Conducted in
terms:
2022/23, 2023/24, 2024/25
ISCED code: 0228
ECTS credits:
2
Language:
Polish
(in Polish) Historyczne, teoretyczne i organizacyjno-prawne aspekty ochrony zabytków 1402-I-HTO-P
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.):
- udział w wykładach – 23
Godziny realizowane bez udziału nauczyciela (godz.):
- czas poświęcony na pracę indywidualną słuchacza studiów podyplomowy, potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu (przygotowanie i uzupełnienie notatek; czytanie literatury; zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć, wymagane powtórzenie materiału) – 22
- czas potrzebny do przygotowania się do kolokwiów zaliczeniowych (opanowanie definicji, faktografii, powtórzenie zagadnień problemowych - 15
Łącznie: 60 godz. (2 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W 1: Posiada wiedzę o zaleceniach wynikających z historii i teorii oraz współczesnych trendów konserwacji zabytków, w stopniu pogłębionym dotyczących zabytków architektury (K_W01).
W 2: Ma pogłębioną świadomość problematyki wartościowania zabytków, jako kluczowego zagadnienia procesu konserwatorskiego (K_W04).
W 3: Rozumie uwarunkowania przyjętych metod konserwacji i restauracji zabytków architektury (K_W07).
W 4: Zna i rozumie funkcjonowanie i cele działań służb konserwatorskich (K_W08).
W 5: Zna ogólne zasady prawa ochrony zabytków, a w stopniu pogłębionym jego wybrane problemy (K_W09).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U 1: Potrafi dokonać identyfikacji i pogłębionej analizy złożonych wartości zabytków architektury (K_U02).
U 2: Potrafi objaśnić i uzasadnić wybór koniecznych ingerencji konserwatorsko-restauratorskich w zabytkach architektury (K_U08).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K 1: Rozumie znaczenie historii i dziedzictwa architektonicznego oraz konieczność jego zachowania dla przyszłych pokoleń (K_K01).
K 2: W działaniach konserwatorskich i restauratorskich kieruje się szacunkiem wobec dziedzictwa w całej jego różnorodności starając się zachować indywidualny charakter każdego zabytku (K_K02).
K 3: Jest gotów do współdziałania w zespole różnych specjalistów w procesie projektowania prac konserwatorsko-restauratorskich przy zabytkach architektury i posiada świadomość granic swoich kompetencji (K_K05).
K 4: Jest przygotowany do skutecznego uzasadnienia inwestorowi potrzeby poszanowania wartości dawnej architektury (K_K06).
Teaching methods
(in Polish) Zajęcia prowadzone są jako wykład informacyjny, uporządkowany w układzie chronologicznym. W poszczególnych okresach historycznych materiał przekazywany jest w układzie problemowym. Wykładom towarzyszą prezentacje multimedialne, w których ilustracje zestawione są z tekstami (cytaty, komentarze, podsumowania poszczególnych wątków) o znaczeniu kluczowym dla zrozumienia poruszanych problemów. Zajęcia poświęcone organizacyjno-prawnym aspektom ochrony zabytków prowadzone także jako wykład konwersatoryjny. Wszystkie wykłady omawiające problematykę z zakresu historii i teorii ochrony zabytków kończą się podaniem pytań, które składają się na zestaw pytań egzaminacyjnych.
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
Prerequisites
(in Polish) brak
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: