Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0218
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Conservation-restoration of polychrome sculpture 1402-RPO-2Z-SJ
This course has not yet been described...
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli:
- udział w wykładach: obligatoryjnie 30 godz. wykładu.
Prowadzący pozostają ponadto do dyspozycji studentów w godzinach dyżurów, w razie potrzeby dodatkowego wyjaśnienia zagadnień prezentowanych na wykładzie. Ilość i zakres dodatkowych konsultacji każdorazowo odpowiada zgłaszanym potrzebom.
Łącznie godziny realizowane z udziałem nauczycieli 30 (1CTS)
Czas poświęcony na pacę indywidualną studenta:
-zapoznanie z literaturą 30 godz
przygotowanie do egzaminu, 30 godzin
Łącznie czas poświęcony na pracę indywidualną studenta 60 (2ECTS)
Łącznie: 90 godz. (3 pkt ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student:
W1: posiadł podstawową wiedzę teoretyczną z metodyki działań konserwatorskich przy zabytkowych dziełach sztuki typu objętego wykładem (K_W03),
W2: charakteryzuje w stopniu ogólnym mechanizmy oddziaływania fizycznych, chemicznych i biologicznych czynników środowiskowych na materię dzieł sztuki (K_W04),
W3: przyswoił ogólną wiedzę w zakresie materiałoznawstwa substancji zabytkowej oraz historycznych i współczesnych materiałów konserwatorskich (K_W05),
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student:
U1: umie na poziomie podstawowym przeprowadzić rozpoznanie stanu zachowania zabytku, określić przyczyny zniszczeń i sformułować wstępny program prac badawczych oraz konserwatorskich i restauratorskich (K_U01),
U2: potrafi na poziomie podstawowym określić rozpoznać i opisać budowę techniczną dzieła sztuki i zabytku z uwzględnianiem oryginału i warstw wtórnych (K_U02),
U3: potrafi na poziomie podstawowym określić główne i szczegółowe cele służące realizacji zadania konserwatorskiego z uwzględnieniem kontekstu kulturowego dzieła sztuki/zabytku (K_U03);
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student:
KS1: ma świadomość znaczenia wartości (artystycznej, historycznej, emocjonalnej itd.) dzieł sztuki i zabytków rzeźby drewnianej polichromowanej, ich nieodtwarzalności i obowiązku ich respektowania w procesie konserwacji-restauracji (K_K01),
KS2: ma świadomość znaczenia profesjonalizmu i konieczność przestrzegania zasad etyki zawodowej (K_K02 )
KS3: w stopniu ogólnym ma świadomość i rozumie aspekty i skutki (także dalekosiężne) działań konserwatorskich, ich wpływ na dzieło sztuki lub zabytek i środowisko naturalne oraz świadomość związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje (K_K03)
KS4: ma ogólną świadomość i rozumie konieczność uwzględniania kontekstu kulturowego dzieła sztuki lub zabytku w decyzjach konserwatorskich (K_K04)
KS5: zna ograniczenia własnej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dalszego kształcenia (K_K05)
Teaching methods
(in Polish) Wykład konwencjonalny z towarzyszącą mu prezentacją multimedialną, opartą na materiale ilustracyjnym, zebranym przez prowadzących w trakcie wieloletniej praktyki zawodowej.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- narration
- informative (conventional) lecture
- description
- narration
- informative (conventional) lecture
- description
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- case study
- case study
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Brak.
Course coordinators
Bibliography
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Notes
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: