Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0218
ECTS credits:
5
Language:
Polish
Conservation of archaeological leather 1402-KSA-4Z-SJ
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( 60 godz.):
- udział w wykładach – 15h
- udział w ćwiczeniach – 45h
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( 40 godz.):
- przygotowanie do ćwiczeń – 10h
- czytanie literatury- 10h
- przygotowanie do egzaminu- 20h
Łącznie: 100 godz. (5 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1 - posiada wiedzę do formułowania i rozwiązywania zagadnień związanych z zagadnieniami konserwacji skóry archeologicznej - K_W01
W2 - wykazuje głębokie zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami studiów i potrafi wykorzystywać tą wiedzę dla dalszego rozwoju K_W02
W3 - ma szczegółową wiedzę teoretyczną i praktyczną z metodyki działań konserwatorskich w zakresie konserwacji skóry archeologicznej K_W03
W4 - zna mechanizmy oddziaływania fizycznych, chemicznych i biologicznych czynników środowiskowych na skórę jak i materiały jej towarzyszące - K_W04
W5 - posiada wiedzę w zakresie materiałoznawstwa substancji zabytkowej oraz współczesnych i historycznych materiałów zabytkowych - K_W05
W6 - zna podstawowe metody fizyczne i chemiczne badania zabytków wykonanych ze skóry - K_W06
W7 - ma konieczną wiedzę w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy wymaganej podczas przeprowadzania zabiegów konserwatorskich przy silnie zanieczyszczonej skórze archeologicznej - K_W13
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1 - posiada umiejętności wykonywania zabiegów konserwatorskich i restauratorskich w zakresie konserwacji skóry archeologicznej K_U05
U2 - potrafi wykorzystać umiejętności plastyczne i zastosować wiedzę z obszaru sztuk plastycznych w pracach konserwatorskich K_U14
U3 - umie podejmować samodzielne decyzje odnośnie planowania i realizacji zabiegów konserwatorskich w zakresie konserwacji skóry archeologicznej - K_U16
U4 - jest przygotowany do współdziałania z innymi osobami (inwestorzy, decydenci – z jednej strony, z drugiej – odbiorcy, użytkownicy) w ramach zagadnień związanych z konserwacją zabytkowej skóry archeologicznej i współpracy w projektach eksploracji stanowisk archeologicznych K_U17
U5 - ma umiejętności językowe z zakresu specjalistycznego słownictwa w wykładanym zakresie K_U19
U6 - posiada umiejętność swobodnego wypowiadania się i argumentowania z zakresu omawianych zagadnień K_U21
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1 - ma świadomość znaczenia wartości zabytków i dzieł sztuki, ich nieodtwarzalności i obowiązku ich respektowania w procesie konserwacji-restauracji - K_K01
K2 - ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej i profesjonalizmu w działaniach konserwatorskich - K_K02
K3 - ma świadomość i rozumie skutki działań konserwatorskich, ich wpływu na zabytek i związanej z tym odpowiedzialności - K_K03
K4 - rozumie potrzebę dalszego kształcenia, pogłębiania wiedzy i umiejętności oraz potrzebę włączenia specjalistów z innych dziedzin do rozwiązywania złożonych zagadnień konserwatorskich - K_K05
K5 - potrafi pracować samodzielnie i w zespole i jest świadomy odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania - K_K06
K6 - Rozumie znaczenie kształtowania estetyki dzieła jako wyniku prac konserwatorsko-restauratorskich - K_K08
Teaching methods
(in Polish) Wykład:
Metody dydaktyczne podające:
• Prezentacja multimedialna
• Wykład informacyjny (konwencjonalny)
Ćwiczenia:
• Wyjaśnienie i opis poszczególnych etapów pracy
• Dyskusja dotycząca bieżących zadań
Metody dydaktyczne eksponujące:
• Pokaz
Metody dydaktyczne poszukujące
• ćwiczeniowa
• doświadczeń
• obserwacji
Prerequisites
(in Polish) Warunkiem uczestniczenia w zajęciach jest uzyskanie zaliczenia przedmiotów: Technologia papieru i skóry (wykłady i ćwiczenia), Profilaktyka konserwacji zabytków (wykłady). Pracownia fotografii dokumentalnej (wykłady), Propedeutyka dokumentacji konserwatorskiej (wykłady), Pracownia dokumentacji zabytków na podłożu papierowym i skórzanych (ćwiczenia), Żywice sztuczne w konserwacji zabytków (wykłady), Żywice sztuczne w konserwacji zabytków z papieru i skóry (ćwiczenia).
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: