemiczne badania dzieł sztuki i zabytków. (K_W06)
W5: posiada wiedzę dotyczącą dawnych i współczesnych technologii i technik artystycznych.( K_W09)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: potrafi zaplanować, zinterpretować i powiązać wyniki badań chemicznych, fizycznych, biologicznych z konserwatorskimi i technologicznymi z wykorzystaniem wiedzy na temat dawnych i współczesnych technik oraz tradycji warsztatowych. (K_U08)
U2: posiada umiejętność zaplanowania zakresu badań i ich pisemnego naukowego opracowania z wykorzystaniem aparatu naukowego ( K_U18).
U3: posiada umiejętność przygotowania rozbudowanych prac pisemnych i wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych, związanych ze studiowaniem kierunku studiów i specjalnością, z wykorzystaniem podstawowych pojęć teoretycznych, a także różnych źródeł . (K_U18),
U4-posiada umiejętności operowania fachowym językiem (KU_19),
U5: potrafi zaprezentować wyniki badan publicznie w sposób klarowny i zrozumiały (KU_20), (KU_21)
U6: potrafi przedstawić wyniki swojej pracy w postaci prezentacji multimedialnej. (K_U22)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: zna ograniczenia własnej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz potrzebę włączania specjalistów z innych dziedzin do rozwiązywania szczególnie złożonych zagadnień konserwatorskich.( K_K05)
K2: potrafi pracować samodzielnie i w zespole, ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.(K_K06)
K3: ma świadomość znaczenia przekazywania wiedzy z zakresu ochrony zabytków i prowadzenia prac badawczo-konserwatorskich.(K_K08)
Exploratory teaching methods
- observation
- project work
- seminar
- biographical
- presentation of a paper
- brainstorming
- experimental
- laboratory
- project work
- seminar
- biographical
- presentation of a paper
- brainstorming
- experimental
- laboratory
Prerequisites
(in Polish) -podstawowa wiedza w zakresie warsztatu naukowego
-podstawowe umiejętności w zakresie określania problemu badawczego, analizy, syntezy i wnioskowania
-umiejętność wyszukiwania literatury przedmiotu
-poszerzona wiedza z zakresu problematyki konserwatorskiej i restauratorskiej dzieł sztuki oraz technologii i technik sztuk plastycznych (historia technik i materiałoznawstwo)
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: