Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0218
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Designing conservation and restoration process – paper and leather 1402-PK-PIS-4Z-SJ
This course has not yet been described...
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: 15 godz.
Łącznie godziny realizowane z udziałem nauczycieli 15(0,5ECTS)
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( 45godz.):
- zapoznanie się z literaturą przedmiotu 15h
- przygotowanie do egzaminu 30 h
Łącznie czas poświęcony na pracę indywidualną studenta 45(1,5ECTS)
Łącznie: 60h godz. (2 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W 1: Zna elementarną terminologię konserwatorską pomocną w tworzeniu projektu konserwatorskiego (K_W01);
W 2: Posiada wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej badań i wartościowania zabytków z obszaru zabytków papierowych i skórzanych (K_W07);
W 3: Posiada wiedzę z zakresu etyki konserwatorskiej obowiązującej w kręgu kultury europejskiej, amerykańskiej, dalekowschodniej i polskiej (K_W08).
Learning outcomes - skills
(in Polish) seminarium, otwarta dyskusja odnosząca się do problematyki konserwowanych przez uczestników zajęć obiektów zabytkowych.U 1: Potrafi zdefiniować zasadnicze cele służące do opracowania projektu konserwatorskiego z uwzględnieniem kontekstu kulturowego zabytku (K_U03);
U 2: Posiada umiejętność wykorzystania wiedzy teoretycznej dla przygotowania projektu konserwatorskiego (K_U04);
U 3: Ma umiejętności językowe z zakresu specjalistycznego słownictwa konserwatorskiego (K_U19)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K 1: Ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej i profesjonalizmu w działaniach konserwatorskich (K_K02);
K 2: Ma świadomość i rozumie skutki działań konserwatorskich, ich wpływu na zabytek i związanej z tym odpowiedzialności (K_K02);
K 3: Rozumie potrzebę dalszego kształcenia, pogłębiania wiedzy i umiejętności (także interpersonalnych) oraz potrzebę włączenia innych ludzi specjalistów i niespecjalistów w ochronę dziedzictwa (K_K05).
Teaching methods
(in Polish) Wykłady problemowe z prezentacją
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- problem-based lecture
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Od studenta przed rozpoczęciem nauki oczekuje się zdobycia wiedzy i umiejętności w ramach przedmiotów realizowanych na 3. roku studiów, a także wakacyjnej praktyki zawodowej po tym roku studiów na kierunku Konserwacja i Restauracja Dzieł Sztuki specjalność Konserwacja i Restauracja Papieru i Skóry.
Od studenta przed rozpoczęciem nauki oczekuje się zdobycia wiedzy i umiejętności w ramach przedmiotów do 6 semestru studiów. Szczególnie istotna jest wiedza zdobyta w ramach przedmiotu " Historia i teoria ochrony i konserwacji zabytków".
Course coordinators
Term 2025/26Z: | Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Bibliography
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Notes
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: