Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0228
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Fine Arts
History of Asian art till the 18th century. (art in aspect of intercultural dialog) 1402-HSzA-2Zka-S1
This course has not yet been described...
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Total student workload
(in Polish) uczestnictwo w wykłądach 30 godz.
przygotowanie do zajęc, czytanie literatury, przygotowanie do zaliczenia 45 godz.
Łącznie 75 godz. 3 pkt ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student:
W1. Zna terminologię sztuki chińskiej, koreańskiej i indyjskiej od XIV do połowy XVIII w. oraz ich ikonografię (K_W02)
W2. Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu sztuki koreańskiej i indyjskiej od XIV do połowy XVIII w. (K_W03)
W3. Ma wiedzę o stylach i epokach sztuki chińskiej, koreańskiej i indyjskiej od XIV do połowy XVIII w. oraz ich współczesnych interpretacjach (K_W05)
W4.Ma z wiedzę na temat sztuki chińskiej, koreańskiej i indyjskiej od XIV do połowy XVIII w. oraz międzydyscyplinarnych, kulturowych aspektów dialogu między cywilizacjami świata (K_W07)
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student:
U1. Rozpoznaje dzieło sztuki chińskiej, koreańskiej i indyjskiej od XIV do połowy XVIII w. pod kątem materiału i techniki, datowania, określenia stylu i środowiska artystycznego (K_U05).
U2. Prowadzi analizę ikonograficzną oraz określa symboliczne treści i kulturowy kontekst dzieła sztuki pochodzącego z Indii XIV do połowy XVIII w. (hinduskie, muzułmańskie), chińskie i koreańskie (K_U06)
U3. Posiada umiejętność prowadzenia dyskusji na temat sztuki chińskiej, koreańskiej i indyjskiej od XIV do połowy XVIII w.; potrafi wziąć udział w debacie w języku polskim i języku angielskim na temat sztuki z tych kręgów kulturowych sztuki (K_U13).
U4. Ma warsztat naukowy w zakresie komunikowania się z użyciem specjalistycznej terminologii sztuki chińskiej, koreańskiej i indyjskiej od XIV do połowy XVIII w., krytycznego omówienia dzieła sztuki pochodzącego z Chin, Korei i Indii, szczególnie związanego z hinduizmem i islamem (K_U11)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1.Posiada świadomość wartości, które do współczesności wnosi chińskie, koreańskie i indyjskie od XIV do połowy XVIII w. dziedzictwo kultury (K_K07).
K2.Ma świadomość poziomu swej wiedzy, kompetencji i niedostatków, rozumie potrzebę ciągłego pogłębiania swojej wiedzy na temat sztuki chińskiej, koreańskiej i indyjskiej od XIV do połowy XVIII w. (K_K01)
K3.Posiada świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego Indii, Chin, Korei (K_K06).
Teaching methods
(in Polish) Wykład informacyjny.
Możliwość przeprowadzenia zajęć zdalnych na platformie MS Teams.
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- informative (conventional) lecture
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Notes
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: