Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0218
ECTS credits:
28
Language:
Polish
Theoretical and research diploma seminar 1402-SDB-6L-SJ
This course has not yet been described...
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli akademickich - 15 godz.
Konsultacje z nauczycielem akademickim 30 godz
Łącznie 45 godzin / 8 pkt. ECTS
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
- przygotowanie do seminarium – 25 godz.
- pisanie pracy dyplomowej teoret.-bad. - 560 godz.
- czytanie literatury - 255 godz.
Łącznie: 840. godz./28 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: potrafi sformułować zagadnienia badawcze, zaplanować program badań i go zrealizować .(K_W01)
W2: wykazuje głębokie zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami studiów, a także potrafi wykorzystywać tę wiedzę dla realizacji założonego zadania badawczego .(K_W02)
W2: ma szczegółową wiedzę teoretyczną i praktyczną z metodyki działań konserwatorskich i badawczych w wybranej specjalności.(K_W03)
W3: posiada wiedzę w zakresie materiałoznawstwa substancji zabytkowej oraz historycznych i współczesnych materiałów konserwatorskich .(K_W05)
W4: zna podstawowe metody fizyczne i chemiczne badania dzieł sztuki i zabytków . (K_W06)
W5: posiada wiedzę dotyczącą dawnych i współczesnych technologii i technik artystycznych .(K_W09)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: potrafi zaplanować, zinterpretować i powiązać wyniki badań chemicznych, fizycznych, biologicznych z konserwatorskimi i technologicznymi z wykorzystaniem wiedzy na temat dawnych i współczesnych technik oraz tradycji warsztatowych. (K_U08)
U2: posiada umiejętność zaplanowania zakresu badań i ich pisemnego naukowego opracowania z wykorzystaniem aparatu naukowego ( K_U18).
U3: posiada umiejętność przygotowania rozbudowanych prac pisemnych i wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych, związanych ze studiowaniem kierunku studiów i specjalnością, z wykorzystaniem podstawowych pojęć teoretycznych, a także różnych źródeł . (K_U18),
U4-posiada umiejętności operowania fachowym językiem (KU_19),
U5: potrafi zaprezentować wyniki badan publicznie w sposób klarowny i zrozumiały (KU_20), (KU_21)
U6: potrafi przedstawić wyniki swojej pracy w postaci prezentacji multimedialnej. (K_U22)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: zna ograniczenia własnej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz potrzebę włączania specjalistów z innych dziedzin do rozwiązywania szczególnie złożonych zagadnień konserwatorskich - K_K05.
K2: potrafi pracować samodzielnie i w zespole, ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania - K_K06,
K3: ma świadomość znaczenia przekazywania wiedzy z zakresu ochrony zabytków i prowadzenia prac badawczo-konserwatorskich,-K_K08
Teaching methods
(in Polish) Na seminarium omawiany jest stopień zaawansowania realizacji pracy. Student prezentuje pracę w formie prezentacji, omawiany jest postęp prac, problematyka ich realizacji oraz problematyka interpretacji wyników.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- description
Exploratory teaching methods
- experimental
- seminar
- laboratory
- project work
- practical
- biographical
- presentation of a paper
- seminar
- laboratory
- project work
- practical
- biographical
- presentation of a paper
Prerequisites
(in Polish) Warunkiem uczestnictwa w seminarium magisterskim jest zaliczenie wszystkich przedmiotów od semestru 1-11. Zakłada się, że wcześniejsze wykłady i zajęcia praktyczne dostarczyły studentowi szeroką wiedzę i erudycję artystyczno-konserwatorską, a także zorientowanie się w problematyce badawczej, aktualnej wiedzy w ramach specjalizacji oraz ogólną znajomością metodyki badań w tej dyscyplinie. Zakłada, się także, że student posiada elementarne umiejętności obsługi komputera (edycja i formatowanie tekstu, rysunków i wykresów, zastosowanie programów statystycznych) oraz korzystania z biblioteki i zasobów piśmiennictwa (także poprzez internet).
Course coordinators
Term 2024/25L: | Term 2023/24L: | Term 2022/23L: | Term 2025/26L: |
Bibliography
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Notes
|
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: