Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0218
ECTS credits:
1
Language:
Polish
Theoretical and research diploma seminar 1402-SDB-6Z-SJ
This course has not yet been described...
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) - udział w seminarium 15 godz. (0,5 ECTS) (tryb zdalny, synchroniczny)
. (tryb bezpośredni)
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (15 godz.) (0,5 ECTS):
- czytanie literatury 9 godz.,
- przygotowanie prezentacji do seminarium 6 godz.
Łącznie: 30 godz. (1 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: potrafi sformułować zagadnienia badawcze, zaplanować program badań i go zrealizować -K_W01
W2: wykazuje głębokie zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami studiów, a także potrafi wykorzystywać tę wiedzę dla realizacji założonego zadania badawczego - K_W02,
W2: ma szczegółową wiedzę teoretyczną i praktyczną z metodyki działań konserwatorskich i badawczych w wybranej specjalności - K_W03,
W3: posiada wiedzę w zakresie materiałoznawstwa substancji zabytkowej oraz historycznych i współczesnych materiałów konserwatorskich - K_W05,
W4: zna podstawowe metody fizyczne i chemiczne badania dzieł sztuki i zabytków - K_W06,
W5: posiada wiedzę dotyczącą dawnych i współczesnych technologii i technik artystycznych - K_W09.
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: potrafi zaplanować, zinterpretować i powiązać wyniki badań chemicznych, fizycznych, biologicznych z konserwatorskimi i technologicznymi z wykorzystaniem wiedzy na temat dawnych i współczesnych technik oraz tradycji warsztatowych. (K_U08)
U2: posiada umiejętność zaplanowania zakresu badań i ich pisemnego naukowego opracowania z wykorzystaniem aparatu naukowego ( K_U18).
U3: posiada umiejętność przygotowania rozbudowanych prac pisemnych i wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych, związanych ze studiowaniem kierunku studiów i specjalnością, z wykorzystaniem podstawowych pojęć teoretycznych, a także różnych źródeł . (K_U18),
U4-posiada umiejętności operowania fachowym językiem (KU_19),
U5: potrafi zaprezentować wyniki badan publicznie w sposób klarowny i zrozumiały (KU_20), (KU_21)
U6: potrafi przedstawić wyniki swojej pracy w postaci prezentacji multimedialnej. (K_U22)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: zna ograniczenia własnej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz potrzebę włączania specjalistów z innych dziedzin do rozwiązywania szczególnie złożonych zagadnień konserwatorskich - K_K05.
K2: potrafi pracować samodzielnie i w zespole, ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania - K_K06,
K3: ma świadomość znaczenia przekazywania wiedzy z zakresu ochrony zabytków i prowadzenia prac badawczo-konserwatorskich,-K_K08
Teaching methods
(in Polish) Na seminarium omawiany jest stan przeglądu literatury i stopień zaawansowania realizacji pracy. Student prezentuje pracę w formie prezentacji, omawiany jest postęp prac, problematyka ich realizacji oraz problematyka interpretacji wyników.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- discussion
- description
- description
Exploratory teaching methods
- experimental
- project work
- presentation of a paper
- biographical
- brainstorming
- laboratory
- practical
- seminar
- observation
- project work
- presentation of a paper
- biographical
- brainstorming
- laboratory
- practical
- seminar
- observation
Prerequisites
(in Polish) Warunkiem uczestnictwa w seminarium magisterskim jest zaliczenie wszystkich przedmiotów od semestru 1-11. Zakłada się, że wcześniejsze wykłady i zajęcia praktyczne dostarczyły studentowi szeroką wiedzę i erudycję konserwatorską, a także zorientowanie się w problematyce badawczej, aktualnej wiedzy w ramach specjalizacji oraz ogólną znajomością metodyki badań w tej dyscyplinie. Zakłada, się także, że student posiada elementarne umiejętności obsługi komputera (edycja i formatowanie tekstu, rysunków i wykresów, zastosowanie programów statystycznych) oraz korzystania z biblioteki i zasobów piśmiennictwa (także poprzez internet).
Course coordinators
Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2025/26Z: | Term 2024/25Z: |
Bibliography
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: