Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ISCED code: 0210
ECTS credits:
8
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Fine Arts
Workshop for the conservation of stone sculpture and architectural detail 1402-PKD-3Z-RK-SJ
This course has not yet been described...
Term 2023/24L:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli:
-Godziny kontaktowe 90godz.
konsulltacje z nauczycielem akademickim 30
Łącznie godziny realizowane z udziałem nauczycieli 120 (4ECTS)
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
a) 120 godz. /przygotowanie studenta do ćwiczeń, zebranie i wybór materiałów potrzebnych do realizowania zadań na ćwiczeniach, wybór i
czytanie literatury związanej z problematyką zajęć, przygotowanie dokumentacji prac konserwatorskich i restauratorskich/
Łącznie czas poświęcony na pracę indywidualną studenta 120(4ECTS)
Łącznie: 240godz. (8 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) ma świadomość znaczenia wartości (artystycznej, historycznej, emocjonalnej itd.) dzieł sztuki i zabytków, ich nieodtwarzalności i obowiązku ich respektowania w procesie konserwacji-restauracji K_K01
ma świadomość znaczenia profesjonalizmu i konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej K_K02
ma świadomość i rozumie aspekty i skutki (także dalekosiężne) działań konserwatorskich, ich wpływ na dzieło sztuki lub zabytek i środowisko naturalne oraz świadomość związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje K_K03
zna ograniczenia własnej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz potrzebę włączania specjalistów z innych dziedzin do rozwiązywania szczególnie złożonych zagadnień konserwatorskich K_K05
rozumie znaczenie kształtowania estetyki dzieła jako wyniku prac konserwatorsko-restauratorskich K_K08
Learning outcomes - skills
(in Polish) Umie przeprowadzić rozpoznanie stanu zachowania zabytku, określić przyczyny zniszczeń i sformułować program prac badawczych oraz
konserwatorskich i restauratorskich. K_U01
Potrafi określić, rozpoznać i opisać budowę techniczną dzieła sztuki i zabytku z uwzględnieniem oryginału i warstw wtórnych. K_U02
Posiada umiejętność wykorzystania wiedzy konserwatorskiej, technologicznej oraz wiedzy z zakresu nauk humanistycznych i
przyrodniczych dla przygotowania projektu konserwatorskiego. K_U04
Posiada umiejętność wykonywania większości zabiegów konserwatorskich i restauratorskich. K_U05
Potrafi określić zasady profilaktyki i minimalizacji niszczącego oddziaływania fizycznych, chemicznych i biologicznych czynników
środowiskowych na materię dzieł sztuki i zabytków. K_U06
posiada umiejętność opracowania kompleksowej dokumentacji konserwatorskiej K_U09
Rozpoznaje rodzaje technik sztuk plastycznych. K_U10
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) ma świadomość znaczenia wartości (artystycznej, historycznej, emocjonalnej itd.) dzieł sztuki i zabytków, ich nieodtwarzalności i obowiązku ich respektowania w procesie konserwacji-restauracji K_K01
ma świadomość znaczenia profesjonalizmu i konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej K_K02
ma świadomość i rozumie aspekty i skutki (także dalekosiężne) działań konserwatorskich, ich wpływ na dzieło sztuki lub zabytek i środowisko naturalne oraz świadomość związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje K_K03
zna ograniczenia własnej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz potrzebę włączania specjalistów z innych dziedzin do rozwiązywania szczególnie złożonych zagadnień konserwatorskich K_K05
rozumie znaczenie kształtowania estetyki dzieła jako wyniku prac konserwatorsko-restauratorskich K_K08
Teaching methods
(in Polish) Pod kierunkiem opiekuna zajęć student wykonuje prace konserwatorsko-restauratorskie minimum 2 zabytków wykonanych w kamieniu naturalnym, sztucznym lub ceramicznym, które szczegółowo dokumentuje fotograficznie i opisuje w dokumentacji powykonawczej.
Expository teaching methods
- narration
- discussion
- description
- discussion
- description
Exploratory teaching methods
- case study
- experimental
- observation
- practical
- laboratory
- experimental
- observation
- practical
- laboratory
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
- methods developing reflexive thinking
Course coordinators
Term 2024/25L: | Term 2023/24L: | Term 2022/23L: |
Bibliography
Term 2023/24L:
None |
Notes
Term 2023/24L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: