Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ISCED code: 0218
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Atelier of conservation and restoration of polychrome sculpture 1402-PKiRRz-3L-SJ
This course has not yet been described...
Term 2024/25L:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli:
- udział w zajęciach: 60 godz.(godziny kontaktowe)
Łącznie godziny realizowane z udziałem nauczycieli 60 (2CTS)
Czas poświęcony na pacę indywidualną studenta:
- wykonanie dokumentacji konserwatorskiej z przeprowadzonych prac - 30 godz.
Łącznie czas poświęcony na pracę indywidualną studenta 30 (1ECTS)
Łącznie: 90godz. (3 pkt ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: pogłębia wiedzę teoretyczną i przede wszystkim praktyczną z metodyki działań przy zabytkowej, drewnianej rzeźbie polichromowanej (K_W03),
W2: w praktyce, z pomocą prowadzącego, poznaje mechanizmy oddziaływania fizycznych, chemicznych i biologicznych czynników środowiskowych na materię dzieł sztuki tej grupy (K_W04),
W3: wykorzystuje w praktyce i poszerza wiedzę w zakresie materiałoznawstwa substancji zabytkowej i współczesnych materiałów konserwatorskich (K_W05),
W4: wykorzystuje w praktyce, z pomocą prowadzącego, wiedzę z podstaw fotografii i technik dokumentacji dzieł sztuki, badań i procesów konserwatorsko-restauratorskich (K_W12).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: umie przeprowadzić rozpoznanie stanu zachowania zabytku,określić przyczyny zniszczeń i sformułować program prac badawczych oraz konserwatorskich i restauratorskich (K_U01),
U2: potrafi określić, rozpoznać i opisać budowę techniczną zabytkowej rzeźby drewnianej polichromowanej z uwzględnianiem oryginału i warstw wtórnych (K_U02),
U3: potrafi określić główne i szczegółowe cele służące realizacji zadania konserwatorskiego z uwzględnieniem kontekstu kulturowego dzieła sztuki/zabytku (K_U03),
U4: z pomocą prowadzącego pogłębia umiejętność wykonania szeregu zabiegów konserwatorskich i restauratorskich ( K_U05);
U5: posiada umiejętność opracowania kompleksowego dokumentacji konserwatorskiej (K_U09),
U6: z pomocą prowadzącego potrafi wykorzystywać umiejętności i wiedzę na temat dawnych i współczesnych technologii i technik sztuk plastycznych w pracach konserwatorsko-restauratorskich i artystycznych ( K_U13)
U7: umie podejmować samodzielnie decyzje odnośnie projektowania i realizacji prac konserwatorskich (K_U16).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) KS1: ma świadomość znaczenia wartości (artystycznej, historycznej, emocjonalnej itd.) zabytkowych rzeźb drewnianych polichromowanych, ich nieodtwarzalności i obowiązku ich respektowania w procesie konserwacji-restauracji ( K_K01),
KS2: ma świadomość znaczenia profesjonalizmu i konieczność przestrzegania zasad etyki zawodowej ( K_K02),
KS3: ma świadomość i rozumie konieczność uwzględniania kontekstu kulturowego dzieła sztuki lub zabytku w decyzjach konserwatorskich
KS4: zna ograniczenia własnej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dalszego kształcenia (K_ K05 ),
KS5: potrafi pracować samodzielnie i w zespole, poznaje ciężar odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania (K_K06).
Teaching methods
(in Polish) Praktyczne ćwiczenia na obiektach zabytkowych, a także, gdy jest to niezbędne, badania konserwatorskie, w tym budowy obiektu. Obiekty dobierane są tak aby studentom grupy ćwiczeniowej pokazać jak największe spektrum problemów i koniecznych działań. Zasadniczo poszczególne obiekty powierzane są poszczególnym osobom, ale w ramach grupy ćwiczeniowej studenci zapoznają się z problematyką wszystkich, uczestnicząc w prowadzonych przy nich pracach wymiennie - tak, aby zróżnicowanie czynności, które każdy miał okazję wykonać było maksymalnie duże.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- narration
- discussion
- discussion
Exploratory teaching methods
- practical
- observation
- classic problem-solving
- case study
- project work
- observation
- classic problem-solving
- case study
- project work
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Od studenta wymaga się wiadomości, które były przedmiotem prowadzonego na II roku wykładu, poświęconego problematyce konserwacji i restauracji rzeźby polichromowanej, ćwiczeń z metodyki konserwacji malarstwa i rzeźby polichromowanej. Na tej podstawie, rozpoczynając pracę przy obiekcie zabytkowym, student powinien potrafić określić jego stan zachowania, potrzeby konserwatorskie i zasugerować kolejność planowanych działań.
Course coordinators
Term 2023/24L: | Term 2024/25L: | Term 2022/23L: |
Bibliography
Term 2024/25L:
None |
Notes
Term 2024/25L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: