Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0228
ECTS credits:
5
Language:
Polish
Protection of cultural values of urban spatial layouts 1402-OWK-2Z-S2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (57 h/2,2 ECTS):
np.
- udział w wykładach - 15
- udział w ćwiczeniach – 30
- uzgodnienie tematu dokumentacji, weryfikacja spisu źródeł i literatury, omówienie oceny prezentacji i wykonania zadań ćwiczeniowych z nauczycielem akademickim podczas dyżurów - 10
- egzamin - 2
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( 68 h /.2,7 ECTS):
np.
- przygotowanie do ćwiczeń – 13
- wykonanie dokumentacji - 20
- czytanie literatury, analiza źródeł - 15
- przygotowanie do egzaminu - 20
Łącznie: 150 godz. (5 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student:
W1 posiada pogłębioną wiedzę odnośnie metodologii badań zabytkowych układów przestrzennych w zakresie identyfikacji i analizy ich wartości (K_W01)
W2 Charakteryzuje etapy historii i rozwoju teorii ochrony zabytkowych układów przestrzennych oraz problematyki zagospodarowania przestrzennego (K_W01; K_W03; K_W04, K_W07)
W3 Jest przygotowany do zastosowania tej wiedzy w analizie wartości układu przestrzennego i sformułowaniu wniosków oraz wytycznych konserwatorskich (K_W02)
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student:
U1 jest przygotowany do samodzielnego wykonania dokumentacji ewidencyjnej historycznego układu urbanistycznego oraz elementów studium urbanistyczno-konserwatorskiego, w oparciu o aparat badawczy z zakresu konserwatorstwa (K_U2)
U2 posiada umiejętność gromadzenia i pogłębionej analizy krytycznej źródeł zw. z problematyką konserwatorską zabytkowych układów przestrzennych (K_U02; K_U03)
U3 Jest przygotowany do formułowania i przedstawiania w sposób syntetyczny wyników analizy oraz logicznych wniosków konserwatorskich dotyczących wartości zabytkowych układów przestrzennych za pomocą różnych mediów (K_U02;K_U07)
U4 Potrafi prowadzić merytoryczną dyskusję na temat zagadnień ochrony konserwatorskiej zabytkowych układów przestrzennych w odniesieniu do założeń teorii ochrony oraz poglądów innych autorów (K_U07)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student:
K1 Jest przygotowany do pracy zespołowej (K_K02; K_K03; K_K06)
K2 Jest wrażliwy na zachowanie dziedzictwa kulturowego miasta w jego materialnych i niematerialnych aspektach (K_K04)
K3 Identyfikuje problemy związane z ochroną zabytkowych miast i jest przygotowany do podejmowania odpowiedzialnych decyzji w tym zakresie w zgodności ze swoimi kompetencjami (K_K04; K_K05)
Teaching methods
(in Polish) wykład informacyjny, konwersatoryjny z prezentacją multimedialną, pokaz, ćwiczenia: metoda ćwiczeniowa, obserwacji, referatu, studium przypadku, zajęcia terenowe w Toruniu i/lub Bydgoszczy.
2 zajęcia z ćwiczeń i 1 zajęcia z wykładu możliwe do przeprowadzenia zdalnie w formie synchronicznej, na platformie MSTeams. Termin zajęć zostanie uzgodniony z grupą oraz zostanie przesłany link do zespołu.
Organizacja zajęć zostanie omówiona na pierwszym spotkaniu (stacjonarnym na Wydziale).
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- presentation of a paper
- observation
- practical
- case study
- observation
- practical
- case study
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Historia urbanistyki, Historia teorii i konserwacji zabytków, Praktyczne aspekty ochrony dziedzictwa w prawie krajowym i międzynarodowym, Współczesne koncepcje ochrony dóbr kultury, Ochrona krajobrazu kulturowego, Waloryzacja dziedzictwa, Konserwacja i restauracja zabytków architektury, Wybrane zagadnienia dokumentacji ewidencyjnej i konserwatorskiej
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: