Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0218
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Designing conservation and restoration process – stone sculpture and architectural details 1402-PK-RK-4Z-SJ
This course has not yet been described...
|
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: 15 godz.
Łącznie godziny realizowane z udziałem nauczycieli 15 (0,5 ECTS)
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (45 godz.):
- zapoznanie się z literaturą przedmiotu 15 godz.
- przygotowanie do egzaminu 30 godz.
Łącznie czas poświęcony na pracę indywidualną studenta 45 godz. (1,5 ECTS)
Łącznie: 60 godz. (2 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Zna elementarną terminologię konserwatorską pomocną w tworzeniu projektu konserwatorskiego (K_W02)
W2: Posiada wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej badań i wartościowania zabytków z obszaru zabytków (K_W06)
W3: Posiada wiedzę z zakresu etyki konserwatorskiej obowiązującej w kręgu kultury europejskiej, amerykańskiej, dalekowschodniej i polskiej (K_W08)
W4: Student posiada gruntowną wiedzę o zasadach tworzenia otwartego projektu konserwatorskiego oraz zna zasady dotyczące konstruowania kosztorysów (K_W01)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Posiada umiejętność wykorzystania wiedzy teoretycznej dla przygotowania projektu konserwatorskiego (K_U04)
U2: Ma umiejętności językowe z zakresu specjalistycznego słownictwa konserwatorskiego (K_U19)
U3: Potrafi określać główne i szczegółowe cele służące realizacji zadania konserwatorskiego z uwzględnieniem kontekstu kulturowego zabytku (K_U03).
U4: Student zyskuje świadomość konieczności współdziałania z innymi specjalistami dla zobiektywizowania nieodwracalnych decyzji podejmowanych w trakcie prac. Jest zdolny do podjęcia wiodącej roli w takich zespołach, koordynowania badań i ich interpretacji konserwatorskiej (K_U17)
U5:Student potrafi formułować i rozwiązywać problemy konserwatorskie, porządkować zadania według ich ważności i niezbędności. Umie na podstawie analizy stanu zachowania i czynników niszczących oraz wartościowania podejmować samodzielnie decyzje odnośnie programu i realizacji prac konserwatorskich (K_U01).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Rozumie potrzebę dalszego kształcenia, pogłębiania wiedzy i umiejętności (także interpersonalnych) oraz potrzebę włączenia innych ludzi specjalistów i niespecjalistów w ochronę dziedzictwa (K_K05)
K2: Ma świadomość znaczenia wartości (artystycznej, historycznej, emocjonalnej itd.) dzieł sztuki i zabytków, ich nieodtwarzalności i obowiązku ich respektowania w procesie konserwacji-restauracji (K_KO1)
K3: Ma świadomość i rozumie aspekty i skutki (także dalekosiężne) działań konserwatorskich, ich wpływ na dzieło sztuki lub zabytek i środowisko naturalne oraz świadomość związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje (K_K03)
Teaching methods
(in Polish) Wykład ilustrowany prezentacją multimedialną.
W trakcie wykładów dyskusje i próby wspólnego poszukiwania optymalnych rozwiązań dla omawianych przypadków.
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- observation
- case study
- case study
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student powinien posiadać wiedzę i umiejętności nabyte w trakcie wcześniejszych zajęć kierunkowych. Niezbędne jest zainteresowanie szeroko rozumianymi zagadnieniami ochrony dziedzictwa kulturowego, znajomość zagadnień w ramach przedmiotu: historia i teoria ochrony zabytków, terminologii konserwatorskiej, metod badań humanistycznych i materiałoznawczych, znajomość procesów niszczenia obiektów zabytkowych, znajomość procesów konserwatorskich oraz historycznych i współczesnych technik budowlanych.
Zainstalowany program Microsoft Teams do prowadzenia zajęć on-line - wideokonferencji (zgodnie z aktualnym planem zajęć) - dotyczy okresu pandemii w związku z zawieszeniem tradycyjnych zajęć kontaktowych.
Course coordinators
Notes
|
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: