Conducted in
term:
2025/26Z
ISCED code: 0222
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Fine Arts
(in Polish) Konwersatorium z okresów historii sztuki (średniowiecze) 1402-HS-KHS-Z
This course has not yet been described...
|
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Sumienne uczestnictwo w cotygodniowych zajęciach, branie udziału w dyskusji problemowej – 30h (1,2 pkt ECTS).
Uzgodnienie tematu prezentacji/wystąpienia; weryfikacja postępów w przygotowaniu wystąpienia ustnego; omówienie ewentualnych korekt;
prezentacja wraz z jej omówieniem 8 h (0,3 pkt. ECTS)
Przygotowywanie się do zajęć, zapoznawanie się z literaturą – 20h. Sporządzenie pracy pisemnej - 18h. Razem 76h - 3 punkty ECTS.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Studentka/Student potrafi wskazać i omówić przykłady dzieł poszczególnych epok oraz ewolucję form artystycznych omawianych na zajęciach (K_W01, K_W09).
W2: Studentka/Student zdobywa wiedzę na podstawie wielu źródeł informacji oraz potrafi porównywać, a także wartościować poszczególne argumenty, wywody badaczy. Rozumie konieczność interdyscyplinarnego podejścia do dzieł sztuki, stosowania różnych metod badawczych (K_W03, K_W04, K_W07).
W3: Studentka/Student opisując i przeprowadzając analizy dzieł sztuki średniowiecznej stosuje odpowiednią terminologię fachową zaczerpniętą także z prac syntetycznych oraz szczegółowych, przedmiotów dyskusji problemowej na zajęciach (K_W11).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Studentka/Student potrafi w ramach przygotowań do zajęć i zgłębiania tematu sztuki średniowiecznej samodzielnie oraz refleksyjnie, krytycznie korzystać z wielu źródeł informacji, zdobywając tym samym własny, szeroki obraz epoki oraz poszczególnych zagadnień artystycznych (K_U01, K_U02, K_U03, K_U06, K_U07).
U2: Studentka/Student potrafi rozpoznać najważniejsze, omawiane na zajęciach dzieła sztuki, zadatować je, określić twórców oraz sformułować na ich temat wypowiedź, w tym także na temat problematyki powiązanej z dziełami sztuki (K_U05).
U3: Studentka/Student potrafi oprzeć swoją własną ustną lub pisemną wypowiedź na podstawie uważnego oglądu dzieł sztuki, zapoznania się z literaturą naukową i popularnonaukową oraz na podstawie dyskusji problemowej na zajęciach konwersatoryjnych (K_U08).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) 1: Studentka/Student dostrzega, że omawiane dzieła sztuki średniowiecznej mają wartość daleko wykraczającą poza ich wartość materialną. Traktuje dorobek artystyczny z szacunkiem. Wie, że zadaniem historyka sztuki jest również dokumentacja, opis, uprzystępnianie innym dorobku artystycznego, wyjaśnianie jego sensu i znaczenia (K_K01, K_K03).
K2: Studentka/Student potrafi wziąć udział w dyskusji o omawianej sztuce średniowiecznej rzetelnie formułując własne argumenty oraz bezstronnie podchodząc do argumentacji osób mających inne zdanie. W sumienny oraz obiektywny sposób formułuje oraz przedstawia własne badania jak również zabiera głos w dyskusji problemowej (K_K02, K_K06, K_K07).
K3: Studentka/Student korzysta z wielu podejść badawczych w historii sztuki. Rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do analizy dzieł sztuki. Dostrzega poprzez własną, odpowiedzialną postawę szansę na powiększenie roli jaką w społeczeństwie odgrywają obiekty artystyczne (K_K04).
Teaching methods
(in Polish) - pokaz
- opis
- ćwiczeniowa
- referatu
- studium przypadku
- dyskusja
- praca z tekstem
- praca zespołowa
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
- description
- description
Exploratory teaching methods
- case study
- practical
- presentation of a paper
- practical
- presentation of a paper
Type of course
elective course
Course coordinators
Notes
|
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: