Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0228
ECTS credits:
1
Language:
Polish
History of renaissance and early modern art 1402-NŻPO-2Z-S1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (godz.):
- udział w wykładach – 60
- udział w ćwiczeniach - 30
- konsultacje z nauczycielem akademickim podczas dyżurów - 10
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (godz.):
- przygotowanie do ćwiczeń - 10
- czytanie literatury – 15
- przygotowanie do kolokwium - 10
- przygotowanie do egzaminu - 15
Łącznie: 150 godz. (5 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student
W1 Zna chronologię sztuki nowożytnej w Europie (K_W03)
W2 Ma uporządkowaną wiedzę o najważniejszych zjawiskach w sztuce i architekturze europejskiej epoki nowożytnej, zna genezę form i typów architektonicznych oraz posiada wiedzę o przemianach zachodzących w tym zakresie, a także posiada wiedzę o stylu, funkcji i treściach ideowych sztuk plastycznych (rzeźba, malarstwo, grafika) (K_W03, K_W04, K_W09)
W3 Zna kulturowy kontekst sztuki i architektury w tym okresie (uwarunkowania historii politycznej, społecznej i religijnej) (K_W04, K_W05, K_W08, K_W11)
W4 Posiada ogólną świadomość problematyki badawczej sztuki nowożytnej (źródła poznawcze, interpretacja i spory naukowe) (K_W05)
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student
U1 Rozpoznaje i datuje dzieła sztuki, potrafi wskazać ich pochodzenie i kontekst (K_U08, U10)
U2 charakteryzuje najważniejsze problemy i zjawiska europejskiej sztuki i architektury epoki nowożytnej (K_U08, K_U09, K_U10, K_U11)
U3 charakteryzuje kontekst sztuki i architektury epoki nowożytnej (K_U13)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student
K1 ma świadomość kulturowej doniosłości artystycznego i architektonicznego dziedzictwa sztuki i kultury europejskiej oraz konieczności jej zachowania dla dalszych pokoleń (K_K06)
K2 ma świadomość potrzeby ciągłego pogłębiania wiedzy (K_K01)
Teaching methods
(in Polish) Zajęcia prowadzone jako wykład informacyjny w układzie chronologicznym z uwzględnieniem zagadnień problemowych. Wykładowi towarzyszy prezentacja multimedialna obejmująca podstawowe informacje, materiał ikonograficzny, a także materiały pomocnicze.
Wykładowi towarzyszą ćwiczenia, w ramach których studenci zapoznają się ze szczegółową literaturą dotyczącą wybranych zagadnień oraz przygotowują prace własne (referat, prezentacja).
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- presentation of a paper
- seminar
- seminar
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Brak
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: