Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0218
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Selected issues of conservation of old painting and polychrome sculpture 1402-KMD-M-5Z-SJ
This course has not yet been described...
|
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:
- godziny kontaktowe: 15 godz. wykładu.
Łącznie godziny realizowane z udziałem nauczycieli 15 godz. (0,5 ECTS).
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
a) czas poświęcony na indywidualną pracę studenta – zebranie niezbędnych materiałów do zajęć oraz zapoznanie się z wymaganą literaturą (wybrane fragmenty): 50 godz.,
b) czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania – stałe, bieżące przyswajanie i powtarzanie materiału z zajęć. Przygotowanie sprawozdania z przeprowadzonego doświadczenia, przygotowanie do testu oraz krótkich prac pisemnych (zaliczenie na ocenę): 55 godz.
Łącznie czas poświęcony na pracę indywidualną studenta: 105 godz. (3,5 ECTS).
Łącznie: 120 godz. (4 ECTS).
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student:
W1: ma szczegółową wiedzę teoretyczną i praktyczną z metodyki działań konserwatorskich w wybranej specjalności [K_W03]
W2: zna mechanizmy oddziaływania fizycznych, chemicznych i biologicznych czynników środowiskowych na materię malarstwa dawnego i rzeźby polichromowanej [K_W04]
W3: zna historię i teorię ochrony i konserwacji-restauracji malarstwa dawnego i rzeźby polichromowanej [K_W08]
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student:
U1: potrafi określić główne cele służące realizacji zadania konserwatorskiego z uwzględnieniem kontekstu kulturowego dzieła sztuki/zabytku [K_U03]
U2: potrafi zaplanować, zinterpretować i powiązać wyniki badań chemicznych, fizycznych, biologicznych z konserwatorskimi i technologicznymi z wykorzystaniem wiedzy na temat dawnych technik, szczególnie dawnego malarstwa i rzeźby polichromowanej, współczesnych technik oraz tradycji warsztatowej [K_U08]
U3: umie podejmować samodzielne decyzje odnośnie projektowania i realizacji prac konserwatorskich [K_U016]
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student:
K1: ma świadomość znaczenia wartości (artystycznej, historycznej, emocjonalnej itd.) malarstwa dawnego i rzeźby polichromowanej, ich nie odtwarzalności i obowiązku ich respektowania w procesie konserwacji-restauracji [K_K01]
K2: ma świadomość znaczenia profesjonalizmu i konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej [K_K02]
K3: ma świadomość i rozumie aspekty i skutki (także dalekosiężne) działań konserwatorskich, ich wpływ na dzieło sztuki lub zabytek i środowisko naturalne oraz świadomość związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje [K_K03]
K4: ma świadomość i rozumie konieczność uwzględniania kontekstu kulturowego dzieła sztuki (malarstwa dawnego, rzeźby polichromowanej) w decyzjach konserwatorskich [K_K04]
Teaching methods
(in Polish) Wykład z elementami konwersatorium. Materiał ilustracyjny (prezentacja multimedialna) wyłącznie z własnych prac, badań, konsultacji.
Expository teaching methods
- participatory lecture
- problem-based lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- round table
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Od studenta przed rozpoczęciem nauki oczekuje się wiedzy i umiejętności nabytych w ramach przedmiotów z ośmiu semestrów studiów. Niezbędne jest zainteresowanie szeroko rozumianymi zagadnieniami ochrony dziedzictwa kulturowego, znajomość historii i teorii ochrony zabytków, terminologii konserwatorskiej, metod badań humanistycznych i materiałoznawczych, znajomość procesów niszczenia obiektów zabytkowych i znajomość procesów konserwatorskich.
Course coordinators
Term 2025/26Z: | Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Bibliography
|
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Notes
|
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: