Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0228
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Proseminar 1402-PSEM-2L-S1
This course has not yet been described...
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) zajęcia z nauczycielem 2 semestry po 30 godz.
samodzielna praca studenta w semestrze 90 godzin
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) K_W02 - Student/-ka rozpoznaje relacje i zależności pomiędzy wydarzeniami oraz zjawiskami historyczno-artystycznymi w różnych okresach przeszłości i w czasach obecnych.
K_W03 - Student/-ka zdaje sobie sprawę z różnorodności źródeł informacji i rozumie ich przydatność w badaniach nad sztuką. Posiada też wiedzę pozwalającą na ich analizę i interpretację.
K_W05 - Student/-ka ma podstawową wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej historii sztuki.
Learning outcomes - skills
(in Polish) K_U01 - Student/-ka samodzielnie zdobywa i utrwala wiedzę w sposób uporządkowany i systematyczny przy zastosowaniu tradycyjnych oraz nowoczesnych technik pozyskiwania, klasyfikowania i analizowania informacji, zgodnie ze wskazówkami opiekuna naukowego.
K_U02 - Student/-ka potrafi, korzystając z przewodnictwa opiekuna naukowego, zastosować w praktyce podstawowe elementy warsztatu badań historyka sztuki dobierając teorie, metody i narzędzia właściwe dla wybranego problemu.
K_U03 - Student/-ka korzystając z wiedzy o zachowanych obiektach, a także bibliografii, publikacji, archiwaliów, fototek, internetowych baz danych itp. wyszukuje i analizuje informacje dotyczące dzieł sztuki, systematyzując je w przejrzystej i przemyślanej formie.
K_U04 - Student/-ka wyniki kwerendy opracowuje i prezentuje w postaci wystąpień, publikacji i wystaw z zastosowaniem różnorodnych metod i technik wizualizacji.
K_U05 - Student/-ka posiada podstawową umiejętność opisu, analizy i klasyfikacji dzieła sztuki pod względem tematycznym, typologicznym, chronologicznym, geograficznym, technologicznym oraz atrybucji z wykorzystaniem fachowego słownictwa i terminologii. Potrafi w praktyce zastosować różnorodne narzędzia analityczne wypracowane w historii badań nad obiektami kultury wizualnej.
K_U08 - Student/-ka formułuje tezy i argumentuje z wykorzystaniem poglądów różnych autorów opracowań w zakresie znanej mu literatury fachowej.
K_U09 - Student/-ka posiada umiejętność zadowalającego literacko pisania i komunikowania się podczas publicznych wystąpień w języku ojczystym z poprawnym zastosowaniem profesjonalnej terminologii właściwej dla historii sztuki i nauk pokrewnych.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K_K01 - Student/-ka rozumie konieczność przestrzegania norm etycznych w pracy historyka sztuki.
K_K02 - Student/-ka uznaje i szanuje różnice rzetelnie ukazanych punktów widzenia, warunkowane światem wartości i postawami ludzi w różnych okresach i kontekstach historyczno-kulturowych, wykazując jednocześnie niezależność i samodzielność własnej myśli.
K_K04 - Student/-ka dostrzega rolę i znaczenie historii sztuki i dziedzin jej pokrewnych oraz przedmiotów będących obiektem ich badań w kształtowaniu świadomości kulturowej i artystycznej, pogłębianiu więzi społecznych i kulturowych na poziomie lokalnym i ponadlokalnym.
K_K05 - Student/-ka ma świadomość zakresu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę pracy nad własnym charakterem i rozwijania kontaktów społecznych.
Teaching methods
(in Polish) W1: Zna i potrafi wykorzystać w tworzeniu projektu konserwatorskiego terminologię konserwatorską (K_W01);
W2: Wykazuje głębokie zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami projektowania konserwatorskiego, a także potrafi wykorzystywać tę wiedzę dla dalszego rozwoju (K_W02);
W3: Posiada wiedzę i umiejętność wartościowania zabytków w projektowaniu konserwatorskim (K_W07);
W5: Zna podstawy historii i teorii ochrony oraz konserwacji-restauracji dzieł sztuki i zabytków, a także ich interpretacji i wartościowania (K_W08).wykład, prezentacje, dyskusje, korekty tekstów bezpośrednio w trakcie zajęć oraz pisemne przed i po zajęciach,
wspólne korekty tekstów w trakcie zajęć ze studentami;
prezentowanie przygotowanych przez studentów tekstów oraz prezentacji,
dyskusje
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- practical
- presentation of a paper
- seminar
- presentation of a paper
- seminar
Online teaching methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) zaliczenie przedmiotów z I roku studiów dotyczących terminologii historii sztuki i z zakresu jej historii
Course coordinators
Bibliography
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: