Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0228
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Industrial and technical heritage – expertise issues 1402-PZDT-1Z-K-S2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (godz.): łącznie 45
w tym:
- udział w zajęciach – 30 godz.
- dodatkowe zajęcia w terenie – 5 godz.
- konsultacje z nauczycielem akademickim – 10 godz.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (godz.): łącznie 45
w tym:
- przygotowanie do konwersatorium – 5 godz.
- czytanie literatury – 20 godz.
- przygotowanie do kolokwium – 20 godz.
Łącznie: 90 godz. (3 pkt. ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student:
W1: Ma poszerzoną wiedzę na temat dziedzictwa techniki (jego elementów, specyfiki i waloryzacji), którą jest w stanie rozwijać i twórczo stosować w działalności profesjonalnej (K_W01)
W2: Zna fachową terminologię z zakresu przemysłu oraz techniki i technologii produkcji (K_W04)
W3: Zna metody analizy zakładów przemysłowych, pojedynczych obiektów techniki i ciągów technologicznych (K_W04)
W4: Charakteryzuje na poziomie pogłębionym współczesne dylematy związane z problematyką ochrony dziedzictwa techniki w jego różnych aspektach (K_W06)
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student:
U1: Analizuje problemy i formułuje hipotezy w obszarze ochrony dziedzictwa techniki, posługując się odpowiednimi pojęciami i narzędziami badawczymi (K_U02)
U2: W sposób spójny i fachowy komunikuje się na tematy z zakresu dziedzictwa techniki (K_U04)
U3: Prowadzi merytoryczną dyskusję – stosując spójną argumentację, wykorzystując poglądy własne i innych – na temat
zagadnień związanych z ochroną zabytków techniki (K_U07)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student:
K1: Podejmuje autonomiczne działania, które zmierzają w kierunku jego rozwoju naukowego (K_K02)
K2: Jest wrażliwy na problematykę zabytkoznawczą dziedzictwa techniki, potrafi dostrzec oraz ocenić dobre i złe praktyki w tym zakresie (K_K04)
K3: Dostrzega i rozstrzyga dylematy, które związane są z ochroną dziedzictwa techniki, jest również świadomy swej odpowiedzialności decyzyjnej w zakresie posiadanych kompetencji; w podejmowanych działaniach kieruje się zasadami etyki zawodowej (K_K05)
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- case study
- classic problem-solving
- classic problem-solving
Prerequisites
(in Polish) brak
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: