Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0218
ECTS credits:
8
Language:
Polish
Art conservation-restoration (workshop) II 1402-PKZA-5Z-RK-SJ
This course has not yet been described...
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Total student workload
(in Polish) 150 godzin kontaktowych 90 godzin pracy własnej
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1 - posiada zaawansowaną wiedzę dotyczącą oddziaływania czynników środowiskowych wpływających na materię obiektów, jakich przykład stanowi zabytek/dzieło sztuki będące obiektem dyplomowym i objawów powodowanych przez nie zniszczeń (K_W04)
W2 - ma szczegółową wiedzę teoretyczną i zaawansowaną praktyczną z metodyki działań konserwatorskich dotyczących obiektów, jakich przykład stanowi zabytek/dzieło sztuki będące obiektem dyplomowym (K_W03)
W3 - zna w pełni zasady opracowania kompleksowej dokumentacji prac konserwatorsko-restauratorskich w kategorii obiektów, w której mieści się zabytek/dzieło sztuki będące obiektem dyplomowym (K_W12)
W4 - posiada specjalistyczną wiedzę na temat materiałów historycznych i aktualną wiedzę o współczesnych materiałach stosowanych do konserwacji obiektów, jakich przykład stanowi zabytek/dzieło sztuki będące obiektem dyplomowym (K_W05)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1 - potrafi samodzielnie rozpoznać stan zachowania, określić przyczyny ich zniszczeń i sformułować program koniecznych prac badawczych oraz konserwatorsko-restauratorskich obiektów, jakich przykład stanowi zabytek/dzieło sztuki będące obiektem dyplomowym (K_U01)
U2 - potrafi samodzielnie zinterpretować i powiązać wyniki badań chemicznych, fizycznych i biologicznych z konserwatorskimi z wykorzystaniem wiedzy na temat dawnych i współczesnych technik i tradycji warsztatowych stosowanych w obiektach, jakich przykład stanowi zabytek/dzieło sztuki będące obiektem dyplomowym (K_U08)
U3 - potrafi samodzielnie określić główne i szczegółowe cele konserwacji-restauracji zabytkowych obiektów, jakich przykład stanowi zabytek/dzieło sztuki będące obiektem dyplomowym z uwzględnieniem kontekstu kulturowego (K_U03)
U4 – ma odpowiednie umiejętności warsztatowe by przeprowadzić pełną konserwację i restaurację obiektów, jakich przykład stanowi zabytek/dzieło sztuki będące obiektem dyplomowym
U5 - posiada umiejętność opracowania kompleksowej dokumentacji konserwatorskiej obiektów, jakich przykład stanowi zabytek/dzieło sztuki będące obiektem dyplomowym (K-U09)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1 - ma pełną świadomość znaczenia różnych wartości obiektów, jakich przykład stanowi zabytek/dzieło sztuki będące obiektem dyplomowym i obowiązku ich respektowania w procesie konserwacji (K_K01)
K2 – ma ugruntowaną świadomość znaczenia zasad etyki zawodowej oraz profesjonalizmu w pracach konserwatorskich i-restauratorskich (K_K02)
K3 – dogłębnie rozumie aspekty i skutki, także oddalone w czasie, działań konserwatorskich i ich wpływ na obiekty, jakich przykład stanowi zabytek/dzieło sztuki będące obiektem dyplomowym i ma pełną świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje (K_03)
Teaching methods
(in Polish) Pod kierunkiem promotora student dokonuje oględzin zabytku, określa stan zachowania i przyczyny zniszczeń, opracowuje szczegółowy projekt badawczy, analizuje i ocenia wyniki badań, precyzuje program prac konserwatorsko-restauratorskich. Rozbudowuje rys historyczny zabytku i opis historyczno-sztuczny. Pod koniec semestru po dokładnym
rozpoznaniu budowy i kondycji obiektu rozpoczyna prace konserwatorskie.
Założenia projektu oraz wyniki badań są omawiane na równolegle odbywającym się Seminarium Dyplomowym Konserwatorskim.
Expository teaching methods
- narration
- description
- problem-based lecture
- discussion
- description
- problem-based lecture
- discussion
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- practical
- laboratory
- observation
- experimental
- presentation of a paper
- case study
- project work
- practical
- laboratory
- observation
- experimental
- presentation of a paper
- case study
- project work
Online teaching methods
- methods developing reflexive thinking
- evaluative methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- evaluative methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student ma zaliczony 8 semestr studiów. W trakcie poprzedniego semestru poznał historię i problematykę zabytku. Rozpoczął prace konserwatorskie, które opisał w dokumentacji. W poprzednich latach zdobył wiedzę i umiejętności dotyczące metodyki badań humanistycznych, badań właściwości i budowy zabytków (metod instrumentalnych, mikrochemicznych, histochemicznych), profilaktycznej konserwacji, środków i metod używanych w impregnacji strukturalnej i uzupełnianiu ubytków.
Course coordinators
Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Bibliography
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Notes
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: