Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0228
ECTS credits:
6
Language:
Polish
The history of European art (including Polish one) till the 18th century. 1402-HSzE-1Lka-S1
This course has not yet been described...
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela: wykłady 60h (4 p.ECTS), konsultacje 15 h (0,5 p. ECTS)
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta: czytanie literatury 30h (1 p. ECTS), przygotowanie do egzaminu 30h (1 p. ECTS)
Łącznie: godzin 150 (6 p. ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1 Student dysponuje usystematyzowaną wiedzą z zakresu historii sztuki średniowiecznej - [K_W04]
-W2 Zna i rozumie genezę, cechy stylów artystycznych oraz zakres czasowy poszczególnych okresów stylowych w sztuce średniowiecznej - [K_W04, K_W03]
W3 Ma wiedzę o metodach analizy i interpretacji średniowiecznych dzieł sztuki , zna specjalistyczną terminologię niezbędną do przeprowadzenia analizy stylu i ikonografii dzieł sztuki średniowiecznej. [K_W02, K_W03, K_W06]
W4. Ma zaawansowaną wiedzę na temat artystycznego dziedzictwa Europy oraz międzydyscyplinarnych, kulturowych aspektów dialogu między cywilizacjami świata [K_W04, K_W05, K_W07]
W1: Posiada pogłębioną wiedzę na temat problematyki badawczej związanej z analizą sztuki nowożytnej i rozumie interdyscyplinarny
charakter badań nad sztuką nowożytnej Europy (K_W11)
W2: Wykazuje zrozumienie dla genezy, cech i zakresu czasowego poszczególnych epok stylowych i zjawisk regionalnych w sztuce
nowożytnej powszechnej (K_W7, K_W11).
W3: Zna terminologię konieczną do opisu zjawisk artystycznych w omawianych okresach (K_W07).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1 Student samodzielnie wyszukuje i opracowuje materiał ilustracyjny i źródła pisane dotyczące sztuki średniowiecznej powszechnej i polskiej (źródła pisane i elektroniczne) [K_U01 K_U03]
U2 Określa ramy chronologiczne oraz problemy badawcze ważne dla poszczególnych stylów doby średniowiecza. Potrafi samodzielnie ustalić cechy stylu i formę dzieła sztuki. Dzięki temu właściwie datuje i rozpoznaje reprezentatywne dla poszczególnych okresów średniowiecza zabytki. Analizę przeprowadza posługując się fachową terminologią.[K_U03, K_U05, K_U06, K_U09]
U3 Dokonuje wstępnej analizy ikonograficznej dzieł reprezentatywnych dla średniowiecza. Dzięki temu identyfikuje, datuje i wpisuje dzieło w szeroki kontekst kulturowy [K_U06]
U1: Samodzielnie wyszukuje i opracowuje materiał ilustracyjny dotyczący sztuki nowożytnej powszechnej (K_U22).
U2: Ma pogłębioną wiedzę na temat cech stylistycznych i różnic charakteryzujące zjawiska stylowe w sztuce nowożytnej w Europie (K_U018, K_19)
U3: Rozpoznaje i datuje najważniejsze dzieła sztuki nowożytnej z zakresu architektury, malarstwa i rzeźby (K_U10, K_U18).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1 Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebą ciągłego rozwoju naukowego - [K_K07]
K2 Ma świadomość wartości sztuki średniowiecznej dla procesu historycznej i kulturowej ciągłości oraz zachowania dziedzictwa kulturowego kraju, regionu i Europy [K_K06]
K3.Potrafi współdziałać i współpracować w grupie, przygotowującej i realizującej projekty badawcze, artystyczne i wydawnicze, wystawy i wydarzenia artystyczne związane ze sztuką średniowiecza [K_K02].
K1: Znając zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego (K_K05)
K2: Posiada umiejętność rzetelnego ukazania punktów widzenia, warunkowane światem wartości i postawami ludzi w różnych okresach i kontekstach historyczno-kulturowych, wykazując jednocześnie niezależność i samodzielność własnej myśli (K_K04)
K3: Rozumie znaczenie badań dzieł sztuki nowożytnej dla ich ochrony i zachowania dla współczesności dziedzictwa kulturowego epoki (K_K01, K_K03)
Teaching methods
(in Polish) Wykład informacyjny (konwencjonalny) wzbogacony prezentacją multimedialną lub materiałem ilustracyjnym
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- problem-based lecture
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Wiedza historyczna na poziomie szkoły średniej.
Course coordinators
Term 2023/24L: | Term 2024/25L: | Term 2022/23L: | Term 2025/26L: |
Bibliography
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Notes
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: