Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0218
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Atelier of conservation and restoration of woodcarving and picture frames 1402-PKES-5Z-SJ
This course has not yet been described...
Term 2024/25Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: 45 godz. (godziny kontaktowe):
- udział w ćwiczeniach: 45 godz.
Łącznie godziny realizowane z udziałem nauczycieli: 45 godz. (1,5 ECTS).
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta: min. 15 godz.:
- przygotowanie do ćwiczeń: min. 2 godz.,
- czytanie literatury: min. 3 godz.,
- wykonanie dokumentacji konserwatorskiej: min. 10 godz.
Łącznie czas poświęcony na pracę indywidualną studenta: min. 15 godz. (0,5 ECTS).
Łącznie: 60 godz. (2 ECTS).
Learning outcomes - skills
(in Polish) K_U01 umie przeprowadzić rozpoznanie stanu zachowania zabytku, określić przyczyny zniszczeń i sformułować program prac badawczych oraz konserwatorskich i restauratorskich
K_U02 potrafi określić, rozpoznać i opisać budowę techniczną dzieła sztuki i zabytku z uwzględnianiem oryginału i warstw wtórnych
K_U03 potrafi określić główne i szczegółowe cele służące realizacji zadania konserwatorskiego z uwzględnieniem kontekstu kulturowego dzieła sztuki/zabytku
K_U06 potrafi określić zasady profilaktyki i minimalizacji niszczącego oddziaływania fizycznych, chemicznych i biologicznych czynników środowiskowych na materię dzieł sztuki i zabytków
K_U07 posiada umiejętność wykonania dokumentacji badań dzieł sztuki i zabytków
K_U08 potrafi zaplanować, zinterpretować i powiązać wyniki badań chemicznych, fizycznych, biologicznych z konserwatorskimi i technologicznymi z wykorzystaniem wiedzy na temat dawnych i współczesnych technik oraz tradycji warsztatowych
K_U09 posiada umiejętność opracowania kompleksowej dokumentacji konserwatorskiej
K_U10 rozpoznaje rodzaje technik sztuk plastycznych
K_U11 posiada umiejętności warsztatowe i potrafi zrealizować swoją wizję artystyczną w wybranej formie
K_U16 umie podejmować samodzielnie decyzje odnośnie projektowania i realizacji prac konserwatorskich
K_U17 jest przygotowany do współdziałania z innymi osobami w ramach prac zespołowych i jest zdolny do podjęcia wiodącej roli w takich zespołach
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K_K01 ma świadomość znaczenia wartości (artystycznej, historycznej, emocjonalnej itd.) dzieł sztuki i zabytków, ich nieodtwarzalności i obowiązku ich respektowania w procesie konserwacji-restauracji
K_K02 ma świadomość znaczenia profesjonalizmu i konieczność przestrzegania zasad etyki zawodowej
K_K03 ma świadomość i rozumie aspekty i skutki (także dalekosiężne) działań konserwatorskich, ich wpływ na dzieło sztuki lub zabytek i środowisko naturalne oraz świadomość związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
K_K04 ma świadomość i rozumie konieczność uwzględniania kontekstu kulturowego dzieła sztuki lub zabytku w decyzjach konserwatorskich
Teaching methods
(in Polish) Metody dydaktyczne podające:
- pogadanka.
Metody dydaktyczne poszukujące:
- ćwiczeniowa,
- klasyczna metoda problemowa,
- obserwacji,
- referatu,
- studium przypadku.
Expository teaching methods
- discussion
Exploratory teaching methods
- observation
- classic problem-solving
- case study
- presentation of a paper
- practical
- classic problem-solving
- case study
- presentation of a paper
- practical
Prerequisites
(in Polish) Od studenta wymaga się wiadomości, które były przedmiotem prowadzonych na II roku wykładów poświęconych problematyce konserwacji i restauracji rzeźby polichromowanej oraz konserwacji i restauracji drewnianych podłoży malarskich, ćwiczeń z metodyki konserwacji malarstwa i rzeźby drewnianej polichromowanej, a także prowadzonych na III roku ćwiczeń z podstaw rekonstrukcji snycerskiej, poszerzone o wiedzę i umiejętności praktyczne zdobyte w trakcie zajęć dotyczących konserwacji i restauracji tego rodzaju zabytków. Student, mając przygotowanie nabyte w ramach przedmiotu na IV roku studiów, rozpoczynając pracę powinien potrafić określić stan zachowania obiektu, jego problematykę konserwatorską i samodzielnie opracować program prac konserwatorskich. Mając już wiedzę na temat stosowanych metod i środków powinien potrafić zasugerować odpowiednie i uzasadnić proponowany wybór.
Course coordinators
Term 2022/23Z: | Term 2024/25Z: | Term 2023/24Z: |
Bibliography
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Notes
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: