Conducted in
term:
2022/23L
ISCED code: 0228
ECTS credits:
4
Language:
Polish
African art 1402-SA-1L-KA-S2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1.Godziny realizowane z udziałem nauczyciela: godziny kontaktowe (udział w wykładzie) – 30 h (1 ECTS)
konsultacje 15 godz. (0,5 ECTS)
2.Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta, potrzebny do przygotowania się do egzaminu (zebranie materiałów, zapoznanie się z literaturą, określenie metodologii badawczej ) – 75 h (2,5 ECTS)
Łącznie 120 h (4 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student(ka)
W1: Posiada pogłębioną wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej nauk o sztuce w zakresie sztuki etnicznej obszaru Afryki Subsaharyjskiej, którą jest w stanie twórczo rozwijać w działalności naukowej i profesjonalnej
oraz integrować z metodami innych dyscyplin (K_W01)
W2: Zna podstawy metodologiczne badań naukowych nad tradycyjną sztuką Afryki Subsaharyjskiej, uwzględniając metodologię rozwijaną w ramach ścieżki specjalnościowej krytyka artystyczna (K_W02)
W3: Zna w stopniu zaawansowanym szczegółowe dzieje, teorie, doktryny i współczesne kierunki rozwoju ochrony dziedzictwa sztuki Afryki Subsaharyjskiej (K_W04)
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student(ka)
U1: Szczegółowo analizuje problemy i formułuje hipotezy w wybranym obszarze dotyczącym sztuki etnicznej Afryki Subsaharyjskiej, posługując się odpowiednimi metodami, pojęciami i narzędziami badawczymi, właściwymi dla nauk o sztuce, które twórczo dobiera / przystosowuje / lub samodzielnie opracowuje. W sposób krytyczny czyta i analizuje literaturę dotyczącą kultur i sztuki etnicznej Afryki Subsaharyjskiej (K_U02)
U2: Potrafi integrować wiedzę z zakresu kultur i sztuki etnicznej Afryki Subsaharyjskiej z wiedzą z innych dyscyplin oraz stosować ją w sytuacjach profesjonalnych o różnym stopniu złożoności, związanych z dylematami ochrony dóbr kultury (z naciskiem na ochronę dziedzictwa obszaru Afryki Subsaharyjskiej) i oceną podejmowanych w tym zakresie działań. Posiada umiejętność formułowania samodzielnych, krytycznych opinii o wytworach kulturowych sztuki Afryki (K_U03)
U3: Potrafi w sposób spójny i fachowy komunikować się na tematy z zakresu sztuki Afryki Subsaharyjskiej z różnymi kręgami odbiorców (w tym środowiskiem specjalistycznym), z wykorzystaniem różnych kanałów komunikacji (K_U04)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student(ka)
K1: Podejmuje autonomiczne działania, zmierzające do kierowania swym stałym rozwojem naukowym i karierą zawodową, ukierunkowując także innych w tym zakresie (K_K02)
K2: Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania a w podejściu do dóbr kultury (z naciskiem na dobra kultury obszaru Afryki Subsaharysjkiej) kieruje się fachową wiedzą, samokrytycyzmem, opinią ekspercką i własną zdolnością oceny działań innych. Pojmuje znaczenie wpływu dziejów kontynentu na przemiany, jakie zaszły w sztuce Afryki (K_K03)
K3: Jest gotowy do podejmowania wyzwań zgodnych z etosem zawodowym – potrafi być ofiarny i wytrwały w realizacji indywidualnych i zespołowych działań w zakresie ochrony dóbr kultury regionu, kraju i świata z naciskiem na dziedzictwo sztuki obszaru Afryki Subsaharyjskiej (K_K06)
Teaching methods
(in Polish) Metoda dydaktyczna podająca: Wykład informacyjny (konwencjonalny); wykład konwersatoryjny
Metoda dydaktyczna eksponująca - pokaz prezentacji
Wykład przeprowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej opatrzonej bogatym materiałem ilustracyjnym. Przewidziano przeprowadzenie zajęć w Muzeum Okręgowym w Toruniu (Muzeum Podróżników) w oparciu o eksponaty afrykańskie znajdujące się w zbiorach muzealnych.
Zdalne nauczanie:
W przypadku zdalnej nauki wykład ze Sztuki Afryki odbywa się z wykorzystaniem platform Ms Teams umożliwiającej prezentację materiałów przygotowanych przez prowadzącego oraz czynny udział studentów w zajęciach.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- participatory lecture
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- cooperation-based methods
- methods developing reflexive thinking
- cooperation-based methods
Prerequisites
(in Polish) brak
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: