Conducted in
terms:
2022/23, 2023/24
ISCED code: 0228
ECTS credits:
2
Language:
Polish
(in Polish) Wybrane zagadnienia architektury sakralnej 1402-I-WZA-P
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela (godziny kontaktowe przewidziane w planie studiów dla danego przedmiotu): 25
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną słuchacza studiów podyplomowych, potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu (przygotowanie i uzupełnienie notatek; zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć, wymagane powtórzenie materiału): 10
3. Czas, wymagany do przygotowania się do zaliczenia (przyswojenie materiału ilustracyjnego, definicji, powtórka zagadnień problemowych): 15
Liczba pkt. ECTS = 2
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Posiada uporządkowaną i uszczegółowioną wiedzę o typach architektonicznych - K_W02 (efekt kierunkowy)
W2: Rozróżnia typy architektoniczne; orientuje się w modyfikacjach w obrębie typów architektonicznych - K_W02
W3: Zna periodyzację kultury i zjawisk artystycznych w omawianym okresie, zna i rozumie ich ogólne historyczne konteksty - K_W02
W4: Ma pogłębioną wiedzę o dawnych technikach budowlanych występujących w zabytkach architektury sakralnej oraz ich problematyce konserwatorskiej – K_W03
W5: Ma pogłębioną świadomość wartościowania zabytków architektury sakralnej – K_W04
W6: posiada pogłębioną wiedzę na temat specjalistycznych metod konserwacji i restauracji w określonych typach zabytków – K_W05
W7: rozumie uwarunkowania przyjętych metod konserwacji i restauracji zabytków architektury sakralnej w pracach budowlano-konserwatorskich – K_W07
W8: zna zasady prawa ochrony zabytków stosowane przy określonych typach zabytków architektury sakralnej – K_W09
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: potrafi dokonać rozpoznania rozwiązań historycznych i współczesnych występujących w zabytku celem ochrony tych pierwotnych - K_U01(efekt kierunkowy)
U2: potrafi rozpoznawać typy architektoniczne - K_U01
U3: potrafi w przybliżeniu określać czas powstania obiektów architektonicznych lub ich części celem dokonania wartościowania – K_U02
U4: potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę z zakresu historii architektury do formułowania wytycznych i zaleceń konserwatorskich - K_U05
U5: potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę z zakresu historii architektury do przygotowania/wykonania, w zależności od specjalności zawodowej, w oparciu o dobór wybranych metod i narzędzi z zakresu dyscypliny nauki o sztuce: prac przedprojektowych, wniosków i wytycznych lub projektu budowlano-konserwatorskiego architektury historycznej - K_U06
U6: potrafi – w oparciu o zdobytą wiedzę z zakresu historii architektury – samodzielnie zaplanować rozwój własnego warsztatu naukowego, w szczególności w związku z opracowaniem i
realizacją projektu budowlano-konserwatorskiego lub elementów programu konserwatorskiego, w zależności od specjalności
zawodowej – K_U08
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Rozumie znaczenie historii i dziedzictwa architektonicznego oraz konieczność jego przetrwania dla dobra przyszłych pokoleń,
jak i współczesnej kultury - K_K01(efekt kierunkowy)
K2: W oparciu o wiedzę na temat określonych typów architektonicznych kieruje się szacunkiem wobec dziedzictwa i różnorodności kulturowej - K_K02
K3: Rozpoznaje zagrożenia dla zabytku i grupy zabytków tworzących pewien typ zabudowy – K_K03
K4: Jest gotów do współdziałania w zespole różnych specjalistów, dzieląc się wiedzą o typach architektonicznych; posiada świadomość zakresu swoich kompetencji – K_K05
K5: Jest przygotowany do skutecznego uzasadnienia Inwestorowi poszanowania wartości określonych typów dawnej architektury sakralnej – K_K06.
Teaching methods
(in Polish) Zajęcia prowadzone są jako wykład informacyjny, uporządkowany w układzie chronologicznym. W obrębie epok materiał ułożony jest problemowo.
Wykładowi towarzyszy prezentacja multimedialna z wykorzystaniem fotografii, rysunków architektonicznych, wizualizacji, odpowiednio opisanych; stanowiący materiał obowiązkowy.
Wykład informacyjny / problemowy / pokaz / studium przypadku
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- problem-based lecture
Prerequisites
(in Polish) Wiedza z zakresu historii sztuki i kultury
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: