Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0210
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Workshop for the conservation of stone sculpture and architectural detail 1402-PKRD-2L-SJ
This course has not yet been described...
|
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli:
-Godziny kontaktowe 60 godz. pracowni
Łącznie godziny realizowane z udziałem nauczycieli 60 (2ECTS)
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
a) 60 godz. /przygotowanie studenta do ćwiczeń, zebranie i wybór materiałów potrzebnych do realizowania zadań na ćwiczeniach, wybór i
czytanie literatury związanej z problematyką zajęć, przygotowanie dokumentacji prac konserwatorskich i restauratorskich/
Łącznie czas poświęcony na pracę indywidualną studenta 60(2ECTS)
Łącznie: 120godz. (4 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) ma świadomość znaczenia wartości (artystycznej, historycznej, emocjonalnej itd.) dzieł sztuki i zabytków, ich nieodtwarzalności i obowiązku ich respektowania w procesie konserwacji-restauracji K_K01
ma świadomość znaczenia profesjonalizmu i konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej K_K02
ma świadomość i rozumie aspekty i skutki (także dalekosiężne) działań konserwatorskich, ich wpływ na dzieło sztuki lub zabytek i środowisko naturalne oraz świadomość związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje K_K03
zna ograniczenia własnej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz potrzebę włączania specjalistów z innych dziedzin do rozwiązywania szczególnie złożonych zagadnień konserwatorskich K_K05
rozumie znaczenie kształtowania estetyki dzieła jako wyniku prac konserwatorsko-restauratorskich K_K08
Learning outcomes - skills
(in Polish) Umie przeprowadzić rozpoznanie stanu zachowania zabytku, określić przyczyny zniszczeń i sformułować program prac badawczych oraz
konserwatorskich i restauratorskich. K_U01
Potrafi określić, rozpoznać i opisać budowę techniczną dzieła sztuki i zabytku z uwzględnieniem oryginału i warstw wtórnych. K_U02
Potrafi określić zasady profilaktyki i minimalizacji niszczącego oddziaływania fizycznych, chemicznych i biologicznych czynników
środowiskowych na materię dzieł sztuki i zabytków. K_U06
posiada umiejętność opracowania kompleksowej dokumentacji konserwatorskiej K_U09
Rozpoznaje rodzaje technik sztuk plastycznych. K_U10
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) ma świadomość znaczenia wartości (artystycznej, historycznej, emocjonalnej itd.) dzieł sztuki i zabytków, ich nieodtwarzalności i obowiązku ich respektowania w procesie konserwacji-restauracji K_K01
ma świadomość znaczenia profesjonalizmu i konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej K_K02
ma świadomość i rozumie aspekty i skutki (także dalekosiężne) działań konserwatorskich, ich wpływ na dzieło sztuki lub zabytek i środowisko naturalne oraz świadomość związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje K_K03
zna ograniczenia własnej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz potrzebę włączania specjalistów z innych dziedzin do rozwiązywania szczególnie złożonych zagadnień konserwatorskich K_K05
rozumie znaczenie kształtowania estetyki dzieła jako wyniku prac konserwatorsko-restauratorskich K_K08
Teaching methods
(in Polish) Pod kierunkiem opiekuna zajęć student wykonuje prace konserwatorsko-restauratorskie minimum 2 zabytków wykonanych w kamieniu naturalnym, sztucznym lub ceramicznym, które szczegółowo dokumentuje fotograficznie i opisuje w dokumentacji powykonawczej.
Expository teaching methods
- narration
- description
- discussion
- description
- discussion
Exploratory teaching methods
- case study
- experimental
- practical
- laboratory
- observation
- experimental
- practical
- laboratory
- observation
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
Type of course
compulsory course
Course coordinators
Term 2024/25L: | Term 2023/24L: | Term 2022/23L: | Term 2025/26L: |
Bibliography
|
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: