Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0218
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Practical issues of biology for conservators-restorers 1402-PZB-4L-SJ
This course has not yet been described...
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczyciela podczas pracowni (godziny kontaktowe): 20 godz.
- udział w wykładach - 6
- udział w ćwiczeniach – 9
- konsultacje z nauczycielem akademickim - 5
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta :
- opracowanie opinii na temat zniszczeń biologicznych obiektu dyplomowego lub przygotowanie prezentacji multimedialnej na wybrany temat - 20
- czytanie literatury- 20
Łącznie: 60 h ( pkt. 2 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: poznaje dogłębnie mechanizm oddziaływania biologicznych czynników środowiskowych na materię zabytkową (papier, skóra, pergamin, tkaniny) (K_W04)
W2: poznaje dogłębnie substancje czynne, produkty biobójcze i metody ich aplikacji w konkretnym zastosowaniu (K_W04)
W3: poszerza swoją wiedzę o wybrane zagadnienia z dziedziny biologii konserwatorskiej (K_W04)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: umie samodzielnie określić charakter i przyczyny zniszczeń biologicznych zabytków (K_U01)
U2: potrafi samodzielnie wybrać właściwy produkt biobójczy i metodę jego aplikacji w odniesieniu do konkretnego zabytku dla przygotowania projektu konserwatorskiego (papier, skóra, pergamin, tkaniny) (K_U04)
U2: potrafi samodzielnie wskazać zasady profilaktyki w zakresie zapobiegania biodeterioracji zabytków lub ich kolekcji (K_U06)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: ma świadomość i rozumie aspekty i skutki (także dalekosiężne) stosowania produktów biobójczych w odniesieniu do zabytków (papier, skóra, pergamin, tkaniny), ich wpływ na materię zabytkową i środowisko naturalne oraz ma świadomość związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje (K-K03)
K2: zna ograniczenia własnej wiedzy i umiejętności i widzi potrzebę włączenia biologa w razie konieczności do rozwiązywania szczególnie złożonych zagadnień interdyscyplinarnych (K_K05)
K3: rozumie zasady ochrony dziedzictwa
kulturowego przed biodeterioracją (K_07)
Teaching methods
(in Polish) Metody dydaktyczne poszukujące: referatu, obserwacji, giełda pomysłów, laboratoryjna, projektu.
Metody dydaktyczne podające: wykład problemowy
Expository teaching methods
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- observation
- presentation of a paper
- laboratory
- project work
- brainstorming
- presentation of a paper
- laboratory
- project work
- brainstorming
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Znajomość biologii i chemii w zakresie liceum ogólnokształcącego, zaliczenie przedmiotu "Ochrona zabytków przed zniszczeniami biologicznymi" na III roku KiR
Course coordinators
Bibliography
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: