Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0228
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Fine Arts
Architecture criticism 1402-KA-2Zka-S1
This course has not yet been described...
Term 2022/23L:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela (godziny kontaktowe przewidziane w programie): 30 godz. /1 pkt.
[w przypadku pracy zdalnej - kontakt poprzez MS Teams w czasie rzeczywistym, tj. synchronicznie]
2. Konsultacje z wykładowcą podczas dyżuru, korekty pracy pisemnej: 30 godz. /1 pkt.
[w przypadku pracy zdalnej - kontakt poprzez MS Teams w czasie rzeczywistym, tj. synchronicznie; w godzinach dyżuru]
3. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta, konieczny do zaliczenia przedmiotu: zebranie bibliografii do zadanego/opracowywanego tematu, przygotowanie prezentacji wraz z referatem w celu zaprezentowania postępów prac nad zadanym tematem: 30 godz. /1pkt.
4. Napisanie pracy proseminaryjnej: 30 godz./1 pkt.
Łączna liczba pkt. ECTS = 4
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Student zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji dzieł sztuki; rozumie elementarne wyzwania studiów z historii sztuki i krytyki artystycznej oraz ogólną problematykę badawczą w tej dyscyplinie naukowej (K_W03, K_W04, K_W11)
W2: Ma wiedzę o stylach architektonicznych sztuki światowej oraz ich współczesnych interpretacjach (K_W05)
W3: Posiada szczegółową wiedzę w zakresie opracowywanego tematu a także ogólną orientację w zakresie innych tematów, poruszanych w ramach proseminarium (K_W03, K_W04)
W4: Posługuje się właściwą terminologią architektoniczną i wykorzystuje odpowiednia metodologię w tym zakresie (K_W06)
W5: Charakteryzuje i rozpoznaje problemy badawcze dotyczące opracowywanego zagadnienia (K_W08, K_W09)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Opracowuje swój temat wskazując na określoną metodologię, wybiera świadomie aparat przypisów i konsekwentnie go stosuje; formułuje problemy badawcze oraz z zakresu krytyki architektonicznej (K_U02)
U2: Posługuje się aparatem naukowym (system przypisów, odsyłaczy, spis lit., spis treści, ilustracji itd.). (K_U11)
U3: Potrafi przeprowadzić podstawową kwerendę bibliograficzną i przedstawić problemy badawcze w oparciu o literaturę przedmiotu (K_U01)
U4: Formułuje logiczne wnioski. Wypracowuje styl językowy, charakterystyczny dla dyscypliny (sformułowania, terminy). (K_U04)
U5: Posiada umiejętność wyszukiwania i przetwarzania informacji na wybrany podczas zajęć temat; selekcjonuje i użytkuje informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych (K_U01, K_U02, K_U03, K_U04).
U6: Dla interpretacji dzieła architektonicznego wykorzystuje swoją wiedzę pozyskaną w trakcie rozmów z przedstawicielami innych dyscyplin - np. historykami, filologami, artystami w trakcie konferencji, seminariów, plenerów, za pośrednictwem mediów społecznościowych (K_U09)
U7: Zdobywa pod kierunkiem opiekuna naukowego wiedzę i rozwija umiejętności badawcze, obejmujące formułowanie, analizę i interpretację problemów badawczych i krytyczno-artystycznych (K_U10, K_U11) w tym potrafi sporządzić recenzję (K_U012)
U8: posiada umiejętność charakteryzowania dzieła architektonicznego pod względem stylistycznym, artystycznym, ikonograficznym, symbolicznym; potrafi wykazać jego oddziaływanie posługując się merytorycznymi argumentami własnymi lub poznanymi dzięki literaturze (K_U07, K_U08)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Student ma świadomość poziomu swej wiedzy. Potrafi odpowiednio określić priorytety służące opracowaniu zadanego na zajęciach tematu (K_K01)
K2: Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków w zakresie dziedzin humanistycznych, w szczególności nauk o sztuce, a także dyscyplin artystycznych; potrafi określić priorytety swojego zadania badawczego (K_K03)
K3: Potrafi współdziałać w grupie, zabiera głos w dyskusji i umiejętnie argumentuje (K_K02)
Teaching methods
(in Polish) Metoda dydaktyczna podająca:
- wykład konwersatoryjny
Metoda dydaktyczna poszukująca:
- ćwiczeniowa
- seminaryjna
- referatu
- dyskusji
[w przypadku pracy zdalnej - kontakt poprzez MS Teams w czasie rzeczywistym, tj. synchronicznie]
Expository teaching methods
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- seminar
- presentation of a paper
- classic problem-solving
- practical
- observation
- presentation of a paper
- classic problem-solving
- practical
- observation
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- content-presentation-oriented methods
Prerequisites
(in Polish) nie dotyczy
Course coordinators
Term 2022/23L: | Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: