Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0228
ECTS credits:
4
Language:
Polish
History of town-planning 1402-HUr-2Z-KO-S1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) WYKŁAD:
godziny realizowane z udziałem nauczyciela (32 h/1,2 ECTS)
- udział w wykładach - 30
- egzamin - 2
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (25 h/1 ECTS):
- czytanie literatury - 15
- przygotowanie do egzaminu (utrwalanie wiadomości, przyswojenie materiału ikonograficznego)- 10
ĆWICZENIA:
godziny realizowane z udziałem nauczyciela (20 h/0,8 ECTS)
- udział w ćwiczeniach – 15
- uzgodnienie tematu dokumentacji, źródeł i literatury, omówienie zadań ćwiczeniowych z nauczycielem akademickim podczas dyżurów - 5
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (35 h/1,2 godz.):
- przygotowanie do ćwiczeń – 5
- wykonanie dokumentacji (zebranie materiałów i opracowanie) - 15
- czytanie literatury, analiza źródeł - 15
WYKŁAD + ĆWICZENIA: 4 ECTS/112 godz.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student:
W1 Zna na poziomie podstawowym rozwój historii urbanistyki wraz z identyfikacją poszczególnych przykładów miast na podstawie źródeł ikonograficznych i kartograficznych oraz identyfikuje cechy czynniki miastotwórcze wpływające na charakter założeń miejskich i wiejskich od starożytności do poł. XX w. (K_W02)
W2 Zna fachową terminologię z zakresu urbanistyki, ruralistyki i architektury obronnej (K_W04)
W3 Rozumie zależności pomiędzy historią architektury i urbanistyki oraz innymi aspektami z zakresu historii, filozofii i techniki (K_W03)
W4 Zna i objaśnia metody analizy założenia urbanistycznego (K_W05)
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student:
U1 Potrafi przeprowadzić kwerendę źródłową i bibliograficzną dotyczącą historii układu przestrzennego wybranego miasta oraz dokonać ich krytycznej analizy (K_U02; K_U03).
U2 Potrafi, przy pomocy źródeł dokonać analizy układu urbanistycznego i ruralistycznego, rozpoznać jego typologię, chronologię oraz dokonać opisu za pomocą fachowej terminologii (K_U02; K_U03; K_U04).
U3 Potrafi wytypować, zanalizować i opisać za pomocą fachowej terminologii wnętrze urbanistyczne w warunkach terenowych (K_U04, K_U05).
U4 Potrafi wykonać elementy dokumentacji historycznego ośrodka miejskiego (dokumentacji ewidencyjnej) - w zakresie historii układu urbanistycznego i opisu miasta a także zestawienia spisu źródeł, opracowań i publikacji(K_U05).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student:
K1 Ma świadomość konieczności pogłębiania swojej wiedzy z zakresu historii i analizy zabytkowych układów urbanistycznych i ruralistycznych, jako niezbędnych elementów warsztatu naukowego konserwatora zabytkoznawcy (K_K02).
K2 Ma świadomość wagi ochrony dziedzictwa urbanistycznego i ruralistycznego (K_K06)
K3 Jest przygotowany do kierowania się zasadami rzetelności i etyki zawodowej w realizacji zadań z zakresu dokumentowania dziedzictwa urbanistycznego i ruralistycznego (dokumentacja historyczna i identyfikacja zabytkowego układu) (K_K04; K_K06).
Teaching methods
(in Polish) Wykład informacyjny, konwersatoryjny, problemowy, studium przypadku, analiza materiałów ilustracyjnych.
2 zajęcia możliwe są do przeprowadzenia zdalnie w formie synchronicznej, na platformie MSTeams. Termin zajęć zostanie uzgodniony z grupą oraz zostanie przesłany link do zespołu.
Organizacja zajęć zostanie omówiona na 1 zajęciach.
Ćwiczenia z zajęciami terenowymi oraz przekazanie treści programowych z prezentacją multimedialną: pokaz, wykład konwersatoryjny, problemowy, metoda biograficzna, ćwiczeniowa, obserwacji, pomiaru w terenie, referatu, studium przypadku.
1 zajęcia możliwe są do przeprowadzenia zdalnie w formie synchronicznej, na platformie MSTeams. Termin zajęć zostanie uzgodniony z grupą oraz zostanie przesłany link do zespołu.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- description
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- case study
- field measurement
- practical
- biographical
- observation
- presentation of a paper
- field measurement
- practical
- biographical
- observation
- presentation of a paper
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Wstęp do historii sztuki, Historia sztuki starożytnej, średniowiecznej.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: